Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsLachgasverslaving?

Lachgasverslaving?

4 antwoorden
4 weergaven
18-5-2026
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#1
Ja, een lachgasverslaving bestaat (helaas) wel degelijk, wat jij beschrijft klinkt als geestelijke verslaving en dit komt vaker voor. Wordt zelfs ook specifiek genoemd op de website van bepaalde verslavingszorg instellingen, bijvoorbeeld:

https://www.vincere-groep.com/verslavingen/lachgasverslaving/
s
sockLid
01-01-2024, 00:00
#2
Hallo DF!

Relatief nieuw lid van het forum hier. Pas onlangs een account aangemaakt maar jarenlang gelurkt en topics gelezen.

Sinds mijn eerste psychedelische ervaring (happy caps Trip-E) ben ik naast het lezen van/over drugs(gebruik) en trip reports nieuwsgieriger geworden om het zelf eens uit te proberen, naast alcohol en blowen.

Na een flinke verzameling drugs te hebben geprobeerd van coke en pep tot opium en lsd, leek het mij leuk om een keer een avond op stap lachgas te proberen. Dat had ik een keertje eerder gedaan toen ik 15 was op een feestje bij iemand in de schuur, maar toen merkte ik er niet heel veel van en was ik een beetje jaloers geworden op iedereen die op de grond lag de spacen en te lachen. Hierdoor leek het me dus niet zo interessant.

Maar goed terug naar de club; ik heb die avond 2 ballonnen met lachgas gehad en ik merkte dat ik veel langer de effecten voelde dan het groepje mensen waar ik mee op stap was. Dat vond ik best bijzonder omdat de laatste keer, jaren geleden, ik er nauwelijks wat van voelde.

Door dat sterke effect was ik wel een minuut lang helemaal van de wereld en daarna nog lekker high voor een tijdje. Ik begon een passie te krijgen voor lachgas, en een avond stappen was (is) voor mij niet compleet als ik niet een aantal ballonnetjes heb gehad.

Het is tot zover nog niet zorgwekkend, tot ik een halfjaar geleden met mijn beste vrienden naar een rave ben gegaan. Hier werden natuurlijk ook ballonnen verkocht, en ik merkte dat mijn beste vriend nét zo intens lachgas ervoer als ik. Dat had ik bij niemand gezien, behalve mezelf! Hij zat in precies dezelfde situatie als ik en we konden het samen hebben over hoe gaaf wij lachgas vonden.

Na deze ontdekking begon ik me een beetje zorgen maken. Ik heb voor alle drugs die ik heb gebruikt nog nooit dit gevoel gehad. Nog nooit heb ik zo de neiging gehad voor een high. Was het 'normaal' als wij zonder moeite zo 25 ballonnen op een avond gebruiken en elke keer net zo hard gingen? Was het 'normaal' dat ik op doordeweekse dagen op stap wou omdat ik lachgas 'moest' doen?

Al die gevoelens die heb ik nog steeds. Lachgas is echt een groot onderdeel geworden van mijn uitgaansleven, dat ik op stap eigenlijk niet zonder meer kan?

Toen ik zonet op het punt stond om een slagroomspuit te kopen en een doos met patronen, besloot ik om dit te schrijven.

Is er iets zoals een lachgasverslaving? Komt dit vaker voor, of is het iets nieuws?

In ieder geval bedankt voor het lezen, ik hoop dat ik antwoord krijg op mijn vragen :)
R
RebellLid
01-01-2024, 00:00
#3
Hoi sock,

Ik ben in de problemen geraakt door teveel lachgas te gebruiken.
Heb er een topic over gemaakt.
Ik heb er maanden last van gehad.
Hier is mijn verhaal misschien dat je er wat aan hebt.

https://drugsforum.nl/threads/lachgas-kan-voor-problemen-zorgen.63699/

Daaarnaast kan je vitamine b12 niet in orde zijn en dat je daarom het heftiger ervaart als andere.
s
sockLid
01-01-2024, 00:00
#4
Hallo Roze olifant en Rebell,

Bedankt voor jullie inzichten; ik heb bij deze een beter beeld gekregen van mijn situatie!

:blush:
M
MacLeodLid
01-01-2024, 00:00
#5
Een lachgasverslaving, dat ziet er denk ik ongeveer zo uit:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."