Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsVraagje afkicken wietverslaving

Vraagje afkicken wietverslaving

6 antwoorden
14 weergaven
18-5-2026
r
roadtozionLid
01-01-2024, 00:00
#1
Dag mensen,

Ik gebruikte tot voorheen zo goed als dagelijks. Ik rookte ook best grote hoeveelheden, ongeveer een half gram per dag. Dit deed ik voor ongeveer 4-5 maanden. Ongeveer een week terug ben ik volledig gestopt met gebruiken.

Ontwenningsverschijnselen die ik merk:
- Hevig concentratieverlies
- Trillen
- Zeer sterke stemmingswisselingen
- Zwaar geheugen verlies
- Paranoia
- Slecht kunnen slapen
- Buikpijn, hoofdpijn
- Het gevoel dat ik mijn lichaam niet meer onder controle heb
- Niet mezelf zijn bij mensen die ik goed ken
- Angst in vele vormen
- Niet kunnen plannen

Ik heb er zelf voor gekozen om volledig in een keer af te kicken, ik schrok simpelweg van mijn levensstijl.

Nu heb ik enkele vragen aan jullie:

Zijn er mensen die tips hebben voor mij om af te kicken? (Behalve dan, rook weer een beetje en bouw het af, wat dat is geen optie)

Zijn de ontwenningsverschijnselen allemaal af te leiden uit wietverslaving?

En mijn belangrijkste vraag eigenlijk, hoe lang duren de ontwenningsverschijnselen ongeveer? En op welk punt weet ik dat het niet meer erger zal worden? Een indicatie zou al mooi zijn.

Alvast bedankt!

J.
r
roadtozionLid
01-01-2024, 00:00
#2
Thanks voor je reactie mandragora!

Ik ben inderdaad al mijn leven aan het 'beteren', ik heb tegen vrienden gezegd dat ik niet meer ga blowen, ben inderdaad gaan sporten en gezonder gaan eten.

Het is alleen lastig om mijn leven echt drastisch te veranderen, aangezien veel mensen waar ik mee om ga nog steeds blowen. De verandering zal niet van de een op de andere dag gaan..

Ik heb wel nog steeds een soort druk achter mijn ogen, een soort rare vorm van hoofdpijn die maar niet weg wil gaan. En het vreemde vind ik is dat ik me óf heel goed voel, óf heel slecht voel. Ook heb ik dat ik heel erg beïnvloedbaar ben door de stoffen die ik tot me neem, daarom drink ik ook voorlopig geen alcohol meer.

Nog een vraagje aan jou: hoe lang duurde het bij jou ongeveer voordat je je beter voelde? Was dat direct nadat je stopte? Of heb je wel nog enkele dagen/weken je naar gevoeld? Ik denk ook dat dat erg sterk verschilt per persoon.

Erg bedankt in ieder geval voor je positieve reactie!
m
mandragoraLid
01-01-2024, 00:00
#3
roadtozion zei:
Nog een vraagje aan jou: hoe lang duurde het bij jou ongeveer voordat je je beter voelde? Was dat direct nadat je stopte? Of heb je wel nog enkele dagen/weken je naar gevoeld? Ik denk ook dat dat erg sterk verschilt per persoon.
Klik om te vergroten...

Ik heb me totaal niet slecht gevoeld, juist de eerste nachtjes wat slechter geslapen en that's It.
Ik sta vele male gelukkiger in het leven nou, als stond ik voorheen ook wel redelijk gelukkig in het leven maar dit spant echt de kroon, ik piek enorm en heb geen dalen.
Zoals ik al zei lijkt het net of ik elke dag wat speed opheb zonder de nare afkick en slapeloosheid dan :).Na het stoppen met blowen voelde ik me gelijk al fantastisch, dacht bij mezelf...hoe kan dit nou zo makkelijk zijn. Het lijkt net of er nooit een verslaving was....(achteraf bekeken dan).

Hoop uit de grond van me hart dat dit jou hetzelfde toekomt!

Denk niet aan wiet, geef het geen plaats in je gedachten.
Ga erop uit, leg nieuwe contacten met mensen die niet blowen, onderneem, wees trots en gelukkig dat je niet meer afhankelijk bent van wiet, haal het beste eruit man!

Grts
m
mandragoraLid
01-01-2024, 00:00
#4
Heb zelf ook de hak in het blowen gezet, heb zo'n 12jaar (weet niet zeker) dagelijks geblowd.
Eerste nachten ook wat slechter geslapen en verder niets dan voordelen.

ben na het stoppen een dikke 3 weken clean geweest en heb me steeds geweldig gevoeld, super actief (net een duracellkonijn op speed)/helder/fris uit de ogen kijkend/het wolkje is weg uit me hoofd/supersociaal/totaal niet chagrijnig...

