Laat alle andere soorten drugs (alcohol , sigaretten) ook even staan tijdens je afkick/herstelperiode. Alcohol mag dan legaal en sociaal geaccepteerd zijn maar mensen vergeten vaak dat het nog steeds een harddrug is, en misschien wel de ergste van allemaal.
Stel nou dat er had gestaan “het ging een tijdje goed en toen ben ik een avondje flink gaan doorpakken en heb ik een zakje speed weggesnoven. Een tijdje later waren al mijn stynptomen weer terug.” Had je het dan nog steeds raar gevonden?
Drugs (en dus ook, eigenlijk vooral, alcohol en sigaretten) hebben een grote invloed op je herstelvermogen. Dit is soms niet direct zichtbaar, maar pas na een paar dagen. Denk maar aan de welbekende dinsdagdip die meestal pas na een paar dagen de hoek om komt kijken.
Dus mijn advies; laat het gewoon lekker een paar weken staan tot je je weer fit voelt. En zorg in de tussentijd een beetje voor jezelf; goed eten (veel groenten en fruit, weinig bewerkt vlees en fastfood), goed water drinken, ga sporten of een stuk wandelen als je geen zin hebt in inspanning, en geef je lichaam gewoon wat tijd en rust.
![:)]()