Pep is bij mij misschien ook nog wel een dingetje. Ik heb in mijn studietijd dexamfetamine op voorschrift gehad. Ik begon met tweemaals daags 5 mg. Ik ging als tierelier. Hele dag in de universiteitsbibliotheek en dan had ik op één dag een gigantische berg werk verzet. Vanaf halverwege het tweede jaar begon het al steeds meer te kwakkelen. De glans was eraf. Dosering omhoog. Ging goed voor even. Weer omhoog. Gaandeweg steeds meer bijwerkingen. Studeren werd een martelgang, maar ik had die troep nodig om te kunnen doen wat gedaan moest worden. Op den duur namen de bijwerkingen steeds verder toe. Waar het ooit toen ik begon echt nog euforisch was, werd ik nu steeds meer een zombie. Ik heb momenten gehad dat ik zo gefrustreerd was dat ik een rijtje pillen op mijn bureau legde en er elk kwartier dat ik me nog niet kon concentreren eentje bijnam. Uiteindelijk van de een op de andere dag die pillen de deur uitgedaan en besloten het nooit meer aan te raken.
Nu ben ik best benieuwd naar pep voor recreatief gebruik. Ik heb dit eigenlijk nog nooit gedaan. Ik heb ooit 30 tabletjes (totaal 150 mg) dexamfetamine genomen, maar dat was toen in combinatie met ik geloof 7,5 mg lorazepam (een enorme shitload, ik was nog jong en onbezonnen en dacht dat dat wel eens recreatief zou kunnen wezen). Ik weet er echt niks meer van, maar naar horen zeggen heb ik me goed vermaakt. Ik heb één keer flink wat pep gesnoven toen ik knetterhard stond te trippen op DOC, van een behulpzame gozer die het me aanbod met de boodschap 'dan kom je er misschien doorheen'...
![:sweatsmile:]()
Ik werd er inderdaad wel weer helder van, wat maakte dat ik ondanks dat ik knetterhard tripte toch nog een paar uur lekker heb kunnen dansen, maar heb het precieze effect ervan nooit echt kunnen beoordelen, omdat er dus al flink wat DOC, alsmede phenibut, 3-MMC en keta in m'n systeem zat.
Ergens denk ik dat ik amfetamine (maakt denk ik weinig uit of het dan om dex gaat of gewone pep) gewoon voor altijd heb uitgespeeld, dat ik me er gewoon hondsberoerd van ga voelen net als toen van dexamfetamine. Echter, soms zou dat beetje extra energie of uithoudingsvermogen wel erg fijn zijn. Maar ja, van de andere kant kan ik ook denken 'het is wat het is, en als 't op is is 't op' en af en toe gewoon even gaan zitten, wat op zich ook helemaal niet verkeerd is.