Geen craving niets..., Voelde me vanaf dat ik gestopt was een vat vol energie, euforisch (kwam al fluitend de dag door), grote ondernemingsdrang...(kortom je kan het vergelijken met een 'speed' gevoel).

Het was ook niet me bedoeling om helemaal stoppen, eerder de regelmaat eruit te krijgen.
Nou rook ik sporadisch nog wel eens een pijp of een jointje, kan zeker 3 weken tussen zitten of langer... ben er niet afhankelijk meer van en dat voelt heerlijk.

Een paar beschrijvingen uit jou lijst afkickverschijnselen zijn hier vreemd bevonden. Paranoia, concentratieverlies, geheugenverlies, niet kunnen plannen.... hier is het net het omgekeerde. Die oplijsting had ik net toen ik nog blowde.

Denk dat het maar net ligt hoe je ingesteldheid is, ga sporten, eet gezond, beweeg, ga leuke dingen doen kortom profiteer van de energie die je krijgt die normaal de wiet wegnam.

Hopelijk gaat het snel beter met je.
Probeer ook te ontgiften...heb ik ook gedaan en doe ik voor de rest van me leven.
Schaf jezelf groene thee aan, laat vreetkickvoedsel achterwege, geen koekjes, geen frituur, geen frisdrank,....je moest eens weten hoeveel lekkere gezonde dingen er zijn.
Ontdek de wereld van de lekkere groenten en fruit. Je gaat je helemaal toppie voelen!

Grts!
G
GremlinLid
01-01-2024, 00:00
#5
Sorry maar een halve gram per dag gedurende 4-5 maanden noem jij een verslaving? Een halve gram is trouwens een minieme hoeveelheid hoor. Zucht.

Ik rook wiet vanaf mijn 15j en rook nog altijd (ben er 30) soms rook ik wat meer dan normaal (5 joints/dag) en andere dagen rook ik mss 1 jointje. Als ik beslis om een pauze te nemen dan dan geeft dat geen problemen, zo heb eens een pauze van 2 jaar gehad.
Nooit heb ik mij verslaafd gevoeld.
Ik begrijp trouwens niet hoe je verslaafd kunt geraken aan wiet. Ma bon dat is een andere discussie.
W
WhiteWidowLid
01-01-2024, 00:00
#6
Hallo roadtozion

De afkickverschijnselen die je noemt komen ook bij mij voor. Ik blowde 3 jaar en het laatste jaar 3 - 4 joint per dag, soms 1 of 2 meer, hangt er een beetje vanaf van hoeveel ik op zak had. Als je elke dag blowt kan er wel een verslaving optreden, ligt er ook wel aan of je er gevoelig voor bent of niet. Ik ben nu bezig met afkicken, zit op m'n 6e dag en heb gemixte gevoelens. Aan de ene kant voel ik me trots omdat ik nog nooit zolang gestopt ben, aan de andere kant voel ik me ziek. Ik heb last van slapeloosheid, buikpijn, snel geïrriteerd, soms moet ik overgeven en ik snak naar een joint. Ik weet niet hoe lang dit aan zal houden eigenlijk, maar ik weet wel dat bij mij de slapeloosheid minder is geworden na 3 dagen. Ook heb ik steeds minder behoefte naar een joint.
Ik hoop dat je er vanaf komt en dat je je beter gaat voelen.
Veel succes!

Grtz
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#7
Er is iets misgegaan, als ex blower van meerdere grammen per dag en dit ruim 17 jaar lang, kan Ik Er wel iets over zeggen...
Afkick lichamelijk is peanuts in vergelijking met alcohol en opiaten zoals oxcycodon.
Want dat is andere koek
Geestelijk duurt langer, daarvoor heb je een half jaar nodig in mjn geval, dan.
Probeer je gedachten af te leiden!
Ga iets ondernemen! Dat hoeft echt niet iets groots te zijn....
Dit afleiden is iets waarmee ik nu, járen later, nog steeds werk...En van op de bank blijven zitten of in bed liggen word je echt niet beter van
(Adviezen van andere verslaafde mensen aan mij)
Je bent heel goed op weg
Houd vol
Het lichaam moet wennen aan een veranderde situatie er komt geen thc meer binnen tjaa dat gaat niet zómaar

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."