Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsWiet achter me laten: Heb er echt zin in!

Wiet achter me laten: Heb er echt zin in!

13 antwoorden
2 weergaven
18-5-2026
A
AnoNexusLid
01-01-2024, 00:00
#1
Gaat helemaal goedkomen, thanks! Ik zal iig over het eerste wel een update geven wanneer ons afspraakje geweest is hahaha.
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#2
Goed bezig! :) Houden zo zou ik zeggen en veel plezier en succes met je studie en met ‘Laura’!
A
AnoNexusLid
01-01-2024, 00:00
#3
Roze Olifant zei:
Goed bezig! :) Houden zo zou ik zeggen en veel plezier en succes met je studie en met ‘Laura’!
Klik om te vergroten...

Heel erg bedankt, dat moet goedkomen! Studie is één grote onbegrijpelijke chaos atm ivm corona maar daar maak ik me niet zo druk om, doe gewoon mijn best en dan komt t wel goed, dan maar eventueel met een jaartje vertraging, ga daar mijn eigen geluk niet om verpesten. Met "Laura" heb ik echt heel veel vertrouwen in en zo heb ik me nog nooit gevoeld over een meisje, dus dat moet wel goedkomen denk ik, wel een hele sterke klik vanaf t eerste moment :)
A
AnoNexusLid
01-01-2024, 00:00
#4
Voel me echt helemaal top, heb me nooit extreem wazig gevoeld maar wanneer echte helderheid weer terugkomt merk je opeens wel hoe veel effect het toch wel op je heeft. Ben op een eerdere pauze al tot dat besef gekomen maar wanneer je dan weer aan het blowen bent wil je dat het liefste niet weten natuurlijk.

Benieuwd hoe t nog gaat veranderen in de komende dagen en weken. Ook leuk om te vermelden is dat mijn HPPD weer veeeeel milder is geworden. Deze was altijd zeer mild en is pas semi intens geworden tijdens die twee weken in de vakantie, veel, dagelijks blowen, maar toch!
K
KlaasVaakLid
01-01-2024, 00:00
#5
Leuk om te horen dit. Succes met de mysterieuze Laura en je nuchtere leven!
A
AnoNexusLid
01-01-2024, 00:00
#6
Moet weten waar je het voor doet toch, als je geen serieuze motivatie hebt met wat de reden is waarom je dit doet en wat je er mee wilt bereiken gaat het niks worden. Wiet is enorm leuk en lekker maar het valt toch echt in het niks bij de echt belangerijke dingen in het leven dus dan is het alleen maar een enorme blessing om dat wietloze pad weer eens te bewandelen. Wil daar wel ff bij zeggen dat dat natuurlijk komt uit het feit dat het altijd nauwelijks of licht problematisch gedrag is geweest, anders vind ik t een beetje respectloos naar mensen die wel hard er mee strugglen.

Thanks en zelf ook heel veel succes! Mooi dat het lekker gaat, mooi maandje er van maken!
T
TripJessLid
01-01-2024, 00:00
#7
Ja goed dat je dat er bij zegt, zo voelt het voor mij ook. Niet zo zeer vals spelen ' omdat je niet echt verslaafd was' maar wel weer ff realiseren, wat is zonder, en gezonder. Bovendien is die maand zonder hardstikke leuk, maar wil t daar niet bij laten als in. Kijk maand zonder en dan weer volop gebruiken watdatdan ook is, maar met mate genieten. Niet vanuit een negatief of zwak punt gaan lopen graaien maar besef krijgen wanneer je iets neemt, dat mag heus eens spontaan, da's lachen maar ken de grenzen. Thanks anyway GroetJessss 🙂👍🏼
A
AnoNexusLid
01-01-2024, 00:00
#8
TripJess zei:
Ja goed dat je dat er bij zegt, zo voelt het voor mij ook. Niet zo zeer vals spelen ' omdat je niet echt verslaafd was' maar wel weer ff realiseren, wat is zonder, en gezonder. Bovendien is die maand zonder hardstikke leuk, maar wil t daar niet bij laten als in. Kijk maand zonder en dan weer volop gebruiken watdatdan ook is, maar met mate genieten. Niet vanuit een negatief of zwak punt gaan lopen graaien maar besef krijgen wanneer je iets neemt, dat mag heus eens spontaan, da's lachen maar ken de grenzen. Thanks anyway GroetJessss 🙂👍🏼
Klik om te vergroten...

