Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsAfgekicked benzo's en interne woede door situatie's

Afgekicked benzo's en interne woede door situatie's

9 antwoorden
2 weergaven
18-5-2026
i
inner_searchLid
01-01-2024, 00:00
#1
Hallo , paar vraagjes.
Ik ga nie terug men benzo/drug traject verleden uitleggen.
Ik ben dus nu afgekicked (lees. Ik neem 0mg aan benzo's sinds 1 week).
Alleen inderal 20mg smorgens en savonds tegen beven en hoge hartslag/bloeddruk.

Maar ik kamp nu met , laat ons zeggen anger issues.
Niet in de zin dat ik ieders neus er af bijt of iemand zou slaan (willen slaan/pijn doen wel , maar kan me inhouden mede door heel men leven vechtsport te beoefenen en weet dat dit niet hoort...)
Ik heb laatst een dagvaarding gekregen voor een overdreven snelheids overtreding (die ik niet ontken , noch goed wil praten)
Ik loop nu constant met donkere gedachten (tegenover mensen die nog nooit gewerkt hebben en pronken dat ocmw alles betaald voor hen en er nog om lachen dat enkel gekken werken , en vele andere soortgelijke situaties )en interne woede heel de dag rond.
Ik kan me inhouden en negeer de meeste conflicten of situaties waar ik eens wel verkeer zou kunnen reageren en wel men stoppen door zouden kunnen slaan.
Maar weet niet hoelang ik dit nog volhoud.
Ik ben het Belgisch systeem en regering kotsbeu.
Ik ben een hardwerkende jongeman en voel me langs veel kanten geïrriteerd door de staat.

Ik denk dat een psycholoog ofzo me niet echt goed gaat doet, ik praat immers enkel over men gevoelens met men vrouw (En julllie) , heb al eerder een psychiater gehad en die begreep me gwn ook niet.

Iemand tips of advies ?
Is dit nog altijd "part of the withdrawl" ?

Alles is welkom , ook jullie oprechte gedachte over mijn huidige gedachtengang.

:handwaving2:
i
inner_searchLid
01-01-2024, 00:00
#2
Daarnet naar de ha geweest , alles uitgelegd , ook men 1p experiment (dat ik gestaakt was door 2 weken geleden amfetamine te nemen :persevere:maar sinds maandag trg opgang gezet heb).
Ze stelde voor om terug 2mg dia te nemen smorgens en 2mg savonds , dit heb ik geweigerd..
Als de klachten niet beteren binnen 2 weke rade ze groepstherapie aan , om zo andere mensen hun standpunten beter te begrijpen etc..

Ze geeft ook de inderal40 opgeschroefd naar 40 smorgens 40 savonds inplaats van 20/20.

Iemand ervaring met zo een vorm van cirkeltje zitten en naar elkaars trieste verhalen luisteren ?
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#3
Eh, je komt uit een benzo verslaving en je huisarts raadde je benzo's aan?

Er is iets hartsgrondig mis in de gezondheidszorg...
i
inner_searchLid
01-01-2024, 00:00
#4
Ganggang zei:
Het lijkt er op dat je aardig bevooroordeeld bent over professionele hulp.
Klik om te vergroten...
Klopt , kan ik niet ontkennen.
Mijn ervaring met hulp (psychiater/loog) is enkel even mijn verhaal doen , pilletje voor schrijven en klaar... er word niet geluisterd naar de "diepe" kant van mijn verhaal maar enkel naar de voordehand liggende "simpel"op te lossen problemen (lees. Pilletje schrijven voor de slaap bvb.)

En groepstherapie vind ik , als ik er al maar aan denk , beangstigend.

acht.zes zei:
Eh, je komt uit een benzo verslaving en je huisarts raadde je benzo's aan?

Er is iets hartsgrondig mis in de gezondheidszorg...
Klik om te vergroten...
Jup , daarom heb ik het aanbod dan ook direct afgeslaan.
Ik heb nog een hele weg te gaan om benzo free te blijven , dus leek het me alles behalve verstandig terug op te starten.

