Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsAfkicken wiet na vijf maanden blowen

Afkicken wiet na vijf maanden blowen

8 antwoorden
7 weergaven
18-5-2026
K
KrullenLid
01-01-2024, 00:00
#1
Zelf heb ik een hele tijd elke avond moeten blowen om lekker te kunnen gaan slapen. Op een gegeven moment alles omgegooid, veel en zwaar trainen heeft mij het meest gered. Hierdoor werd ik zo vermoeid dat ik totaal geen puf meer had om ook een jointje te gaan roken.

In iedergeval super goed dat je bent gestopt. Keep it up man!
A
AriestotelesLid
01-01-2024, 00:00
#2
Goedemiddag,

De reden dat ik een account heb aangemaakt is omdat ik merk dat het helpt om er met andere mensen ervaringen te delen en wil weten hoe lang ik ongeveer nog kan verwachten dat ik mij ellendig voel.

Meeste fora gaan over wietverslavingen van jaren, maar dat is bij mij niet het geval. Ik blow nu al heel wat jaren sporadisch, maar begin van de zomervakantie t/m 17 november heb ik behoorlijk veel (elke dag wel tussen de 3 a 5 joints) geblowd. Nu ben ik negen dagen gestopt waarbij de eerste dagen uiteraard een hel waren. Ik ben een man van 23 die dan ook niet beschikt over de beste weerstand (elk jaar wel grieperig en vaak kleine kwaaltjes).

De symptonen bestonden uit het gangbare:
- slechte nachtrust (5 tot 7x per nacht wakker)
- hevig zweten tijdens het slapen
- extreem dromen
- rillerig
- hoofdpijn en duizeligheid

Nu ben ik mij na ongeveer zes dagen weer een stuk beter gaan voelen, op het slechte slapen en de het hevige dromen na. Toen heb ik besloten met wat vrienden de kroeg in te gaan en daar weer lekker te gaan drinken gepaard met een redelijk grote hoeveelheid sigaretten (ongeveer 10 a 12, die ik overigens alleen rook als ik heb gedronken). Volgende dag uiteraard met wat hoofdpijn wakker geworden, niet geheel verrassend. De dag erna weer prima te pas en de symptonen zijn niet terug gekomen.

Nu moest ik vandaag weer het één en ander doen maar werd weer zwaar ellendig wakker. Weer zweten, slecht slapen, hevig dromen, hoofdpijn, duizelig, weer opnieuw rillerig en zeer kortademig (het voelt ook alsof er een brok in mijn keel zit en pijn in mijn borst). Ik heb er uiteraard wel rekening mee gehouden dat het zo nog een week kan duren, maar het is zo gek dat nadat ik mij weer relatief goed voelde, meerdere symptonen uiteindelijk zijn teruggekomen.

Heeft iemand hier ervaring mee? Dat je dan twee dagen redelijk goed voelt en je je daarna opeens weer rillerig voelt i.c.m. zweten, hoofdpijn, duizeligheid en kortademigheid (kleine brok in de keel en pijn in m'n borst).

