Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
漏 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsPep verslaving

Pep verslaving

13 antwoorden
3 weergaven
18-5-2026
A
Apeldoorner96Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Hallo mensen,

Ik heb na 2 jaar geen speed gebruikt te hebben eind januari weer mijn eerste keer gedaan, ik was opzoek naar een alternatief voor coke dat ik te vaak gebruikte en vond speed wel een fijn alternatief. Alleen bleef het niet bij die ene keer, sinds eind januari nu elke weekend (1 nacht doorhalen) vrijdag op zaterdag of zaterdag op zondag. Nu sinds een week of 2 gebruik ik bijna dagelijks en heb ik steeds meer nodig. Ik eet en drink ten alle tijden wel (elk uur een glas water en elke 5/6 uur een kleine maaltijd eten. Ik heb daarstraks alles door de wc gespoeld, aangezien ik steeds meer last krijg van depressieve/negatieve gevoelens en me een junkie voel, hele nachten wakker doelloos op internet rondkijken. Ik ben ook redelijk veel afgevallen wil geen extreem mager ventje worden.

Hoe kan ik het beste omgaan met de verleiding ernaar, als ik er trek in heb. Ik zit op het moment werkloos thuis dus de verleiding is daarom groot.Ik ben tot nu toe nog niet brak geweest. misschien omdat ik slaap en blijf eten, maar verwachten jullie dat ik nog een klap ga krijgen of zal dat wel mee vallen?

Mvg
i
inner_searchLid
01-01-2024, 00:00
#2
Alle dealer nummers verwijderen , werk zoeken of een opleiding volgen.
Veel buitenshuis doen met vrienden die geen speed gebruiken.
Niet de hele dag doelloos voor de tv/pc zitten.
Sporten.
Wandelen , wandelen , wandelen.
Ooo en had ik al gezegt dat wandelen voor mij goed helpt ?

Ik probeer zelf ook niet meer te gebruiken.
Ik ben nu over de fase heen dat il cravibg heb thuis , het enige moment dat ik last heb (En dan ook meteen gebruik...)
Is als ik bij die 1ne vriend ben die altijd wat liggen heeft..
Hij stelt het niet voor en snuift niet als ik bij hem ben , maar vraag er zelf achter..
Dit is dan meestal op vrijdag en max 200 mg over die vrijdagavond verspreid.

