Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
Ā© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsWat is het effect van een maand lang geen alcohol drinken op je lichaam?

Wat is het effect van een maand lang geen alcohol drinken op je lichaam?

23 antwoorden
3 weergaven
18-5-2026
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#1
_shikantaza zei:
Het is fysiek erg destructief. Van de alcoholisten-fellows ken ik er meerdere die rond de 50 een kunstgebit hebben, hartproblemen, en/of meerdere malen botbreuken hebben opgelopen. En uiteraard mentaal ook zeer schadelijk. Het zou m.i. niet vrij verkrijgbaar moeten zijn, 18+ of niet. Helaas zal een verbod niet werken dus goede voorlichting is denk ik de juiste weg.
Klik om te vergroten...

Idd fysieke problemen krijg je er sowieso van. Geloof ook wel in meer kans op kanker.
Maar hoe zit het bij die fellows met het geheugen? Als ik dat zo van die Arnt lees zijn het flinke aanslagen (en dat hoor je niet alleen van hem) op de neuronen etc.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#2
Kordie zei:
@De Zandman merk jij cognitieve problemen t.a.v. je verleden qua fors alcohol gebruik? Zelfde vraag voor andere stevige drinkers? (of mag ik het alcoholist noemen....)
Klik om te vergroten...
Op zich heb ik weinig tot geen cognitive problemen door mijn vroegere alcohol gebruik nee.
Wat dat betreft heb ik altijd goed voor mezelf gezorgd qua voeding en vitamine supplementen.
Als daar de klad in komt, dan kunnen er grote problemen ontstaan zoals korsakov en zo.
Gelukkig is dat bij mij niet gebeurd.
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#3
Kordie zei:
Idd fysieke problemen krijg je er sowieso van. Geloof ook wel in meer kans op kanker.
Maar hoe zit het bij die fellows met het geheugen? Als ik dat zo van die Arnt lees zijn het flinke aanslagen (en dat hoor je niet alleen van hem) op de neuronen etc.
Klik om te vergroten...
Dat verschilt. EƩn van de fellows heeft Korsakov. Die vergeet heel veel. Maar zijn hoofd is zo handig geworden in het daaromheen manoeuvreren dat er altijd een smoes komt die erg overtuigend overkomt. Alleen als het gaat over dingen waar ik zelf bij was weet ik dat 'ie bullshit aan het verkondigen is (niet met opzet he, zo gaat het bij Alzheimerpatiƫnten ook vaak).

Dat is wel meteen een schrijnend geval, hoewel deze fellow redelijk happy lijkt te zijn. Van de fellows met kunstgebitten en botbreuken is het geheugen over het algemeen wel goed hersteld.

Ik merk nu wel bij mezelf na iets meer dan 2 jaar helemaal clean dat mijn geheugen beter is dan ooit.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#4
Tsja, de hersencellen die je kapotgezopen hebt, keren niet meer terug....gelukkig hebben we veel reserve hersencellen.
Maar als die opgebruikt zijn, dan ben je de sjaak. Dan gaat o.a. je geheugen eraan...
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."