#1
Nou goed nieuws.
Ik kan weer lucide dromen. Eerste nacht was het niet gelukt. Vannacht wat 5-htp erbij genomen om de dromen toch wat helderder te maken. En ik kon het weer.
Ik heb toen dus de nachtmerrie opgewekt en kwam dus oog in oog te staan met dat monster. In plaats van dat ik me probeerde te verstoppen in het gangenstelsel liet ik het monster op me af rennen en ik bleef staan waar ik stond. Dus hij kwam op me af gesneld en net voordat hij bij me was stopte hij. Ik was bang maar liet het niet zien. Ik keek hem aan in zijn rode ogen en vroeg, wat is het wat je me wilt vertellen? Zodra ik de vraag had gesteld veranderde het monster in, uhm ja.. Mij, een hele vriendelijke mij. Hij zei, nou weet je wat het is (mijn naam). Je bent niet aardig voor jezelf geweest de laatste tijd. En ik ben er om je te vertellen dat er niks mis is met je. Je doet het momenteel hartstikke goed in je leven, je wilt het alleen niet toegeven. En dat is waarom ik deze vorm had aangenomen, ik wilde dat je me zag. Je moet je realiseren dat er niet altijd is mis hoeft te zijn, en dat je blij mag zijn met jezelf.
Het monster was dus mijn eigenwaarde en zelfvertrouwen.
Ik werd gelijk blij en was opgelucht. Ik zei dat hij gelijk had en dat ik inderdaad nooit tevreden was met mezelf, terwijl ik heel erg mijn best doe om de beste versie van mezelf te zijn. Alleen dat het diep van binnen toch altijd voelt alsof er iets mis is.
Hij antwoordde, dat komt omdat je een tijdje terug jezelf hebt verwaarloosd, familie en vrienden hebt teleurgesteld en dit heb je zo lang hebt volgehouden, dat het ervoor heeft gezorgd dat ik voor een lange tijd weg heb moeten blijven, en dat je gewend bent geraakt aan dat gevoel. Daarom is het belangrijk dat je doorgaat zoals je nu leeft. Nu kan ik er voor je zijn. En wanneer je weet dat je het goed doet, moet je mij toelaten in je leven en niet twijfelen of je mij wel verdient. En nu je weet dat ik geen monster ben, maar je eigenwaarde en zelfvertrouwen, weet je dat je alleen jezelf in de weg stond.
Het voelde als een enorme opluchting. Het voelde alsof ik een jarenlange verstopte eigenschap weer herontdekte.
Ik gaf hem een knuffel en zei, bedankt dat je me hieraan hebt herinnerd, dit had ik nodig. Ik nam afscheid en werd wakker.
Eigenlijk gelijk nadat ik wakker werd, voelde ik me minder angstig, zelfverzekerder en voor het eerst sinds tijden had ik het gevoel van tevredenheid. Tevredenheid met mezelf. Heb daarna nog even door geslapen en werd vervolgens wakker door mijn wekker.
Ook vandaag voel ik me nog steeds heel veel beter als voor de droom. Het heeft echt geholpen vreemd genoeg. Wist niet dat dromen zo veel voor iemand kon doen. Alsof ik een soort doorbraak op psychedelica heb gemaakt.
Al met al waren mijn voorspellingen dus correct en was het monster dus mijn eigenwaarde, verkleed in een eng costuum om mijn aandacht te trekken. Ik hoop dat dit gevoel van zelfvertrouwen blijft doorgaan en ik ga mijn best doen om goed voor mezelf te blijven zorgen.
Ik kan weer lucide dromen. Eerste nacht was het niet gelukt. Vannacht wat 5-htp erbij genomen om de dromen toch wat helderder te maken. En ik kon het weer.
Ik heb toen dus de nachtmerrie opgewekt en kwam dus oog in oog te staan met dat monster. In plaats van dat ik me probeerde te verstoppen in het gangenstelsel liet ik het monster op me af rennen en ik bleef staan waar ik stond. Dus hij kwam op me af gesneld en net voordat hij bij me was stopte hij. Ik was bang maar liet het niet zien. Ik keek hem aan in zijn rode ogen en vroeg, wat is het wat je me wilt vertellen? Zodra ik de vraag had gesteld veranderde het monster in, uhm ja.. Mij, een hele vriendelijke mij. Hij zei, nou weet je wat het is (mijn naam). Je bent niet aardig voor jezelf geweest de laatste tijd. En ik ben er om je te vertellen dat er niks mis is met je. Je doet het momenteel hartstikke goed in je leven, je wilt het alleen niet toegeven. En dat is waarom ik deze vorm had aangenomen, ik wilde dat je me zag. Je moet je realiseren dat er niet altijd is mis hoeft te zijn, en dat je blij mag zijn met jezelf.
Het monster was dus mijn eigenwaarde en zelfvertrouwen.
Ik werd gelijk blij en was opgelucht. Ik zei dat hij gelijk had en dat ik inderdaad nooit tevreden was met mezelf, terwijl ik heel erg mijn best doe om de beste versie van mezelf te zijn. Alleen dat het diep van binnen toch altijd voelt alsof er iets mis is.
Hij antwoordde, dat komt omdat je een tijdje terug jezelf hebt verwaarloosd, familie en vrienden hebt teleurgesteld en dit heb je zo lang hebt volgehouden, dat het ervoor heeft gezorgd dat ik voor een lange tijd weg heb moeten blijven, en dat je gewend bent geraakt aan dat gevoel. Daarom is het belangrijk dat je doorgaat zoals je nu leeft. Nu kan ik er voor je zijn. En wanneer je weet dat je het goed doet, moet je mij toelaten in je leven en niet twijfelen of je mij wel verdient. En nu je weet dat ik geen monster ben, maar je eigenwaarde en zelfvertrouwen, weet je dat je alleen jezelf in de weg stond.
Het voelde als een enorme opluchting. Het voelde alsof ik een jarenlange verstopte eigenschap weer herontdekte.
Ik gaf hem een knuffel en zei, bedankt dat je me hieraan hebt herinnerd, dit had ik nodig. Ik nam afscheid en werd wakker.
Eigenlijk gelijk nadat ik wakker werd, voelde ik me minder angstig, zelfverzekerder en voor het eerst sinds tijden had ik het gevoel van tevredenheid. Tevredenheid met mezelf. Heb daarna nog even door geslapen en werd vervolgens wakker door mijn wekker.
Ook vandaag voel ik me nog steeds heel veel beter als voor de droom. Het heeft echt geholpen vreemd genoeg. Wist niet dat dromen zo veel voor iemand kon doen. Alsof ik een soort doorbraak op psychedelica heb gemaakt.
Al met al waren mijn voorspellingen dus correct en was het monster dus mijn eigenwaarde, verkleed in een eng costuum om mijn aandacht te trekken. Ik hoop dat dit gevoel van zelfvertrouwen blijft doorgaan en ik ga mijn best doen om goed voor mezelf te blijven zorgen.