P.S. : de symptonen van brok in m'n keel en pijn in de borst heb ik ook een keer gehad tijdens het blowen. Toen ben ik op aanrader van de huisarts heel snel langsgekomen aangezien die dacht dat het wel eens zou kunnen gaan om verhoogde kans op een hartaanval. Dit bleek uiteraard niet zo te zijn (zou ook wat gek zijn bij een jongen van 23) en is er nooit een duidelijke diagnose vastgesteld.
P
Psychedelic-experienceLid
01-01-2024, 00:00
#3
Hm, ik herken een aantal van de symptomen die je beschrijft wel. Maar ik heb zelf nog nooit last gehad van rillerigheid en/of hoofdpijn bij het abrupt stoppen met blowen dus kan je daar niet echt verder mee helpen helaas. Het slechte slapen, en hevig dromen zijn natuurlijk erg voorkomende kwaaltjes bij het stoppen. Als je stoned gaat slapen kom je niet in de REM-slaap terecht, wat er dus voor zorgt dat je je dromen niet onthoudt. Als je dan opeens stopt, gaan je hersenen overuren draaien waardoor je opeens zeer visueel gaat dromen. Het is gewoon een kwestie van geduld hebben denk ik. Ik heb zelf al een menig aantal stop pogingen achter de rug, maar verder dan minderen komt het bij mij helaas niet. Ben wel sterk geminderd van ong 2 gram per dag, naar een half grammetje in de avond. En soms bij gelegenheden iets meer :P
-
-DONE-Lid
01-01-2024, 00:00
#4
Ik ben nu 16 dagen gestopt met blowen.
Ik kan niet echt meepraten over een verslaving, omdat ik heel makkelijk een knop kan opzetten.
Ik wilde echt stoppen met blowen, dat ging dus ook erg makkelijk.
Het extreem dromen vond ik nog wel wat hebben, behalve het zwetend wakker worden van de nachtmerries na dan.
De dromen vind ik achteraf echt gaaf, en wil ik ook niet vergeten.
W
Woke-up-stickyLid
01-01-2024, 00:00
#5
Psychedelic-experience zei:
Hm, ik herken een aantal van de symptomen die je beschrijft wel. Maar ik heb zelf nog nooit last gehad van rillerigheid en/of hoofdpijn bij het abrupt stoppen met blowen dus kan je daar niet echt verder mee helpen helaas. Het slechte slapen, en hevig dromen zijn natuurlijk erg voorkomende kwaaltjes bij het stoppen. Als je stoned gaat slapen kom je niet in de REM-slaap terecht, wat er dus voor zorgt dat je je dromen niet onthoudt. Als je dan opeens stopt, gaan je hersenen overuren draaien waardoor je opeens zeer visueel gaat dromen. Het is gewoon een kwestie van geduld hebben denk ik. Ik heb zelf al een menig aantal stop pogingen achter de rug, maar verder dan minderen komt het bij mij helaas niet. Ben wel sterk geminderd van ong 2 gram per dag, naar een half grammetje in de avond. En soms bij gelegenheden iets meer :P
Klik om te vergroten...

Dat je niet in de remslaap terecht zou komen is echt onzin. Het verminderd tijdens gebruik, het verdwijnt niet.

Wanneer je stopt krijg je een rebound qua remslaap, daarom droom je ook zo heftig. REM-slaap is de slaapperiode waarin je droomt.
D
De Rijdende RachidLid
01-01-2024, 00:00
#6
Ariestoteles zei:
Goedemiddag,
openingspost

Herken je verhaal, paar keer geprobeerd om te stoppen, langst voor een halfjaar. Wat voor mij wel werkt is even het radicaal omgooien van het roer, zoals een sport gaan die je wel zou willen doen maerar nooit mee heb doorgepakt, ff goed voor jezelf zorgen, veel eten (gewoon natuurlijke dingen, geen bergen fastfood of pakken voorbewerkte shit), dingen doen waar je blij van wordt, voor de 1 een sauna of zonnebank , nieuwe schoenen of een boek kopen, whatever jou ding is. Proberen een nieuwe interesse te vinden.
Makkelijker gezegd dan gedaan maar uiteindelijk is het ook een kwestie van doorzetten, het is heel ellendig en velen zullen weten hoe je je voelt maar weet ook dat als je doorzet en een beetje vertrouwen in jezelf heb het ook geen weken, laat staan maanden gaat duren.

Goed bezig man
Klik om te vergroten...


