Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsWas het mijn aura ?

Was het mijn aura ?

11 antwoorden
3 weergaven
18-5-2026
g
gefliptLid
01-01-2024, 00:00
#1
Ik ben bipolair. Man, 40. Ik heb een bijzondere uitzondering binnen mijn ziekte en die heet 'ultra-rapid cycling'. Feitelijk betekent het dat ik, zonder aanleiding, plots kan beginnen schommelen tussen volle manie en diepe depressie. Dit vaak wekenlang, met soms ettelijke stemmingsomslagen per dag. Tijdens zo'n episode kunnen vreemde dingen gebeuren, en werkt medicatie simpelweg niet meer.

Tijdens mijn laatste episode heb ik iets bijzonders meegemaakt. Ik sliep gemiddeld drie uur per dag, en na twee maanden begon mijn lichaam het te voelen. Ik was op, 10 kilo lichter, maar op een vreemde manier wist ik nog te functioneren.

Op een avond zit ik in de zetel bij een vriendin. We keuvelen. Plots wil ik iets van mijn gezicht vegen. Terwijl mijn hand mijn blik passeert merk ik een vreemdsooftig licht op. Ik wil mij focussen maar het is weg.

Even later kijk ik naar mijn hand, beweeg het een beetje, en daar is het weer. Dit keer blijft het hangen. Als ik mijn hand beweeg, probeert het te volgen. Als een golf. Van paars tot roze.

Het was een prachtige ervaring. Nog vele malen daarna kreeg ik dit schouwspel van licht en kleur te zien. Soms ging het verder naar mijn arm door. Het heeft mij nooit gestoord, of beangstigd. Ik dacht altijd dat het hallucinaties waren door de ziekte en het slaaptekort. Tot ik erover sprak met een vriendin die wat spiritueler was dan ik. Zij begon me eerst uit te vragen over drugs, mijn 'staat' op die momenten,... Maar haar oordeel was simpel: 'Je hebt je eigen aura gezien!'. En dat was kennelijk iets speciaals.

Mijn vraag is nu heel simpel 'Kan het dat ik fragmenten van mijn eigen aura heb gezien?'
M
MadsmokerLid
01-01-2024, 00:00
#2
Nee zou nog eerder gewoon een zonnestraal kunnen zijn geweest die op je hand lande precies in die positie, ik ben zelf niet heel erg van de spirituele dingen maar ik geloof wel dat misschien een ayahuasca sessie je zou kunnen helpen met eventuele nare ervaringen die je meemaakt misschien zou je ervaringen die je normaal als negatief beleeft als iets moois kunnen ervaren.
g
gefliptLid
01-01-2024, 00:00
#3
Madsmoker zei:
Nee zou nog eerder gewoon een zonnestraal kunnen zijn geweest die op je hand lande precies in die positie, ik ben zelf niet heel erg van de spirituele dingen maar ik geloof wel dat misschien een ayahuasca sessie je zou kunnen helpen met eventuele nare ervaringen die je meemaakt misschien zou je ervaringen die je normaal als negatief beleeft als iets moois kunnen ervaren.
Klik om te vergroten...
Bedankt voor de tip maar ik mag geen DMT door mijn Lithium...
M
MadsmokerLid
01-01-2024, 00:00
#4
geflipt zei:
Bedankt voor de tip maar ik mag geen DMT door mijn Lithium...
Klik om te vergroten...

Ah dat is jammer man, vervelend ik hoop voor je dat je op een dag zonder kan.
g
gefliptLid
01-01-2024, 00:00
#5
Madsmoker zei:
Ah dat is jammer man, vervelend ik hoop voor je dat je op een dag zonder kan.
Klik om te vergroten...
Ziekte is chronisch, dus meds ook. Maar dat geeft niet, je leert er mee leven. En er is nog meditatie en begeleiding. Het lijkt erger dan het is.
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#6
geflipt zei:
Ik ben bipolair. Man, 40. Ik heb een bijzondere uitzondering binnen mijn ziekte en die heet 'ultra-rapid cycling'. Feitelijk betekent het dat ik, zonder aanleiding, plots kan beginnen schommelen tussen volle manie en diepe depressie. Dit vaak wekenlang, met soms ettelijke stemmingsomslagen per dag. Tijdens zo'n episode kunnen vreemde dingen gebeuren, en werkt medicatie simpelweg niet meer.

Tijdens mijn laatste episode heb ik iets bijzonders meegemaakt. Ik sliep gemiddeld drie uur per dag, en na twee maanden begon mijn lichaam het te voelen. Ik was op, 10 kilo lichter, maar op een vreemde manier wist ik nog te functioneren.

Op een avond zit ik in de zetel bij een vriendin. We keuvelen. Plots wil ik iets van mijn gezicht vegen. Terwijl mijn hand mijn blik passeert merk ik een vreemdsooftig licht op. Ik wil mij focussen maar het is weg.