Mooi gezegd, ik denk zelf juist dat spontaan over het algemeen beter is dan als gewoonte, elke avond een paar uur voor je naar bed gaat een hashje roken of vapen is weinig spontaan aan maar juist wel het meest verslavende gedrag, word gewoon deel van je dagritme. Zou je wel aanraden om hele strenge regels met jezelf af te spreken als je het na deze maand anders wilt dan dat het nu was, heb namelijk zelf al eens meegemaakt dat ik een maand gestopt had, hele mooie voornemens had over hoe ik wiet nu wilde gebruiken en hoe geweldig mindful ik er nu mee zou omgaan. Ik daarna toen ik weer begon een lading enorm lekkere wiet heb gehaald, het eerste weekend heb gedacht "damn wat is dit geweldig, wat heb ik dit gemist, kan nu wel even dit eerste weekendje er volop van genieten" en daarme direct weer in precies hetzelfde ben teruggevallen wat meteen weer permanent bleef en niet bij dat weekend bleef.

Eerlijk gezegd merk ik zelf atm dat ik heel blij ben dat ik heel concequent heb gesteld deze break door te zetten tot ik klaar ben met mijn opleiding, er zit nu niet echt een moment om naar uit te kijken dat het weer mag (of dat is iig zo ver weg dat dat heel zinloos is) dus voelt het heel anders dan t met eerdere breaks voelde, maakt t veel veel makkelijker gek genoeg. Zal er ook mee te maken hebben dat met deze aanpak het dus wel gewoon oké is om af en toe op een sociaal iets een lekker jointje te roken.
T
TripJessLid
01-01-2024, 00:00
#9
Ja dat klopt wel, spontaniteit is in die zin beter dan gewoontes absoluut. Zo ging ik ook afgelopen nov/dec gewoontes vormen, maar ook mede door wat ik ervoor al typte.. vanuit zo een negatief gevoel ernaar graaien. Jezelf zielig vinden en t dan maar 'mogen'? En ff beter voelen. Bij mij betreft het amfetamine. En ik denk dat de meest heftige periode van gebruik van dit middeltje wel gehad heb, begon 2 jaar terug met een lijn aangeraden van een vriend op nieuwjaar , was 02:00u al out.. mede door drank ook gewoon op en moe. Hij zegt heb nog wel wat voor je en toch al half dronke gewoon genomen. Flinke lijn, als ik eff terug ga naar dat beeld. Nou m'n reactie was iets als. "Wow, ik ben er weer" stond paar min later weeer te dansen en 8 u later was ik nog niet uitgeluld. Plus geen kater? Huh hahahahahah top. Vrij snel daarna kwam niet... Geloof echt 3 kwart jaar later eens zelfbesteld. Puur vanuit m'n eerste ervaring voor het 'door kunnen gaan' die praat kik en lekker rush toen nog niet op t oog. Is ook zo allemaal steeds verder gegaan. Van die ene keer op zak. Elke keer elk feest op zak. Drinke en snuife heerlijke combi en door en door en door. Tot dat die afdaalde naar gebruik in mijn eentje en tijdens verveling of dergelijke, maar nog dieper gezonken om eens een dag op te kunnen staan en naar werk te kunnen gaan. Ook laatste weken binges meegemaakt maar dat is helemaal niks voor mij. En dosissen steeds verhogen. Dusssssssss terug naar toen. Net als met eerste keer xtc , ontdekken, liken, veel gebruiken.. misbruiken? Genoeg ja nu is het genoeg.. en dan met mate. Want eerlijk xtc doe ik nog maar enkele keer spontaan in een jaar! Perfect. Dus ik geloof dat ik daar ook kan komen met amfetamine. Terug dringen naar enkel spontane momenten en willicht wel wat vaker dan xtc? Maar lang niet zo vaak als meerdere keren per week. 🤟🏼
A
AnoNexusLid
01-01-2024, 00:00
#10
Ah sorry ik had t idee dat het ook gewoon over wiet ging, amfetamine is zeker wel een ander verhaal natuurlijk. Mooi dat je er nu zo bewust mee bent en veel succes. Soms moet je je grenzen overschreiden om te beseffen waar ze liggen en zo te horen is dat nu gebeurd, best herkenbaar dat "Liken, veel gebruiken, misbruiken" ondanks dat ik t zelf nooit met zware drugs ervaren heb. Veel succes en maak er wat moois van :grin:
A
AnoNexusLid
01-01-2024, 00:00
#11
Wil dit hier ff neergooien: Net een super goed gesprek met mn vader gehad onder t genot van een heerlijk biertje waar ik t onder andere had over hoe ongelofelijk makkelijk, moeiteloos t stoppen ging deze week en hoe goed ik me voel waarop hij reageerde dat ie zag dat t veel beter met me ging en ik niet zo ongelofelijk veel aan t zuchten was als de weken hiervoor. Verbaasde me nogal want ik heb me consistent enorm vredig en op mn plek gevoeld, nooit ook maar enigzins slecht, maar dit zegt dus wel wat over hoeveel effect wiet op je algemene staat van zijn kan hebben zonder dat je dit zelf uberhaupt door hebt.
A
AnoNexusLid
01-01-2024, 00:00
#12
Vandaag voor t eerst weer een paar jointjes opgestoken met vrienden. Super gezellig gehad en ongelofelijk tof om wiet weer eens te ervaren als dat uitzonderingkje waar ik oprecht naar uitkeek en niet zo vanzelf sprekend is. Afgelopen weken zijn eigenlijk moeiteloos voorbij gegaan en ik verwacht ook dat dat zo zal blijven, over 2 weken voor t eerst met z'n tweeën blowen met mn beste vriend, dus zal tot dan ook weer niet gebruiken, ga t lekker zo bij ongeveer 2x per maand houden :)
T
TripJessLid
01-01-2024, 00:00
#13
Klinkt goed! Vind het leuk als mensen zoiets als een strijd zien en dan er ook nog bij zeggen, ik heb er zin in. Ik riep dit ook voor de maand januevenietari, en gaat hardstikke lekker :)
A
AnoNexusLid
01-01-2024, 00:00
#14
Iets voor de kerstvakantie heb ik met mezelf afgesproken om na de vakantie tot het eind van mijn opleiding te stoppen met wiet. Af en toe eens een jointje bij een sociale gelegenheid zal ik geen nee tegen zeggen want daar liggen geen problemen en zo hoef je het ook niet helemaal te missen. Weet eigenlijk niet of het topic hier helemaal past want ik verslaving echt nog wel een groot woord, nu in de vakantie wel flink dagelijks geblowd maar daarvoor waren er altijd wel een paar daagjes per week dat ik oversloeg en het was altijd in hele kleine hoeveelheden (0.05 - 0.1g hash in een vaporiser per sessietje als ik gewoon even wat gebruikte s'avonds).

