#1
Hallo ik ben Bobert (20 jaar),
Gisteren heb ik voor het eerst LSD gedaan.
Ik heb nauwelijks ervaring met hallucinogene drugs, nooit truffels gedaan, nooit paddo's gedaan. Vier jaar geleden heb ik bij mijn eerste keer XTC heel veel gehallucineerd, dus ik denk dat die pillen versneden waren met iets hallucinogeens. Dat was ook mijn enige eerdere ervaring.
Hiernaast heb ik wel ervaring met veel uppers maar dat is hier niet van toepassing.
In ieder geval, gisteren had ik in een huiskamersetting met twee vrienden 3/4 zegel LSD (zelf niet getest, vriend van mij zei dat andere zegel uit zelfde batch 140mics was) genomen, één van me vrienden (J) had het overgebleven kwartje (hij had het vaker gedaan en rade mij aan om niet het hele zegeltje tot me te nemen, en nam daarom het andere kwartje). De andere vriend (S) was nuchter.
Na een half uurtje begon ik mij anders te voelen, ik begon te zweten en kleuren werden intenser.
Naarmate de tijd vorderde begon ik in mijn ooghoeken niet bestaande dingen waar te nemen. Ik zag mensen buiten staan en zag gezichten in mijn dekens (ik lag met een deken over mij heen op de bank). Bij een wc bezoek zag ik in mijn ooghoeken, lach niet, 'psycho negers met messen'
uit de muren opkomen en zag ik rode bultjes uit mijn huid komen, hier had ik gelukkig door dat het hallucinaties waren, maar dat ik dit soort dingen begon te zien verminderde mijn humeur enorm.
Ongeveer twee, twee en een half uur na inname begon ik moeite te krijgen met denken. Ik begreep niets meer tot ik op een gegeven moment voelde dat ik weg viel uit de realiteit. Meerdere keren wist ik niet meer wie ik was, en waar ik was. Dus schreef ik keer op keer informatie over mijzelf in een word document in de angst dat ik zou vergeten wie ik was.
Het werd steeds intenser, ik zag nog wel, maar mijn hersenen gaven het niet goed door.
Ik was weg van de wereld, hier een stukje dat ik had geschreven;
its like reality is at centre
and you are flying around
through space
with gforces
the force pulling you everywhere
to that one spot
a cause
all driven there as if a flow
and you can draw it by sound
im sitting on a couch
Ik had geen besef meer van tijd, en viel steeds verder weg van de realiteit, aangezien dit mijn eerste keer lsd was werd ik steeds paniekeriger en dacht ik dat ik gek werd. Het was een gevecht tegen het compleet wegvallen uit de realiteit. Die ik keer op keer verloor.
Heel soms kwam er een semi helder moment waar ik zo vaak en zo snel mogelijk mijn naam en informatie opschreef. In een helder moment zei ik tegen J dat ik niet meer goed ging. Hij probeerde mij gerust te stellen en maakte thee voor mij.
Na een lange tijd vechten tegen het wegvallen kreeg ik rond 20:00 het vaste besef wie ik was terug. Ik voelde mij niet fijn, en was paniekerig om terug te vallen.
Hierna heb ik New Kids gekeken, een paar biertjes achterover getikt en een paar sigaretjes gerookt, daardoor voelde ik mij veel beter.
Daarna heb ik met mijn vrienden over mijn trip gepraat. De ervaren vriend, J, vertelde dat wat ik meemaakte erg leek op een ego death, maar dat dat normaal pas gebeurt bij een extreem hoge dosis, wat ik niet had.
Ik ben zo lang mogelijk wakker gebleven omdat ik bang was dat het donker van mijn slaapkamer de hallucinaties zouden versterken, en ben dus om 05:00 na een jointje als een blok in slaap gevallen.
Mijn vraag is, was dit een ego death? Zou het kunnen zijn dat deze zegel veel meer mics bevatte dan 140 mics, want mijn lengte is 190 en gewicht is ~85 kg.
Raden jullie mij af om verder hallucinogenen te proberen, omdat ik hier nogal heftig op heb gereageerd?
Op uppers en downers reageer ik absoluut niet heftig, op wiet overigens wel.
