Vrij basic advies is om van tevoren te bedenken op welke steun je binnen je sociale netwerk terug wilt vallen en daar veel gebruik van te maken de komende drie maanden. Als je het moeilijk vindt om te uiten richting anderen waarom je je zo eenzaam en ellendig voelt, dan zou je voor jezelf kunnen opschrijven wat voor gedachten er op een dag door je hoofd gaan en hoe je de negatieve gevoelens die je dagelijks voelt zou omschrijven. Uit je bericht komt naar voren dat je hier (taal)vaardig genoeg voor bent en zo kun je later dan ook beter aan een ander duiden wat je ervaart. Alles wat dan rest is iemand die dicht bij je staat met genoeg inlevingsvermogen om een steun te kunnen zijn en waarmee je je moeilijkheden wilt delen. Ondanks dat je niemand kent die hier ervaring mee heeft, zullen er vast wel mensen in je omgeving zijn die emotioneel intelligent genoeg zijn om deels of grotendeels te begrijpen wat je doormaakt.
Schrijven helpt überhaupt je gedachten en gevoelens wat beter te kaderen en kan helpen de negatieve gedachten en gevoelens wat te verlichten. Anders blijft alles maar zo opgekropt tussen de oren.
Verder zou ik zoveel mogelijk dingen in je vrije tijd doen waar je plezier en ontspanning uit haalt, zodat je je gedachten even kunt verzetten.
Meer basic advies dan dit kan ik helaas ook niet bieden, want een dergelijke situatie heb ik zelf niet eerder meegemaakt. Het zal hoe dan ook op momenten moeilijk zijn, maar de mens is een sterk wezen en kan een hoop hebben. Je komt er doorheen.
Veel sterkte gewenst!
Schrijven helpt überhaupt je gedachten en gevoelens wat beter te kaderen en kan helpen de negatieve gedachten en gevoelens wat te verlichten. Anders blijft alles maar zo opgekropt tussen de oren.
Verder zou ik zoveel mogelijk dingen in je vrije tijd doen waar je plezier en ontspanning uit haalt, zodat je je gedachten even kunt verzetten.
Meer basic advies dan dit kan ik helaas ook niet bieden, want een dergelijke situatie heb ik zelf niet eerder meegemaakt. Het zal hoe dan ook op momenten moeilijk zijn, maar de mens is een sterk wezen en kan een hoop hebben. Je komt er doorheen.