Daarnaast was het gebruik absoluut niet heel problematisch omdat ik echt extreem goed in mijn vel zit met of zonder drugs en ik wiet absoluut niet gebruikte om gedachten en gevoelens te ontsnappen; in tegendeel, een van de grote charmes van blowen is voor mij altijd geweest dat het intern dialoog kan aanscherpen en best veel ruimte geeft voor introspectie. Ontelbare keren heb ik met mn jointje of vapeje door het park gelopen s'avonds en spontaan diep betekenisvolle gesprekken met mezelf of inzichten gehad. Deze mindset heeft me ook geleerd sympathiek voor mezelf te zijn wat er onderhand goed genoeg ingesleten om eigenlijk altijd vriendelijk en liefdevol naar mezelf te zijn. Over het algemeen kijk ik dus echt heel positief terug op mijn periode regelmatig wiet gebruiken, ookal waren er genoeg domme minder mindfulle keuzes hierin, vooral toen ik nog wat jonger was.

Ik heb nu de helderheid nodig met het laatste jaar van mijn studie en gewoon gemerkt dat ondanks dat t altijd erg functioneel is geweest en over het algemeen weinig invloed op mijn leven heeft gehad het toch een bepaalde afleiding bied die ik er niet bij kan hebben atm. Na veel pogingen het ""weer terug te draaien naar alleen het weekend of dergelijke merk ik gewoon dat ik dan langzaam toch weer dagjes er bij pak en zo weer op de 4, 5 dagen per week zit. Ik mis het helemaal niet zo en geniet echt van de helderheid als ik niet blow maar.... als het daar dan toch zo in de kast ligt, geen ene drol kost door de vaporiser en zo makkelijk en concequentieloos lijkt kan ik daar gewoon niet strikt genoege controle mee houden.

Vanacht verassend goed geslapen na mijn eerste avondje zonder. De helderheid die nu alweer terug is is behoorlijk verbazingwekkend, dromen waren natuurlijk weer complete chaos maar dat hoort er bij en vind ik stiekem alleen maar heel leuk, ongelofelijk interessant. Ik zie echt, echt heel erg uit naar t komende jaar volle bak aan school en sociale contacten te wijden en daarna zie ik wel weer hoe ik verder wil met wiet.

Dan kwam er in de afgelopen week spontaan ook nog eens een enorme extra motivator opzetten. Sindsdien nog een aantal keer casual afgesproken met "Laura" uit mijn vorige tripreport en na volgende week een heuze date met haar, dat is de helderheid van geen wiet gebruiken natuurlijk dubbel en dwars waard en vind ik eerlijk gezegd wel aardig bijzonder, dat dat ontstaan is uit zo'n raar drugsavontuur.

Nja, wilde dat dus ff van me af typen. Wie weet laat ik in de komende weken nog wel wat er over horen. Allemaal niet zo heel spannend maar toch een mooi stukje perspectief op wietgebruik dacht ik.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."