Herken je verhaal, paar keer geprobeerd om te stoppen, langst voor een halfjaar. Wat voor mij wel werkt is even het radicaal omgooien van het roer, zoals een sport gaan die je wel zou willen doen maerar nooit mee heb doorgepakt, ff goed voor jezelf zorgen, veel eten (gewoon natuurlijke dingen, geen bergen fastfood of pakken voorbewerkte shit), dingen doen waar je blij van wordt, voor de 1 een sauna of zonnebank , nieuwe schoenen of een boek kopen, whatever jou ding is. Proberen een nieuwe interesse te vinden.
Makkelijker gezegd dan gedaan maar uiteindelijk is het ook een kwestie van doorzetten, het is heel ellendig en velen zullen weten hoe je je voelt maar weet ook dat als je doorzet en een beetje vertrouwen in jezelf heb het ook geen weken, laat staan maanden gaat duren.
L
LichtjeshemelLid
01-01-2024, 00:00
#7
Laat alle andere soorten drugs (alcohol , sigaretten) ook even staan tijdens je afkick/herstelperiode. Alcohol mag dan legaal en sociaal geaccepteerd zijn maar mensen vergeten vaak dat het nog steeds een harddrug is, en misschien wel de ergste van allemaal.

Stel nou dat er had gestaan “het ging een tijdje goed en toen ben ik een avondje flink gaan doorpakken en heb ik een zakje speed weggesnoven. Een tijdje later waren al mijn stynptomen weer terug.” Had je het dan nog steeds raar gevonden?

Drugs (en dus ook, eigenlijk vooral, alcohol en sigaretten) hebben een grote invloed op je herstelvermogen. Dit is soms niet direct zichtbaar, maar pas na een paar dagen. Denk maar aan de welbekende dinsdagdip die meestal pas na een paar dagen de hoek om komt kijken.

Dus mijn advies; laat het gewoon lekker een paar weken staan tot je je weer fit voelt. En zorg in de tussentijd een beetje voor jezelf; goed eten (veel groenten en fruit, weinig bewerkt vlees en fastfood), goed water drinken, ga sporten of een stuk wandelen als je geen zin hebt in inspanning, en geef je lichaam gewoon wat tijd en rust. :)
र
रतिLid
01-01-2024, 00:00
#8
Interessant. Mijn eigen ervaring is heel anders. ik heb 15 jaar dagelijks stevig geblowd (gram per dag), met een tussenpauze van een jaar clean. Ik heb er nooit een probleem mee gehad te stoppen, misschien wat onrust maar that's it. Ik ben beide keren abrupt gestopt van 1 gram naar niets. De tweede keer dat ik stopte was ik op vakantie met mijn toenmalige vriendin. Ik had een zakje met ongeveer 10 gram wiet meegenomen, maar heb het de hele reis niet aangeraakt. We waren een beetje door Europa aan het touren met mijn bestelbus. In Italië werden we aangehouden bij de grens naar Frankrijk. Soldaten met zware wapens. Ik opende alle deuren van de bus zodat ze vrij zicht hadden op alles. Ik denk niet dat ze in de wiet geïnteresseerd waren, want we mochten al vrij snel doorgaan. Later hoorden we over de aanslag in Madrid waar bijna 200 doden waren gevallen in een trein. Naar alle aannemelijkheid waren ze dus op zoek naar de daders. De wiet heb ik nog wel terug gereden naar NL (na er een maand mee door Europa op pad te zijn geweest) en heb het aan een vriend gegeven. Ik heb nooit meer terug gekeken en heb nooit meer een behoefte gehad terug te gaan blowen. Wil je stoppen dan kan ik je aanraden op vakantie te gaan en je gedachten op iets anders te zetten...
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#9
Ik heb zo ongeveer hetzelfde gebruik gehad als rayyar hierboven.
Ik heb ook min of meer dezelfde symptomen mogen ervaren als hij.
En ja, het duurt best wel lang allemaal, vooral de geestelijke afhankelijkheid is een zware post.
Ik ben óók op vakantie gegaan en ben er toen geheel mee gestopt.
Het is peanuts in vergelijking met alcohol en opiaten zoals oxcycodon.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."