Edit*
Om de 5 a 6 uur eten lijkt me ook wat weinig eigenlijk.
Als ik speed gebruik probeer ik om de 2 uur een banaan of een stuk fruit met veel suiker te eten (druiven horen daar ook bij bvb) , en om de 4 uur een iets grotere maaltijd.
Paar punten pizza , wat pasta , een klein frietje , niet altijd even gezond maar beter iets eten wat je binnen krijgt dan nix eten omdat je er geen zin in hebt..
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#3
Je geeft het al aan. Zelf. Dus: heel goed.
Voor bijna alle verslavingen mbt middelen, die je ergens moet scoren, niet bij AH om de hoek, dus, geldt:
Breek definitief met iedereen, die jou dealer is, of in jouw vriendenkring zit, die gebruikt.
Deze mensen, dat zijn namelijk jouw vrienden niet .
Heel eenvoudig.
Deze mensen hebben er belang bij, om jou blijvend te laten gebruiken.
De dealer sowieso natuurlijk, maar 贸贸k die mensen, die het zo gezellig vinden, als je meedoet!
Zij zuigen je zeer waarschijnlijk weer terug de draaikolk in, als het je gelukt is, om een begin als nuchter mens zijnde, te maken.
Want als je daarbij zit, ben je " ongezellig " als je niet meedoet. Je " hoort er niet meer bij". Dus, wat zeggen deze vrienden tegen je?
Ach, joh, een beetje, dat kan toch wel?
Kijk eens, hier ligt nog wel wat voor je op de spiegel...of: doe nou niet zo flauw. Morgen kan je 贸贸k stoppen! Zo is er niks aan...
Met alcohol: ach, jongen, 茅茅ntje kan toch wel? Enz. Enz..
De zaak is heel eenvoudig te beoordelen.
Nee.
Dat beetje, dat ene glaasje, dat kan dus niet, als je hooked bent. Echt niet.
Het is alles, of niks.
In 茅茅n ding hebben die " vrinden" wel gelijk.
Als je er tussen zit, en je doet niet mee, idd, er is helemaal geen flikker meer aan.
Al helemaal niet voor jou.
De meestal zeer, zeer flauwe gesprekken boeien jou niet meer, Als je nuchter bent.
Onderbroekenlol, die tijd is dan echt voorbij.
Drink, of neem je dan toch maar weer?
Dan is het hoppaaa! Daar g a je weer!
En die vrinden verliezen ook nog eens hun respect voor je.
Dus:
Neem afscheid van die lui.
Blijf weg uit dat groepje Losers!
Dit zijn geen vrienden. Zij willen alleen maar rondjes van je, of dat je zooi van ze koopt, en meer niet. Zo zit dat.
Kappen met die lui! Ik kan het niet vaak genoeg zeggen.
Als je gestopt bent , dan ben je de eerste tijd kwetsbaar. V贸贸r dat je het weet, begin je weer.
Zoek andere vrienden. Ga andere dingen doen, zoals sport. probeer andere interesses te ontwikkelen en uit te bouwen.
Volgens mij, en volgens mijn echte! Vrienden, z贸 geef je jezelf een goede kans, dat het je lukt...nuchter zijn, en blijven, is hard werken!
Ik ben met alcohol, wiet, oxcy verslavingen ( deze laatste ten dele) en gokken, kunnen stoppen en Ik hoop, dat dit iedereen lukken gaat, die het nuchtere leven terug wil...helaas is de praktijk anders. Ikzelf ben 贸贸k teruggevallen in sommige zaken...Maar ik blijf vechten en geef niet op.
Helemaal nuchter? Dat is echt zwaar, ik richt mij op die middelen, waar ik mee kan omgaan , heel af en toe, dus, en zodra ik merk, dat de duivel weer een oog opent, stop ik onmiddellijk. Ja.
Maar alcohol , wiet. Casino's. Dure nachtclubs, met alles erop, en eraan. Nee. Niet meer. Nooit meer.
Dat leven wil ik niet meer ik kan het ook niet meer. Nee.

En, Die vrienden van toen? Nooit meer gezien, en nooit meer gesproken.
En dit blijft zo.
Anders, dan red ik het niet...
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#4
The Dude zei:
ja maar ik kan die persoon niet zomaar laten zitten dat kan ik echt niet. Misshien samen in therapie ofzo als dat mogelijk is en als ze wil stoppen.
Klik om te vergroten...
Het gaat om je partner?
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#5
The Dude zei:
En als je samenwoont met iemand wat verkoopt ? Want dat is best wel een kut gedachte als je om die persoon geeft. Ik zit in zo n situatie ongeveer mijn vraag is dan ook serieus.
Klik om te vergroten...
Verhuizen. Zolang je omgaat met mensen die ook in zulk gedrag zitten blijf je er zelf in hangen.
Z
ZeelanddudeLid
01-01-2024, 00:00
#6

Handboek - Het Handboek Speed

Speed (amfetamine) a.k.a pep, snelle is een stimulerend middel. De gebruiker voelt zich actief, helder, opgewekt en zelfverzekerd. Effecten op korte termijn: Concentratie neemt toe, vermoeidheid en slaap worden onderdrukt, eetlust verdwijnt, zelfoverschatting neemt toe. Risico's: Rusteloosheid...
drugsforum.nl drugsforum.nl
Klein beetje kort door de bocht misschien maargoed,
D
De KaptitainLid
01-01-2024, 00:00
#7
Zeelanddude zei:

