#1
Ervaring mee om genoeg antwoord te geven. Maar denk dat @leveldesigner je kan helpen
Of wie weet anderen
Ik krijg per dag 20 mg methadon tegen mijn rugpijn. Het scheelt een stuk, zonder dit middel kan ik niet eens meer lopen, maar ja, het is natuurlijk rotzooi...Sorry voor mijn late reactie, zag deze topic pas net.
Helaas ja, 5 mg methadon afbour kan dat zeker veroorzaken. Helaas zijn verschillende factoren die heel erg mee spelen. Zoals duur van methadon gebruik maar zeker ook leeftijd. Toen ik 20 was was afbouwen van dope en of methadon helemaal geen langdurige kwestie. Paar dagen en dan ging het weer. Maar naar mate je ouder wordt gaat alles langzamer en zwaarder. Zeker wanneer je naar de 50 loopt of daaroverheen bent. Weet niet hoe oud of je bent, maar leeftijd speelt zeker een rol.
je zou zeggen inderdaad, wat is nu 5 mg afbouw. Maar lang geleden zei een psycholoog mij eens dat ik niet zozeer naar het aantal mg moest kijken maar vooral naar het percentage. Hij vergeleek het met een slagroom taart. Neem bijvoorbeeld waneer je afbouwd van 70 naar 60 mg. Dat is 10 mg, maar nog altijd veel makkelijker dan van 5 naar 0. Omdat wanneer je een taart in 7 partjes deelt, en een andere taart in 6 partjes. Dan is het verschil tussen die 2 erg klein. Deel je nu een taart in 2 delen, dus door midden (dus zeg maar 10 mg). En je neemt dan eentje weg, de helft, 5 mg. Dan is dat opeens de helft dat je moet missen van je dosering. Dus uiteraard speelt het aantal mg mee, maar zeker ook hoeveel het percentage is dat je afbouwd. Ik hoop dat ik dit een beetje duidelijk heb gemaakt. Het maakte veel duidelijk voor mij toen. Verder speelt ook erg mee hoe je er lichamelijk aan toe bent. Ben je verder behoorlijk gezond dan is afbouwen veel makkelijker te doen als wanneer je erg zwak, mager en uitgeput bent. Spreekt voor zich zou je zeggen, maar we vergeten deze dingen nogal eens.
Het beste kon je dus inderdaad gewoon teru gaan naar 4 mg, helaas zul je waarschijnlijk gemerkt hebben dat het toen zeker nog een dag of misschien wel 2 duurde eer je je weer een beetje beter ging voelen. Methadon is wat dat betreft echt een rot middel. Het schijnt dat de molecule van methadon nogal groot zijn en daarom moeilijk het lichaam verlaten. Daarom duurt het ziek zijn ook zo lang. Dat het de eerste 3 dagen redelijk ging van je afbouw verbaasd me enigsinds. Meestal treed dit de 2de dag al aan.
Ja, afbouwen en afkicken. Een complete ramp!!!!
Je moet dat echt hebben meegemaakt om erover mee te kunnen praten. De pijn en ellende, en dan
ook nog eens hoe lang of het allemaal duurt. Kan maaden duren. Heb eens iemand gesproken die al
5 maanden ziek was van methadon, 5 maanden!!! Belachelijk gewoon. Maar goed, that's life zullen
we maar zeggen. Heel veel succes joh!
Leveldesigner.
Methadon is een synthetisch opiaat, vergelijkbaar met heroine en morfine maar met een stuk mindere euforie. Ze zeggen dat afkick van Methadon nog lastiger is dan die van heroine.
Het ontwennen van methadon is inderdaad lastiger dan van heroine. De ontwenningsverschijnselen bij methadon duren erg lang. Bij heroine duren de lichaamlijke ontwenningsverschijnselen ongeveer een week.
Bij methadon kan dat maanden duren.
Om dit te voorkomen kan je gedurende een peride de dosis methadon eerst afbouwen en vervolgens overschakelen op buprenorfine.
Een ander alternatief is de methadone afbouwen tot een minimum en vervolgens Ibogaine gebruiken.
Afhankelijk van de manier waarop je Iboga gebruikt.
Je kan een microdosis gedurende enkele weken gebruiken of een eenmalige volledige dosis, in dit geval verdwijnen de ontwenningsverschijnselen vrijwel onmiddellijk.
"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."