Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsAfkicken met methadon. Wat is de beste oplossing?

Afkicken met methadon. Wat is de beste oplossing?

4 antwoorden
5 weergaven
18-5-2026
C
CasaanLid
01-01-2024, 00:00
#1
Misschien krijg je meer reacties in het juiste forum, probeer het eens bij https://drugsforum.nl/forums/opiaten.19/
M
MercedeszLid
01-01-2024, 00:00
#2
Alleenstaande.moeder zei:
Van methadon afkicken dat is eigenlijk niet te doen. Je bent langdurig erg ziek als je ermee stopt. En nu sta je bij 40 mg en het afbouwen lukt niet. Hoe wil je dan op 0 komen? Je onderschat hoe erg lichamelijk verslavend methadon is. Als je niet verder kunt afbouwen dan 40 mg, dan zal ik in de kliniek overstappen naar suboxone en deze langzaam afbouwen. Zonder verslavingszorg kom je dan niet verder. Ik heb thuis afgebouwd van 200 mg naar 40 mg. De overstap naar suboxone in de kliniek liep goed. Maar je moet al behoorlijk afkickverschijnsel hebben. Anders gaat het mis. Maar suboxone is helaas niets voor mij.
Klik om te vergroten...

Heftig! 200mg is zeer veel. Goed van je dat je nu op 40mg zit! Ik zit momenteel op 20 en het gaat goed. Met een jaar wil ik er van af zijn. Maar ik wil dit wel zelf gaan proberen met behulp van goede vrienden
a
anse roosjeLid
01-01-2024, 00:00
#3
ik nam tot 10 dagen geleden methadone en dat gedurende 2 jaar voor zenuwpijnen. In de pijnkliniek had men mij altijd gezegd dat ik mij 10 dagen kon laten opnemen om van de methadone af te geraken .Maar tot nu toe is er gene enkele dokter die me dat wil voorschrijven en specialisten lachen er gewoon mee als ik zeg dat ik heel hevige afkickverschijnselen heb bij het stoppen. Voor hen is dat hetzelfde als stoppen met koffie drinken een paar dagen hoofdpijn en dat is het. Maar bij is het dan toch veel heviger. Ik ben 2 jaar geleden moeten stoppen met een medicatie voor zenuwpijn (600 mg Lyrica). ik heb het toen 17 dagen uitgehouden terwijl ook de methadone verminderd want ik hield heel veel vocht op in mijn handen , knieen , benen, voeten en was zo geconstipeerd dat ik nog maar 1 x per maand naar het toilet kon gaan .ik zat aan 20mg dat is dan nog niet heel hoog. ik heb het na 17 dagen opgegeven en moest terug met Lyrica en methadone beginnen. Ik stond nu nog op 5 mg methadone .Deze heb ik dan op 4 weken afgebouwd en er volledig mee gestopt dus 10 dagen geleden. In de pijnkliniek had men mij 2 weken geleden een ander middel tegen de pijn voorgeschreven PALEXIA. dus ik met methadone gestopt en de PALEXIA beginnen te nemen. Nu moet ik ook meteen stoppen met deze pillen van mijn huisarts want dit is blijkbaar nog verslavender voor je lichaam dan methadone en is nog een verdovender middelmaar daar heeft de specialist natuurlijk niet gezegd.De dag dat ik gestopt ben met methadone ben ik de andere pillen beginnen te nemen maar ondertussen zit ik volle afkicking van de methadone. ik lig een ganse dag in de zetel met warm en kou, zweten, hoofdpijn, niet kunnen slapen s nachts ,geen eetlust, niet meer kunnen roken(dat is er dan wel goed aan) en vandaag diarree begonnen . Ik had gelezen dat je een antidepressivum kan nemen om beter te slapen maar door de nieuwe medicatie mag ik dat niet nemen . ik heb deze ochtend ook de laatste pil genomen van Palexia en zal daar ook hevige afkickverschijnselen van krijgen ook al is het maar 10 dagen dat ik deze neem. ook had ik gelezen dat je sint janskruid kan nemen om het griep gevoel te minderen maar ook dat mag ik nu niet nemen en doordat ik vorig jaar een hartinfarct heb gehad maak ik mij wel zorgen of dit gaat goed komen allemaal want de vorige keer had ik heel veel druk op mijn borstkast. Ik zet deze keer wel door want wil al die smeerlapperij uit mijn lichaam. Het heeft mij tot nu toe nog niet geholpen tegen de pijn en het heeft mijn lichaam alleen maar kapot gemaakt vanbinnen.
M
MercedeszLid
01-01-2024, 00:00
#4
Hallo iedereen!

Ik ben inmiddels 3 jaar verslaafd aan methadon en wil hier van af zien te komen.
Ik heb de verslavingszorg al geprobeerd, maar die brachten me alleen maar verder
in de problemen en zeiden zelfs dat ik methadon moest blijven gebruiken..
Dus op hun hulp kan ik totaal niet rekenen.. Ik ben opzoek, naar de beste oplossing
om van deze verslaving een einde te maken, want ik wil zeker niet jaren lang aan de
methadon zitten. Ik had zelf al een artikel gelezen over suboxone, maar ik weet dat die
combi dodelijk is en dat mensen hier ook weer erg afhankelijk van worden, dus dat is
geen oplossing. Ik vroeg me af of er een middel is, die me kan laten afkicken van methadon.
Uiteraard moet ik dat zelf doen, maar het zou wel fijn zijn als hier een middeltje voor is zodat
ik gewoon naar mijn werk kan en mijn dagelijkse dingen normaal kan doen. Afbouwen heb ik al
geprobeerd, maar dit heeft tot niks geleid omdat ik me erg moe en lusteloos voelde en ook last
had van ontzettende hoofdpijn. Momenteel zit ik op 40mg en zat ik ooit op 65mg per dag.
Met 40mg gaat het prima maar zodra ik daar onder ga zitten, ben ik niet te genieten en dat
niks te maken met zelf discipline, maar ik voel me enorm verrot zodra ik ga afbouwen en ben
ik totaal niet vooruit te branden op mijn werk en met de dagelijkse dingen die ik doe.


Ik hoop dat hier iemand of meerdere mensen zijn die aan de methadon zaten
en dit met een middeltje/medicijjn er van af zijn gekomen of andere tips hebben.

Alvast bedankt!

Groetjes,

Dennis R.
A
Alleenstaande.moederLid
01-01-2024, 00:00
#5
Van methadon afkicken dat is eigenlijk niet te doen. Je bent langdurig erg ziek als je ermee stopt. En nu sta je bij 40 mg en het afbouwen lukt niet. Hoe wil je dan op 0 komen? Je onderschat hoe erg lichamelijk verslavend methadon is. Als je niet verder kunt afbouwen dan 40 mg, dan zal ik in de kliniek overstappen naar suboxone en deze langzaam afbouwen. Zonder verslavingszorg kom je dan niet verder. Ik heb thuis afgebouwd van 200 mg naar 40 mg. De overstap naar suboxone in de kliniek liep goed. Maar je moet al behoorlijk afkickverschijnsel hebben. Anders gaat het mis. Maar suboxone is helaas niets voor mij.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."