Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsSlapen na afkicken speed

Slapen na afkicken speed

5 antwoorden
4 weergaven
18-5-2026
E
EmanLid
01-01-2024, 00:00
#1
linnie3 zei:
Sinds 5 weken ben ik helemaal gestopt met speedgebruik (na zo’n 1,5 jaar meerdere malen per week gebruikt te hebben).
Ik voel me lichamelijk en geestelijk echt heel veel sterker. Ik merk goed de voordelen van geen speedgebruik meer. Er is wel 1 ding waar ik tegenaan loop. En dat is mijn slechte slapen. Ik ben nooit een goede slaper geweest. Door de speed was ik soms zo uitgeput dat ik daarna wel echt goed en lekker kon doorslapen. Sinds ik gestopt ben ik het slapen weer waardeloos.
Ik word 3 a 4 keer per nacht wakker en blijf dan ook gerust een uur wakker liggen. Heel vervelend. Is dit herkenbaar voor iemand? En hoe lang duurde dat eer het over ging?
Klik om te vergroten...
Uit eigen ervaring weet ik dat het lang kan duren voordat je lichaam "opnieuw leert" om te slapen.
Geef het tijd, hou vol.
Uiteindelijk krijg je een normale slaapritme.
Wanneer weet ik niet want elk persoon, situatie ect ect is anders.
J
JD83Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Sinds 5 weken ben ik helemaal gestopt met speedgebruik (na zo’n 1,5 jaar meerdere malen per week gebruikt te hebben).
Ik voel me lichamelijk en geestelijk echt heel veel sterker. Ik merk goed de voordelen van geen speedgebruik meer. Er is wel 1 ding waar ik tegenaan loop. En dat is mijn slechte slapen. Ik ben nooit een goede slaper geweest. Door de speed was ik soms zo uitgeput dat ik daarna wel echt goed en lekker kon doorslapen. Sinds ik gestopt ben ik het slapen weer waardeloos.
Ik word 3 a 4 keer per nacht wakker en blijf dan ook gerust een uur wakker liggen. Heel vervelend. Is dit herkenbaar voor iemand? En hoe lang duurde dat eer het over ging?
T
TijdloosLid
01-01-2024, 00:00
#3
Zullen vast meerdere mensen zijn met deze ervaring maar het beste advies is naar je arts gaan open kaart spelen en die zal je ongetwijfeld helpen als je van de pep afblijft verder..
R
RaverLid
01-01-2024, 00:00
#4
Je kunt ook niet verwachten dat je meteen goed slaapt nadat je 1,5 jaar je ritme hebt verstoord.
Dit heeft echt tijd nodig.
J
JD83Lid
01-01-2024, 00:00
#5
Bedankt voor jullie reacties. Inmiddels is het alweer 9 weken geleden dat ik het voor het laatst genomen heb. En het slapen gaat een heel stuk beter!
Ik merk goed dat m’n lichaam echt talloze keren door z’n reserves heen is gegaan, zodra m’n hoofd m’n kussen raakt slaap ik. Maar inmiddels word ik niet meer zo vaak wakker als eerst. Dus het gaat de goede kant op!
A
AlwaysDrugsNLLid
01-01-2024, 00:00
#6
JD83 zei:
Sinds 5 weken ben ik helemaal gestopt met speedgebruik (na zo’n 1,5 jaar meerdere malen per week gebruikt te hebben).
Ik voel me lichamelijk en geestelijk echt heel veel sterker. Ik merk goed de voordelen van geen speedgebruik meer. Er is wel 1 ding waar ik tegenaan loop. En dat is mijn slechte slapen. Ik ben nooit een goede slaper geweest. Door de speed was ik soms zo uitgeput dat ik daarna wel echt goed en lekker kon doorslapen. Sinds ik gestopt ben ik het slapen weer waardeloos.
Ik word 3 a 4 keer per nacht wakker en blijf dan ook gerust een uur wakker liggen. Heel vervelend. Is dit herkenbaar voor iemand? En hoe lang duurde dat eer het over ging?
Klik om te vergroten...

Ik heb dat heb ik nog nooit van gehoord dat dat kon. Maar dat heeft waarachijnlijk te maken met afkick verschijnselen

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."