Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsGedicht over verslaving

Gedicht over verslaving

9 antwoorden
3 weergaven
18-5-2026
U
User7374692Lid
01-01-2024, 00:00
#1
aangezien schrijven voor mij een manier is van verwerken, hier weer een nieuw gedicht :) misschien voor sommige herkenbaar ☺️

Van overleven naar leven

“ik ben oke” en ik lach.
Dat zag de wereld die de binnenkant niet zag.
Ze zagen niet die angst en het gevecht. Die reis met diepe dalen die ik heb afgelegd.

Ik dacht sterker te zijn, ik dacht mn verslaving onder controle te hebben.
Maar stapje voor stapje begin ik drugs weer steeds meer lief te hebben.

“Doe het niet, het doet je pijn.” Ik luister niet, en weg is de zonneschijn. In het donker zoekend naar grip, maar het enige wat ik vind is onbegrip.

Ik wil niet meer overleven, ik wil het leven vinden dat ik wil leven. Ik dacht dat het makkelijker zou zijn, maar het kostte me ontzettend veel verdriet en pijn.

Misschien niet vandaag of morgen, dat ik het leven lijd zonder zorgen. Maar het komt vanzelf, wanneer ik weer terug ben bij mezelf.
C
CasaanLid
01-01-2024, 00:00
#2
Blijf schrijven, echt.

Ik heb je tekst nu drie keer herlezen en steeds vind ik weer iets nieuws om over na te denken.
Leven zonder zorgen bestaat denk ik niet, leven zonder zorgen over gebruik wel.
Hou vol
U
User7374692Lid
01-01-2024, 00:00
#3
Casaan zei:
Blijf schrijven, echt.

Ik heb je tekst nu drie keer herlezen en steeds vind ik weer iets nieuws om over na te denken.
Leven zonder zorgen bestaat denk ik niet, leven zonder zorgen over gebruik wel.
Hou vol
Klik om te vergroten...
Dankjewel!!
G
GembertheeLid
01-01-2024, 00:00
#4
Hmmmm ik vind het erg herkenbaar. Knuffel!
P
Putin007Lid
01-01-2024, 00:00
#5
Inderdaad herkenbaar...blijf schrijven zou ik zeggen.
G
GembertheeLid
01-01-2024, 00:00
#6
"Maar het komt vanzelf, wanneer ik weer terug ben bij mezelf."

*Hartje Hartje hartje* (ik herken het)
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#7
Goede tekst!
G
GembertheeLid
01-01-2024, 00:00
#8
Ik heb het gedicht nog eens gelezen. Vind hem echt mooi. Ik sla teksten, boeken, liedjes en inzichten die mij rust geven op in mijn telefoon. Jouw gedicht staat er ook bij :). Dankjewel!
U
User7374692Lid
01-01-2024, 00:00
#9
Gemberthee zei:
Ik heb het gedicht nog eens gelezen. Vind hem echt mooi. Ik sla teksten, boeken, liedjes en inzichten die mij rust geven op in mijn telefoon. Jouw gedicht staat er ook bij :). Dankjewel!
Klik om te vergroten...
Wat lief dankjewel💕 knuffel terug <3
c
crasypicksLid
01-01-2024, 00:00
#10
Mooi gedicht.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."