Ik ben sinds dinsdag terug begonnen met de md 1p-lsd op 10ug , en ik merk wel dat mijn gemoeds toestand toch wel aan het verbeteren is (vandaag terug 2de md dag van de week).
Liever 10ug 1p 2x per week dan elke dag trg x mg aan benzo's.

Dus , psysch blijven zoeken tot ik een match heb , of even afwachten wat de 1p me bied?
Ik heb trouwens vanaf vandaag tot na nieuwjaar vakantie dus er is geen bijkomde werkdruk.

:handwaving2:
I
IkbeneenfietsLid
01-01-2024, 00:00
#5
Ornyk zei:
Klopt , kan ik niet ontkennen.
Mijn ervaring met hulp (psychiater/loog) is enkel even mijn verhaal doen , pilletje voor schrijven en klaar... er word niet geluisterd naar de "diepe" kant van mijn verhaal maar enkel naar de voordehand liggende "simpel"op te lossen problemen (lees. Pilletje schrijven voor de slaap bvb.)

En groepstherapie vind ik , als ik er al maar aan denk , beangstigend.


Jup , daarom heb ik het aanbod dan ook direct afgeslaan.
Ik heb nog een hele weg te gaan om benzo free te blijven , dus leek het me alles behalve verstandig terug op te starten.

Ik ben sinds dinsdag terug begonnen met de md 1p-lsd op 10ug , en ik merk wel dat mijn gemoeds toestand toch wel aan het verbeteren is (vandaag terug 2de md dag van de week).
Liever 10ug 1p 2x per week dan elke dag trg x mg aan benzo's.

Dus , psysch blijven zoeken tot ik een match heb , of even afwachten wat de 1p me bied?
Ik heb trouwens vanaf vandaag tot na nieuwjaar vakantie dus er is geen bijkomde werkdruk.

:handwaving2:
Klik om te vergroten...
Hey persoon,

Ik heb groepstherapie gehad. Was inderdaad dood eng en ontzettend zwaar. Maar heeft mij enorm veel gebracht op de lange termijn. Maar als je instelling al is van dan ga ik tussen allemaal kneusjes in een kring zielig zitten doen dan kan je het beter niet doen. Je moet echt in je hart voelen dat je het nodig hebt en je dan openstellen wat super moeilijk is. En in het begin is het ook lastig want dan durft iedereen nog niet alles te zeggen dus daar moet je even doorheen komen. Het is mijn ervaring dat als ik hoor hoe een gelijke verteld hoe ze met dingen om gaan, of zelfs mij tips geeft, ik daar veel meer aan heb als wanneer een psycholoog dat doet. Dan ben ik altijd meteen van bitch ik ben drie keer zo slim als jij en nu ga jij mij shit uitleggen? Het herkennen van mijn eigen patronen in anderen heeft mij heel veel geholpen om op mijzelf te kunnen reflecteren en mijn patronen en gedachten en gevoelens te herkennen. Maar je moet je wel openstellen en das lastig en eng. Als je nog meer vragen heb kan je altijd stellen.

Fiets
i
inner_searchLid
01-01-2024, 00:00
#6
Ikbeneenfiets zei:
Hey persoon,

Ik heb groepstherapie gehad. Was inderdaad dood eng en ontzettend zwaar. Maar heeft mij enorm veel gebracht op de lange termijn. Maar als je instelling al is van dan ga ik tussen allemaal kneusjes in een kring zielig zitten doen dan kan je het beter niet doen. Je moet echt in je hart voelen dat je het nodig hebt en je dan openstellen wat super moeilijk is. En in het begin is het ook lastig want dan durft iedereen nog niet alles te zeggen dus daar moet je even doorheen komen. Het is mijn ervaring dat als ik hoor hoe een gelijke verteld hoe ze met dingen om gaan, of zelfs mij tips geeft, ik daar veel meer aan heb als wanneer een psycholoog dat doet. Dan ben ik altijd meteen van bitch ik ben drie keer zo slim als jij en nu ga jij mij shit uitleggen? Het herkennen van mijn eigen patronen in anderen heeft mij heel veel geholpen om op mijzelf te kunnen reflecteren en mijn patronen en gedachten en gevoelens te herkennen. Maar je moet je wel openstellen en das lastig en eng. Als je nog meer vragen heb kan je altijd stellen.