Even later kijk ik naar mijn hand, beweeg het een beetje, en daar is het weer. Dit keer blijft het hangen. Als ik mijn hand beweeg, probeert het te volgen. Als een golf. Van paars tot roze.

Het was een prachtige ervaring. Nog vele malen daarna kreeg ik dit schouwspel van licht en kleur te zien. Soms ging het verder naar mijn arm door. Het heeft mij nooit gestoord, of beangstigd. Ik dacht altijd dat het hallucinaties waren door de ziekte en het slaaptekort. Tot ik erover sprak met een vriendin die wat spiritueler was dan ik. Zij begon me eerst uit te vragen over drugs, mijn 'staat' op die momenten,... Maar haar oordeel was simpel: 'Je hebt je eigen aura gezien!'. En dat was kennelijk iets speciaals.

Mijn vraag is nu heel simpel 'Kan het dat ik fragmenten van mijn eigen aura heb gezien?'
Klik om te vergroten...
Zolang je het als positief hebt ervaren lijkt me het prima om het de naam aura te geven. Kan ook een bijwerking van je medicatie/episode/slaaptekort zijn. Als ik weinig heb geslapen wordt mijn HPPD ook intenser en de tracers heftiger.
M
MadsmokerLid
01-01-2024, 00:00
#7
Ganggang💯 zei:
Zolang je het als positief hebt ervaren lijkt me het prima om het de naam aura te geven. Kan ook een bijwerking van je medicatie/episode/slaaptekort zijn. Als ik weinig heb geslapen wordt mijn HPPD ook intenser en de tracers heftiger.
Klik om te vergroten...

Even geheel iets anders hoor, HPPD hoe heb je dat gekregen. Ik ben groot fan van LSD maar ik wil geen HPPD riskeren. Sorry als ik brutaal overkom.
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#8
Madsmoker zei:
Even geheel iets anders hoor, HPPD hoe heb je dat gekregen. Ik ben groot fan van LSD maar ik wil geen HPPD riskeren. Sorry als ik brutaal overkom.
Klik om te vergroten...
Teveel gecombineerd in één weekend. Ik heb het wel gepost hier. Zal kijken of ik het kan vinden.
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#9
Ganggang💯 zei:
Teveel gecombineerd in één weekend. Ik heb het wel gepost hier. Zal kijken of ik het kan vinden.
Klik om te vergroten...
Ganggang💯 zei:
Ik weet niet of je trots moet zijn op zulke aantallen. Heb zelf een keer dit gebruikt op een festival en daar heb ik nog altijd spijt van:
Hasj
Wiet
Wodka
Speed
Coke
Mdma
6-apb
3-mmc
GHB
Ketamine

Toch wel echt een dieptepunt in mijn leven. Daar heb ik ook hppd aan over gehouden.
Klik om te vergroten...
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#10
geflipt zei:
Ik dacht altijd dat het hallucinaties waren door de ziekte en het slaaptekort.
Klik om te vergroten...
Ik denk dat je gelijk hebt. Twee maanden lang gemiddeld 3 uren per nacht slapen. Vind je het gek dat je dan dingen gaat zien?

Tja en wat als het wel je "aura" was? Wat kun je daarmee?

Zelf ben ik zeer gericht op het spirituele maar zie niet in wat kleuren zien daarmee te maken heeft.
g
gefliptLid
01-01-2024, 00:00
#11
Mindless zei:
Ik denk dat je gelijk hebt. Twee maanden lang gemiddeld 3 uren per nacht slapen. Vind je het gek dat je dan dingen gaat zien?

Tja en wat als het wel je "aura" was? Wat kun je daarmee?

Zelf ben ik zeer gericht op het spirituele maar zie niet in wat kleuren zien daarmee te maken heeft.
Klik om te vergroten...
Oei, je klinkt haast boos...

Ik bedoelde hier niks verkeerds mee of zo. Het vond ook allemaal plaats in een tijd waarin ik me meer openstelde voor het spirituele. Vandaar ook mijn vraag.

Ik wil gerust meegaan in de stelling dat het simpelweg hallucinaties waren door slaaptekort. Maar geef toe dat een mens zich soms dingen afvraagt. Nogmaals, vandaar ook mijn vraag.

Hoe dan ook neem ik vrede met je antwoord. Bedankt hiervoor. Nu een korte meditatie om dit te verteren.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#12
@geflipt

Boos? Welnee joh, helemaal niet. :grin:

Maar ik vind het wel een beetje pseudo-spiritualiteit. En er is ook gewoon veel oplichting rondom aura's zien en dergelijke. Ik bedoelde het niet verkeerd of zo, maar gewoon letterlijk: wat kun je ermee om een eventuele aura te zien? Praktisch gezien?

Maandenlang maar 3 uren gemiddeld per nacht slapen en dan vervolgens gekke dingen zien. Volgens mij is het dan gewoon 1+1=2. :wink: Je zou erg uitzonderlijk zijn als je geest dan nooit gekke dingen zou doen.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."