Handboek - Het Handboek Speed

Speed (amfetamine) a.k.a pep, snelle is een stimulerend middel. De gebruiker voelt zich actief, helder, opgewekt en zelfverzekerd. Effecten op korte termijn: Concentratie neemt toe, vermoeidheid en slaap worden onderdrukt, eetlust verdwijnt, zelfoverschatting neemt toe. Risico's: Rusteloosheid...
drugsforum.nl drugsforum.nl
Klein beetje kort door de bocht misschien maargoed,
Klik om te vergroten...
Dit is echt wel enorm handig om al te minderen en hoe precies enzo , heel handig dank je wel ! Maar ik was zelf van plan om nog even te genieten ervan maar
ik ga dit nog nodig hebben.
Z
ZeelanddudeLid
01-01-2024, 00:00
#8
The Dude zei:
Dit is echt wel enorm handig om al te minderen en hoe precies enzo , heel handig dank je wel ! Maar ik was zelf van plan om nog even te genieten ervan maar
ik ga dit nog nodig hebben.
Klik om te vergroten...
en hoelang is dat 'even' in jou plan? Als je echt wil afbouwen moet je niet op iemand anders wachten hoor. Ik heb gisteren ook "veel" drugs gebruikt so i dont care. Maar 4 dagen speed achter elkaar is niet niks :smirk:
Z
ZeelanddudeLid
01-01-2024, 00:00
#9
The Dude zei:
ja ik weet het wel maar als ik dat al ins niemeer liet gebeuren en zo om de 2 weken ofzo iets veranderen telkens ?
Klik om te vergroten...
OKe, ik ben nu high van weed, maar ik haal dit eruit, je stopt voor en na 2 weken verandert er iets en ga je weer gebruiken?
The Dude zei:
maar jouw tekst heb ik al in een map op men pc gezet zodat ik het zeker regelmatig zie.
Klik om te vergroten...
Welke tekst? regelmatig, uhu, mooi woord is dat.
Z
ZeelanddudeLid
01-01-2024, 00:00
#10
The Dude zei:
Dat handboek weet je dat niet meer ?
Klik om te vergroten...
JAwel, maar dat is niet 'mijn tekst' Die staat al jarenlang op het forum en jij ziet die nu pas voor het eerst?
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#11
Failure. Disagreee
Z
ZeelanddudeLid
01-01-2024, 00:00
#12
Legio Patria Nostra zei:
4 jaar cel? Dat is niet kort, maar lang.
Anyway. Ik oordeel niet.
Klik om te vergroten...
dat kort of lang ging niet over het 'cel' gedeelte maar over de tijd dat @The Dude op DF zit
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#13
AAA. Foutje......bed'aaaaaaankt!
Ik verwijder mijn post.
R
RevolutionairLid
01-01-2024, 00:00
#14
Legio Patria Nostra zei:
Je geeft het al aan. Zelf. Dus: heel goed.
Voor bijna alle verslavingen mbt middelen, die je ergens moet scoren, niet bij AH om de hoek, dus, geldt:
Breek definitief met iedereen, die jou dealer is, of in jouw vriendenkring zit, die gebruikt.
Deze mensen, dat zijn namelijk jouw vrienden niet .
Heel eenvoudig.
Deze mensen hebben er belang bij, om jou blijvend te laten gebruiken.
De dealer sowieso natuurlijk, maar 贸贸k die mensen, die het zo gezellig vinden, als je meedoet!
Zij zuigen je zeer waarschijnlijk weer terug de draaikolk in, als het je gelukt is, om een begin als nuchter mens zijnde, te maken.
Klik om te vergroten...

Dit is echt het beste advies die je kan krijgen.
Verbreek je gedrags patroon.
De mensen waar je mee omgaat en de dingen die je gaat doen.
Focus je op andere dingen, ga sporten of zoek afleiding met een leuke game maakt niet uit wat maar het beste voor jou werkt.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."