Alvast bedankt,
Groet,
Bobert
Gisteren heb ik voor het eerst LSD gedaan.
Ik heb nauwelijks ervaring met hallucinogene drugs, nooit truffels gedaan, nooit paddo's gedaan. Vier jaar geleden heb ik bij mijn eerste keer XTC heel veel gehallucineerd, dus ik denk dat die pillen versneden waren met iets hallucinogeens. Dat was ook mijn enige eerdere ervaring.
Hiernaast heb ik wel ervaring met veel uppers maar dat is hier niet van toepassing.
In ieder geval, gisteren had ik in een huiskamersetting met twee vrienden 3/4 zegel LSD (zelf niet getest, vriend van mij zei dat andere zegel uit zelfde batch 140mics was) genomen, één van me vrienden (J) had het overgebleven kwartje (hij had het vaker gedaan en rade mij aan om niet het hele zegeltje tot me te nemen, en nam daarom het andere kwartje). De andere vriend (S) was nuchter.
Na een half uurtje begon ik mij anders te voelen, ik begon te zweten en kleuren werden intenser.
Naarmate de tijd vorderde begon ik in mijn ooghoeken niet bestaande dingen waar te nemen. Ik zag mensen buiten staan en zag gezichten in mijn dekens (ik lag met een deken over mij heen op de bank). Bij een wc bezoek zag ik in mijn ooghoeken, lach niet, 'psycho negers met messen'
uit de muren opkomen en zag ik rode bultjes uit mijn huid komen, hier had ik gelukkig door dat het hallucinaties waren, maar dat ik dit soort dingen begon te zien verminderde mijn humeur enorm.
Ongeveer twee, twee en een half uur na inname begon ik moeite te krijgen met denken. Ik begreep niets meer tot ik op een gegeven moment voelde dat ik weg viel uit de realiteit. Meerdere keren wist ik niet meer wie ik was, en waar ik was. Dus schreef ik keer op keer informatie over mijzelf in een word document in de angst dat ik zou vergeten wie ik was.
Het werd steeds intenser, ik zag nog wel, maar mijn hersenen gaven het niet goed door.
Ik was weg van de wereld, hier een stukje dat ik had geschreven;
its like reality is at centre
and you are flying around
through space
with gforces
the force pulling you everywhere
to that one spot
a cause
all driven there as if a flow
and you can draw it by sound
im sitting on a couch
Ik had geen besef meer van tijd, en viel steeds verder weg van de realiteit, aangezien dit mijn eerste keer lsd was werd ik steeds paniekeriger en dacht ik dat ik gek werd. Het was een gevecht tegen het compleet wegvallen uit de realiteit. Die ik keer op keer verloor.
Heel soms kwam er een semi helder moment waar ik zo vaak en zo snel mogelijk mijn naam en informatie opschreef. In een helder moment zei ik tegen J dat ik niet meer goed ging. Hij probeerde mij gerust te stellen en maakte thee voor mij.
Na een lange tijd vechten tegen het wegvallen kreeg ik rond 20:00 het vaste besef wie ik was terug. Ik voelde mij niet fijn, en was paniekerig om terug te vallen.
Hierna heb ik New Kids gekeken, een paar biertjes achterover getikt en een paar sigaretjes gerookt, daardoor voelde ik mij veel beter.
Daarna heb ik met mijn vrienden over mijn trip gepraat. De ervaren vriend, J, vertelde dat wat ik meemaakte erg leek op een ego death, maar dat dat normaal pas gebeurt bij een extreem hoge dosis, wat ik niet had.
Ik ben zo lang mogelijk wakker gebleven omdat ik bang was dat het donker van mijn slaapkamer de hallucinaties zouden versterken, en ben dus om 05:00 na een jointje als een blok in slaap gevallen.
Mijn vraag is, was dit een ego death? Zou het kunnen zijn dat deze zegel veel meer mics bevatte dan 140 mics, want mijn lengte is 190 en gewicht is ~85 kg.
Raden jullie mij af om verder hallucinogenen te proberen, omdat ik hier nogal heftig op heb gereageerd?
Op uppers en downers reageer ik absoluut niet heftig, op wiet overigens wel.
Alvast bedankt,
Groet,
Bobert