Fiets
Klik om te vergroten...
Thx , dit had ik blijkbaar nodig te horen..
Ik stuur je straks nog een pb'tje !
Ik sta er namelijk wel open voor te doen , maar durf me inderdaad niet echt blootleggen aan anderen.
Ik ken zo een vorm van therapie enkel van op tv (zielig zittend in een cirkeltje...).
Maar wil er zeker meer over horen nu.

:handwaving2:

*Edit
Dit topic had mss beter bij verslaving gestaan ? :thinking:
P
PurplextLid
01-01-2024, 00:00
#7
Over je slimmer voelen; ik heb mijn psychiater ooit bijscholing moeten geven over de medicatie die ze wilde voorschrijven. Meedenken kan geen kwaad. Ik heb ook hele fijne psychotherapeuten gehad, maar het bleef allemaal op rationeel niveau en ik moest echt bij m'n gevoel komen.
Laatste optie was groepstherapie en dat wilde ik absoluut niet. Ik was bevooroordeeld, maar ook bang.

Uiteindelijk toch gedaan en beste keuze die ik ooit heb gemaakt. Ik zou het iedereen aanraden. Door de groepswerking kom je in allerlei situaties waar je veilig kan oefenen met je issues en het contact met lotgenoten, de herkenning en steun zijn erg waardevol.
i
inner_searchLid
01-01-2024, 00:00
#8
Purplext zei:
Over je slimmer voelen; ik heb mijn psychiater ooit bijscholing moeten geven over de medicatie die ze wilde voorschrijven. Meedenken kan geen kwaad. Ik heb ook hele fijne psychotherapeuten gehad, maar het bleef allemaal op rationeel niveau en ik moest echt bij m'n gevoel komen.
Laatste optie was groepstherapie en dat wilde ik absoluut niet. Ik was bevooroordeeld, maar ook bang.

Uiteindelijk toch gedaan en beste keuze die ik ooit heb gemaakt. Ik zou het iedereen aanraden. Door de groepswerking kom je in allerlei situaties waar je veilig kan oefenen met je issues en het contact met lotgenoten, de herkenning en steun zijn erg waardevol.
Klik om te vergroten...
Thx man , deze antwoorden heb ik nodig om me over de drempel te trekken voor groepstherapie , hoe meer ik zulke dingen lees hoe meer ik inzie dat ik het mss toch echt wel nodig heb.
Hoe begin je aan het zoeken van zoon praatgroep/therapie, of is dit via arts of psychologe ?

Sorry @Ikbeneenfiets ik kan je vandaag niet meer pb'en ik contacteer je morgen even.
Bedankt allemaal al.
I
IkbeneenfietsLid
01-01-2024, 00:00
#9
Ornyk zei:
Thx man , deze antwoorden heb ik nodig om me over de drempel te trekken voor groepstherapie , hoe meer ik zulke dingen lees hoe meer ik inzie dat ik het mss toch echt wel nodig heb.
Hoe begin je aan het zoeken van zoon praatgroep/therapie, of is dit via arts of psychologe ?

Sorry @Ikbeneenfiets ik kan je vandaag niet meer pb'en ik contacteer je morgen even.
Bedankt allemaal al.
Klik om te vergroten...
Das cool man anytime! Maak er een fijne avond van!
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#10
Het lijkt er op dat je aardig bevooroordeeld bent over professionele hulp.

Zowel therapie van een psycholoog als groepstherapie kunnen heel waardevol zijn. Het is wel even zoeken naar de goede match.

Zoek een psycholoog met ervaring in verslaving.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."