Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsHulp

Hulp

4 antwoorden
1 weergaven
18-5-2026
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#1
Brakka Mang zei:
Denk dat eens verslaafd altijd verslaafd per persoon verschilt
Klik om te vergroten...

Ik geloof wel in: "eens verslaafd, altijd verslaafd".
Omdat ik het bekijk van de kant bekijk als chronische ziekte.
Maar het wilt mijn inziens niet zeggen dat je daar altijd last van hebt. Niet praktiserend zeg maar.
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#2
Ik ervaar geen angst voor de verslaving in mij, omdat ik 'm heb geaccepteerd (dat was een cruciale stap). Mijn gebruik liep dusdanig uit de hand dat ik voor mijn eigen leven vreesde. Ik zie het meer als een herinnering om herstel aandacht te blijven geven zoals bij iedere chronische ziekte.
M
MonkeyboyLid
01-01-2024, 00:00
#3
Zelf lees ik vaak dat mensen worstelen met gedachten en zich afvragen of cravings voor altijd blijven. Ondanks dat ik maar een wannabi ben met 6 maanden gebruik merkte ik dit zelf ook al heel erg. Omdat je er veel over nadenkt moet je oppassen dat het geen obsessie gaat worden. Bij zelf onderzoek of althans het internet geeft vaak negatieve informatie dit kan de moed door je schoenen heen laten zakken. Het punt eigenlijk van deze post is dat drugs sterk kunnen maar jouw eigen gedachten sterker en met een bepaalde mindset al ver kunt komen.
M
MonkeyboyLid
01-01-2024, 00:00
#4
https://www.samsarabooks.com/eens-verslaafd-altijd-verslaafd-onzin/ hier wat hulp voor mensen die aan het afkicken zijn en wat in de war zitten qua gedachten
B
Brakka MangLid
01-01-2024, 00:00
#5
Denk dat eens verslaafd altijd verslaafd per persoon verschilt. Weet ook niet zo goed wat je doel is van deze post? Gebruik van middelen of dwangmatige handelingen en de oorzaak of reden daarvan zijn zo divers evenals de onderliggende problematiek waar gebruik een gevolg van is of kan zijn.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."