Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForums2cb + SSRI

2cb + SSRI

7 antwoorden
5 weergaven
18-5-2026
D
DrientjeLid
01-01-2024, 00:00
#1
Hier vind je denk ik wel wat je weten wilt....

http://ecstasy.com.ua/l2/2c-b-nexus.html
g
greenpowerLid
01-01-2024, 00:00
#2
Oke bedankt Hashja,

Ik weet wel een beetje hoe het zit met serotonine, maar je legt het wel helder uit. Bij truffels had ik iig genoeg aan 1 portie, dus begin nu gewoon met 20mg.

Oi!
g
greenpowerLid
01-01-2024, 00:00
#3
Beste,

Is de combinatie 2cb + een SSRI mogelijk.

Dit staat elders op het forum:

Hallucinogen: (LSD, paddo's, Tryptamines, DPT, DMT, salvia etc):

Deze drugs kunnen veilig gecombineerd worden met SRRI's. De meeste mensen gevenaan dat ze meer moeten nemen van een hallucinogeen om de normale effecten te behalen.
Als je dus een SSRI neemt, moet je waarschijnlijk meer nemen van een van bovenstaande drugs om er wat van te voelen. Sommige mensen zeggen dat ze meer LSD moeten nemen, maar met paddo's dezelfde dosis als zonder SRRI's. Wees dus voorzichtig en begin met een kleine dosis, en neem niet te snel meer.
Klik om te vergroten...

Maar nu weet ik niet of 2cb hier ook onder valt aangezien het een rc is. Ook twijfel ik omdat mensen aangeven een mdma achtig gevoel te hebben.

Alvast bedant

Oi
g
greenpowerLid
01-01-2024, 00:00
#4
geen MAOI's dus
g
greenpowerLid
01-01-2024, 00:00
#5
Vind het een beetje verwarrend want er staat:

2C-B should not be taken by persons who use a specific category of antidepressants called monoamine oxidase (MAO) inhibitors. These include phenelzine (Nardil), isocarboxazid (Marplan), tranylcypromine (Parnate), and moclobemide (Aurorix, Manerix). It also should not be used by diabetics.
Klik om te vergroten...

Maar nu staat er ook:

The drug works by disrupting the normal functions of the serotonin system. Serotonin is a substance widely distributed in nerve cells and acts as a neurotransmitter in the brain.
Klik om te vergroten...

Dusja iemand die er ervaring mee heeft?
H
HashjaLid
01-01-2024, 00:00
#6
Een MAO-remmer remt het MAO enzym (Monoamine-oxidase) door zich te binden aan het co-enzym (flavine-adenosine-dinucleotide of FAD genoemd) waar het MAO-enzym aan gebonden zit. Het MAO-enzym is verantwoordelijk voor de afbraak van (zoals de naam al zegt) monoaminden, zoals dus serotonine.

Serotonine zal daarom in de hersenen langer in de synapsspleet tussen het axon en dendriet blijven zitten (receptor en donor van een zenuwcel). Het effect zal daarom wel verlengt/verhevigt kunnen worden, maar dit kan ook heel gevaarlijk zijn omdat je het serotonine syndroom kunt oplopen. Dit wordt dus veroorzaakt door een MAO-remmer of SSRI te gebruiken in combinatie met iets dat je serotonine niveau verhoogt. Hoewel dit zelden fataal is hebben de meesten er toch wel een hele tijd last van.

Geen ervaring met deze combinatie though.
Groeten,
g
greenpowerLid
01-01-2024, 00:00
#7
Hashja zei:
Een MAO-remmer remt het MAO enzym (Monoamine-oxidase) door zich te binden aan het co-enzym (flavine-adenosine-dinucleotide of FAD genoemd) waar het MAO-enzym aan gebonden zit. Het MAO-enzym is verantwoordelijk voor de afbraak van (zoals de naam al zegt) monoaminden, zoals dus serotonine.

Serotonine zal daarom in de hersenen langer in de synapsspleet tussen het axon en dendriet blijven zitten (receptor en donor van een zenuwcel). Het effect zal daarom wel verlengt/verhevigt kunnen worden, maar dit kan ook heel gevaarlijk zijn omdat je het serotonine syndroom kunt oplopen. Dit wordt dus veroorzaakt door een MAO-remmer of SSRI te gebruiken in combinatie met iets dat je serotonine niveau verhoogt. Hoewel dit zelden fataal is hebben de meesten er toch wel een hele tijd last van.

Geen ervaring met deze combinatie though.
Groeten,
Klik om te vergroten...

Bedankt hoor hier heb ik al meer aan.

Wat mij alleen verbaas is dat je zegt:
et effect zal daarom wel verlengt/verhevigt kunnen worden,
Klik om te vergroten...

Mij leek juist logisch dat het tegengestelde effect zou plaatsvinden, van mdma voel je immers ook niks icm een SSRI.

Ook gebruik ik alleen een SSRI en niet iets dat mijn serotonine niveau verhoogt..

Maar jij zegt dus dat het wel kan?
H
HashjaLid
01-01-2024, 00:00
#8
Als serotonine vrijgelaten wordt in de hersenen wordt het door 2 verschillende acties verwijderd uit de synaps spleet. 1 is door serotonine af te breken door middel van het MAO-enzym, en 2 is door serotonine weer opnieuw op te nemen in de axon. Een SSRI staat voor 'Selective serotonin reuptake inhibitor'. Dat wil zeggen dat een SSRI er voor zorgt dat het heropname proces niet of nauwelijks plaats vindt.

Bij MDMA is het zo dat een SSRI de MDMA direct blokkeerd. Dus dat MDMA niet de kans krijgt om de serotonine vrij te laten.
Die post van hiervoor was gebaseerd op een MAOI, die anders werkt.

2c-B zou in principe wel gecombineerd kunnen worden met een SSRI. Wat je dan wel veel hoort is dat je meer van de drug moet nemen om hetzelfde effect te voelen, maar hiermee moet je erg uitkijken. Je hoort veel dan mensen meer LSD moeten nemen maar dat het bij paddo's niet hoeft.

Ben bang dat ik niet heel veel meer over dit onderwerp weet.
Op Blue-light is er iig nog wel een topic over: http://www.bluelight.ru/vb/showthread.php?t=117718

Groeten,

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."