Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsEerste keer LSD een aantal vragen

Eerste keer LSD een aantal vragen

5 antwoorden
5 weergaven
18-5-2026
R
Raikonen1Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Hee forumgebruikers,

Ik ben van plan om over een aantal weken voor de eerste keer LSD te gebruiken. Nu zit ik alleen met een aantal vragen hierover en ik hoop dat de ervaren mensen mij hierop antwoord kunnen geven.

Ten eerste kan een maat van me alleen zegels krijgen met 150 mic's erop. Is het verstandig om hier een hele zegel van te nemen? Ik ben sowieso niet van plan om bij te nemen. Ik wil wel heel erg graag de visuele effecten voelen/zien, dit lijkt me namelijk het mooist van de LSD. Ik vraag me dan ook af of ik dit ook met een halve zegel kan bereiken. Als ik toch een hele zegel zou nemen, is dit dan gevaarlijk?

Ten tweede willen we dit waarschijnlijk met ongeveer 4 mensen proberen. Mijn ouders zijn dan een aantal weken op vakantie dus hebben we het huis voor ons alleen. Alleen is mijn vraag of dit wel verstandig is omdat ik gewoon in een rijtjes huis woon. Ik vraag me dus eigenlijk af of mensen van de LSD niet heel erg gaan schreeuwen en dat dus niet de politie op de stoep staat voor geluidsoverlast.

Ten derde vraag ik me af of het verstandig is om alleen of met ze alle een buitenwandeling te maken naar de hei of naar het bos. Of is dit niet slim als dit de eerste keer is, en kan je dit beter doen als je meer ervaring hebt.

Als laatste heb ik nog een kleine vraag. Ik heb op dit forum heel vaak gelezen dat je je telefoon het best uit kan zetten en de deur niet open moet doen. Waarom is het slim om je telefoon uit te zetten? En waarom zou je de deur niet open moeten doen?

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen met deze vragen, dat zou me namelijk geweldig op weg helpen naar mijn eerste ervaring met LSD.
d
dernaelLid
01-01-2024, 00:00
#2
Als dit je eerste keer is, raad ik het je aan om eerst gewoon een halve zegel te nemen. heb je verder ook geen ervaring met psychedelische middelen?

Mocht je na 1 tot 1 1/2 uur later zoiets hebben van er kan nog wel wat bij, kun je die andere helft er nog bij nemen. wacht hier alleen niet al te lang mee, want dan raak je op een punt vanaf waar bij nemen het effect slechts zal verlengen en niet versterken.

De locatie waar je het over hebt zou wat mij betreft prima zijn. Een vertrouwde plek, alles bij de hand. Het kan best zo zijn dat je tijdens de trip enthousiast wordt, maar of je gaat schreeuwen, dat heb je altijd nog wel redelijk in de hand. ik ervaar vaak aan het begin van een LSD trip hele leuke lachkicks, waar soms nog wel eens wat geluid bij vrij komt. :wink:

een wandeling kan altijd, al raad ik je aan dit niet alleen te doen, zeker niet je eerste keer. Kijk op het moment zelf waar je behoefte aan hebt en go with the flow, dan komt alles vast goed. :wink:

En inderdaad, doe je telefoon uit en doe de deur niet open voor onverwacht bezoek. Dit kan namelijk je trip bruut verstoren of chaotische gevoelens met zich meebrengen. Wees gewoon samen met je tripgenoten, verder niet. :)

hopelijk heb je hier wat aan en zal je trip geweldig zijn!

Let us know!
Groetjes,
Dernael. :stoned:
T
TetsuoLid
01-01-2024, 00:00
#3
Het ligt grotendeels aan hoe je je voelt of ik een hele of een halve zegel zou aanraden. als je jezelf al redelijk goed kent en geen problemen hebt neem een hele zou ik zeggen. Ik deed de eerste keer ook erg voorzichtig en tijdens de trip merkte ik dat het allemaal wel wat heftiger mocht. Als je twijfelt wel gewoon lekker een halve pakken.

Zoals hier boven al gezegd valt het geluidsniveau wel mee. Af en toe een lachkick en als je niet zo lekker gaat mischien wat gejammer.

Wandelen zou ik niet doen de eerste keer, ik verdwaal altijd met lsd buiten :tearsofjoy:
R
Raikonen1Lid
01-01-2024, 00:00
#4
Al hartstikke bedankt voor jullie reacties op mijn vragen!

Ik heb zelf eigenlijk alleen ervaring met xtc. Daar heb ik vorige maand een halve pil van genomen van 115 mg en dit viel redelijk goed.

Verder heb ik ook wel eens geblowt, alleen ik ben erachter gekomen dat dit helemaal niks voor mij is. Ik vind de smaak vies, en het effect valt me heel erg tegen.

Ik heb dus geen ervaring met tripmiddelen. Ik denk dat ik gewoon 1 zegel neem en dan maar over me heen laat komen wat er gebeurd.

Ik heb eigenlijk nog 1 vraag. Is er eten of drinken dat je beter kan vermijden tijdens een trip? En is er eten of drinken wat juist lekker is? Ik weet dat dit per persoon verschilt maar ik ben meer benieuwd naar jullie ervaring.
d
dernaelLid
01-01-2024, 00:00
#5
Tetsuo zei:
Wandelen zou ik niet doen de eerste keer, ik verdwaal altijd met lsd buiten :tearsofjoy:
Klik om te vergroten...

Ergens is verdwalen ook erg leuk. :P

Het verschilt van persoon tot persoon, zoals ik al eerder zei, relax en go with the flow. :wink:


Groetjes,
Dernael. :stoned:
T
TetsuoLid
01-01-2024, 00:00
#6
Raikonen1 zei:
Ik heb eigenlijk nog 1 vraag. Is er eten of drinken dat je beter kan vermijden tijdens een trip? En is er eten of drinken wat juist lekker is? Ik weet dat dit per persoon verschilt maar ik ben meer benieuwd naar jullie ervaring.
Klik om te vergroten...

veel mensen zweren bij fruit en noten. zelf heb ik tijdens een trip helemaal geen behoefte aan eten. weleens fruit geprobeerd maar dat smaakte me eigenlijk net zoals het altijd smaakt.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."