Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsAfbouwen van xanax retard 0.5mg (5-6 per dag)

Afbouwen van xanax retard 0.5mg (5-6 per dag)

5 antwoorden
2 weergaven
18-5-2026
d
dnbfreakLid
01-01-2024, 00:00
Beste

Ik ben nu al gedurende 3 maanden benzos aan het nemen. Max 2,5mg lorazepam per dag. Tot voorbije week de dokter me xanax retard 0.5mg voorschreef om van de lorazepam af te komen. Echter dinsdag wrd ik positief getest op covid (geen symptomen, gelukkig). Hierdoor kon ik niet naar de kinesist, waardoor ik zeeeer erge nekpijn kreeg en niet kon slapen door mijn scoliose. En nu zit ik dus op 2.5-3.5mg xanax retard per dag. Hoe kan ik hier in godsnaam vanaf? Mensen met ervaring? Ik ga morgen opnieuw naar de huisarts, maar heb het gevoel dat hij ook niet goed weet wat te doen.

Ik ben nog maar 21 jaar, start over 2 weken met werk en dit hindert me enorm.

Vriendelijke groet

Dnbfreak
P
Paranoize.Lid
dnbfreak zei:
Beste

Ik ben nu al gedurende 3 maanden benzos aan het nemen. Max 2,5mg lorazepam per dag. Tot voorbije week de dokter me xanax retard 0.5mg voorschreef om van de lorazepam af te komen. Echter dinsdag wrd ik positief getest op covid (geen symptomen, gelukkig). Hierdoor kon ik niet naar de kinesist, waardoor ik zeeeer erge nekpijn kreeg en niet kon slapen door mijn scoliose. En nu zit ik dus op 2.5-3.5mg xanax retard per dag. Hoe kan ik hier in godsnaam vanaf? Mensen met ervaring? Ik ga morgen opnieuw naar de huisarts, maar heb het gevoel dat hij ook niet goed weet wat te doen.

Ik ben nog maar 21 jaar, start over 2 weken met werk en dit hindert me enorm.

Vriendelijke groet

Dnbfreak
Klik om te vergroten...
Probeer de xanax eerst iets af te bouwen naar 1.5/2mg per dag en dan via je arts op diazepam overstappen en die diazepam afbouwen
2mg xanax = 15/20mg diazepam als ik het goed zeg
Daardoor word je ontwenning een stuk makkelijker omdat diazepam 12-24uur werkzaam is en xanax maar 4-6 uur
Maar doe dit wel via je arts en geen illegale diazepam kopen
d
dnbfreakLid
Bedankt voor je antwoord!
Ipv diazepam heb ik ipv xanax retard, nu gewone alprazolam (de normale kortwerkende gekregen). En moet ik van de dokter. 0.5 voormiddag en 0.5 namiddag nemen. En dan snachts voor het slapen gaan 7.5mg mirtazapine. Wat denken jullie hier van?
P
Paranoize.Lid
dnbfreak zei:
Bedankt voor je antwoord!
Ipv diazepam heb ik ipv xanax retard, nu gewone alprazolam (de normale kortwerkende gekregen). En moet ik van de dokter. 0.5 voormiddag en 0.5 namiddag nemen. En dan snachts voor het slapen gaan 7.5mg mirtazapine. Wat denken jullie hier van?
Klik om te vergroten...
Dit slaat nergens op....
Je dokter snapt er niks van....
Ga 't niet eens uitleggen zeg maar gwn tegen je dokter dat het een pannenkoek is
d
dnbfreakLid
Dopemonster zei:
Dit slaat nergens op....
Je dokter snapt er niks van....
Ga 't niet eens uitleggen zeg maar gwn tegen je dokter dat het een pannenkoek is
Klik om te vergroten...
Dat dacht ik dus ook al...
S
SpyroLid
Pfff, succes… Ik zou de dokter nog eens opbellen want dit is echt lomp advies.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."