Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsRelatie met een wiet verslaafde.

Relatie met een wiet verslaafde.

15 antwoorden
5 weergaven
18-5-2026
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#1
@Avīci

Als je t niet tegen mij hebt gebruik dan ook geen @acht.zes a.u.b. dan kunnen daar in ieder geval geen misverstanden over ontstaan.

Aldus de blower.
I
IskraLid
01-01-2024, 00:00
#2
Ik denk dat zijn problemen niets met wiet te maken hebben. Tenminste niet de kern, en de rest ook niet eigenlijk. Je topic titel en de dingen die je zegt zeggen meer over jou en je verwachtingen van een vriendschap.
Kijken zonder eigen irritaties en teleurstellingen geven misschien een helder zicht.
M
MoestuinierLid
01-01-2024, 00:00
#3
Iskra zei:
Ik denk dat zijn problemen niets met wiet te maken hebben. Tenminste niet de kern, en de rest ook niet eigenlijk. Je topic titel en de dingen die je zegt zeggen meer over jou en je verwachtingen van een vriendschap.
Kijken zonder eigen irritaties en teleurstellingen geven misschien een helder zicht.
Klik om te vergroten...

Dit dus. Volgens mij leg je de verwachtingen wat hoog bij je vriend. Misschien ben jij wel iemand die meteen een appje terug wil maar ik ken veel mensen die al es wat later terug sturen. Waar is de tijd van de postduif dat je tien dagen moest wachten tot dat beest met je berichtje kwam. Nu krijg je direct naar het hoofd van " he je hebt het gelezen maar reageerde niet".
h
harold32Lid
01-01-2024, 00:00
#4
Ik kan mijn eerste bericht al niet meer bewerken, jemig wat een zooitje zeg.
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#5
harold32 zei:
Ja wat dacht ik ook, advies vragen op een drugsforum...sorry beste mensen ik zit verkeerd
Klik om te vergroten...
Je krijgt toch advies? Misschien niet een antwoord wat je had verwacht.
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#6
@Avīci

Die maat van m rookt een jointje, zit niet aan de heroine of zo.

Daarnaast ken je me niet en daar ben ik blij mee. Ik heb meer vrienden die niet blowen dan wel en dat gaat uitstekend. Dus oordeel lekker over jezelf, en val mij niet lastig met je aannames betreffende afgestompt karakter en psychische problemen.
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#7
Volgens mij wil hij gewoon een bevestiging dat het aan de wiet ligt.

Zelf vind ik het verschrikkelijk, mensen die van je verlangen dat je altijd binnen de minuut reageert. Ik ga absoluut niet mee met de gekte van deze tijd dat je meteen op alles moet reageren omdat mensen zich anders al gaan lopen irriteren. Ik flikker regelmatig mijn mobiel voor een paar dagen in de een of andere hoek terwijl die nog uit staat ook, ff wat quality time voor mezelf.

Dat gezegd hebbende, ik heb vroeger ook een vriend gehad die bij mij in de straat woonde waar ik altijd mee omging, maar toen we volwassen werden hebben we alsnog moeten constateren dat we toch 2 totaal andere persoonlijkheden waren die toch niet zo goed met elkaar overweg konden. Geen probleem, have a nice life.
A
AvīciLid
01-01-2024, 00:00
#8
Het is gewoon irritant om een vriend te hebben die verslaafd is aan wat dan ook. Het afstompen van karakter en bijbehorende psychische klachten horen hier helaas bij. Het ergste is als je je vriend niet meer kan vertrouwen. Ik zou hem gewoon duidelijk maken dat jij geen vertrouwen meer hebt in de vriendschap. Wat hij hier mee doet is zijn pakkie an.

acht.zes zei:
Volgens mij wil hij gewoon een bevestiging dat het aan de wiet ligt.

Zelf vind ik het verschrikkelijk, mensen die van je verlangen dat je altijd binnen de minuut reageert.
Klik om te vergroten...

Aldus de blower.
A
AvīciLid
01-01-2024, 00:00
#9
acht.zes zei:
Dus oordeel lekker over jezelf, en val mij niet lastig met je aannames betreffende afgestompt karakter en psychische problemen.
Klik om te vergroten...

Ik had het in dit geval niet over jou, maar over de vriend van de TS. Betrek het eens niet zo op jezelf joh.

acht.zes zei:
Daarnaast ken je me niet en daar ben ik blij mee.
Klik om te vergroten...

Hier kunnen we elkaar de hand schudden.
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#10
Houden we het weer even gezellig heren?
Anders is het topic weer verkloot.
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#11
Met vooroordelen en veralgemeniseren moet je bij mij gewoon niet aankomen, net zoals met 'ik heb het niet tegen jou' na een @acht.zes
A
AvīciLid
01-01-2024, 00:00
#12
Je vertoont in ieder geval het gedrag als die van de vriend van de TS. Vooroordeel bevestigd. :upsidedown: No offence. Love & peace enzo. :ill:
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#13
Je zit me gewoon te zieken ettertje zoals wel vaker. Zegt meer iets over jou dan over mij.

Zal gewoon niet meer happen.
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#14
Vrede op aard maten. xD Lijkt me ook het beste inderdaad, niet meer op elkaar reageren. Uit het verhaal van TS valt ook gewoon geen duidelijke conclusie te trekken, ik kan er niet in lezen of om een vrienschap die niet meer werkt omdat een van de twee al 15 jaar een drugsverslaving heeft waarbij dagelijks geblowd wordt. Ik kan me best voorstellen dat dit iemands gedrag verandert en dat de persoon zelf zich daar misschien niet altijd even bewust van is. Maar het kan ook net zo prima zo zijn dat de verwachtingen van de vriendschap niet meer op één lijn liggen en dat het wietgebruik niet de (hoofd)oorzaak is.
h
harold32Lid
01-01-2024, 00:00
#15
Ja wat dacht ik ook, advies vragen op een drugsforum...sorry beste mensen ik zit verkeerd
h
harold32Lid
01-01-2024, 00:00
#16
Hallo allemaal,

ik ben Harold en al sinds enige tijd is een vriendschap uit elkaar aan het vallen, de vriend in kwestie is al meer dan 15 jaar verslaafd aan wiet en blowt elke dag.

Het komt vaak voor dat hij niet reageerd als ik bel, ook via andere wegen zoals mail of whatsapp soms niet tot erg laat een reactie, dan is er weer een periode waarin het contact wel loopt maar helaas zit er geen balans in dit alles wat enorm frustreert en dat heb ik al meerdere malen aangegeven maar er veranderd niks.

Ik bemerk ook angsten bij hem en is hij soms onduidelijk over hoe hij zich echt voelt, ook geeft hij zijn grenzen niet goed aan wat nogal voor wat problemen en frustraties zorgt bij hem en bij mij.

Ik ken hem al wat jaren maar het gaat gewoon niet meer want ik vertrouw hem niet meer, ik heb hem vaak genoeg aangegeven dat nee zeggen niet erg is, ik heb liever een nee dan geen reactie of dat hij het doet omdat hij zich verplicht voelt.

Heeft een van julie ervaring in een soortgelijke relatie, en zo ja hoe is het afgelopen?..mag een beknopt verhaaltje zijn.

Dank alvast.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."