Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsVerslaafd

Verslaafd

7 antwoorden
2 weergaven
18-5-2026
D
Drop borisLid
01-01-2024, 00:00
#1
9 jaar terug afkicken van de benzo' . Ik ben door een hel gegaan. Ik slikte 9 stuks alprazolam 0,5 milligram per dag. Mijn eigen psychiater haalde er zo 6 vanaf. Nou ik was gewoon gek. Heel veel pijn in mijn hoofd gehad. Ik kon ook niet meer stil zitten. En te schudden in bed. Aantal keren opgenomen geweest in ggz instelling. Maar ze deden er helemaal niks mee. Toen maar aan de drank om de ontwennings verschijnselen te onderdrukken. Nou dat hielp ook niet. Ik kwam bij de brijder te recht. Ze dachten dat ik een alcoholist was. Maar dat deed ik uit wanhoop. Na 5 weken opgenomen geweest weer naar huis. Maar ik bleef pijn houden, dat heeft 5 jaar en ruim 8 maanden geduurd. Mijn huwelijk is daardoor kapot gegaan. Maar nu gaat het goed. De psychiater die ik later had zei: het had dodelijk kunnen aflopen. Ze hebben gewoon met me leven gespeeld.
M
Manu76Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Drop boris zei:
Maar nu gaat het goed.
Klik om te vergroten...
Goed als.. geen behoefde meer, je slaapt lekker en alsof het een nachtmerrie was? Of je bent stabiel met een ander pilletje?
Mooi dat je tevreden bent in ieder geval en jammer dat de dokteren van 10 jaar terug niet begrepen wat benzo-verslaving inhield. Volgens mij is het nu niet meer zo dramatisch.
D
Drop borisLid
01-01-2024, 00:00
#3
Manu76 zei:
Goed als.. geen behoefde meer, je slaapt lekker en alsof het een nachtmerrie was? Of je bent stabiel met een ander pilletje?
Mooi dat je tevreden bent in ieder geval en jammer dat de dokteren van 10 jaar terug niet begrepen wat benzo-verslaving inhield. Volgens mij is het nu niet meer zo dramatisch.
Klik om te vergroten...
Ik gebruik nu promethazine om te slapen, dat is niet verslavend
M
Manu76Lid
01-01-2024, 00:00
#4
Klinkt goed! Ik heb iets dergelijks meegemaakt en viel samen met schildklier die niet goed werkte. Echt zeker 8 jaar problemen en nu gaat het beter. Maar ik heb nog een pilletje dat niet nodig is op de lange termijn hoop ik en ik werd van de benzo over gezet op pregabaline met een SSRI. Maar hel heb ik zeker gekend, ook omdat ik ook nog eens temaken kreeg met de werkgever die me minder ging betalen zonder reden en andere zaken natuurlijk.
Eindelijk zeg ik ook, dat het hier beter gaat..
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#5
Drop boris zei:
Ik gebruik nu promethazine om te slapen, dat is niet verslavend
Klik om te vergroten...

Dat klopt. Promethazine wordt nog weleens als slaapmiddel ingezet.
Promethazine is een anti allergie medicijn wat als bijwerking heeft, dat het heel versuffend werkt.
Je mag dan ook geen auto rijden als je dit neemt dus let op!
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#6
Manu76 zei:
..........en jammer dat de dokteren van 10 jaar terug niet begrepen wat benzo-verslaving inhield. Volgens mij is het nu niet meer zo dramatisch.
Klik om te vergroten...

Noot:
Een benzo verslaving is nog altijd heel erg vaak een heel groot drama!
Je krijgt dan te maken met een lang en heel naar afkick traject en geloof me, dat wil je echt niet hoeven meemaken!
Ik heb dit zelf moeten ervaren en dit was geen kleinigheid, stoppen met benzo's.....
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#7
Wat rot om te lezen.

Benzo-verslaving ook hier.
Ook hier kwam er wijn bij, heeft allemaal met Gaba te maken.

Ik drink niet meer, sta op wachtlijst Brijder. Er staat me nog heel wat te wachten vrees ik….

Wel wordt er steeds meer over bekend, er is ook een goede podcast-serie over. Maar bij ons op crisisafdeling wordt het nog volop ingezet.

(oh dit is een heel oud topic, waar haal ik dit vandaan…?)
P
Paranoize.Lid
01-01-2024, 00:00
#8
Manu76 zei:
Goed als.. geen behoefde meer, je slaapt lekker en alsof het een nachtmerrie was? Of je bent stabiel met een ander pilletje?
Mooi dat je tevreden bent in ieder geval en jammer dat de dokteren van 10 jaar terug niet begrepen wat benzo-verslaving inhield. Volgens mij is het nu niet meer zo dramatisch.
Klik om te vergroten...
Hij bedoeld dat de klachten die die eraan overhield eindelijk weggetrokken zijn.

Benzo's, alcohol en opiaten kunnen hele langdurige (permanente) ontwenningsverschijnselen veroorzaken PAWS (post acute withdrawal syndrome)

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."