Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForums2c-b in combinatie met Seroquel en clomipramine (Anafranil)

2c-b in combinatie met Seroquel en clomipramine (Anafranil)

6 antwoorden
3 weergaven
18-5-2026
y
yellow2020Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Is deze combinatie veilig? Ik kan er op internet niet veel over vinden. Bepaalde drugs (bijvoorbeeld XTC) zijn gevaarlijk i.c.m. antidepressiva vanwege de kans op het serotoninesyndroom. Jullie weten allemaal denk ik wel dat dat komt doordat de beide stoffen op de zelfde systemen inwerken. 2c-b geeft de volgende dag geen dip zoals XTC. Gesuggereerd wordt daarom dat 2c-b de serotoninevoorraad niet uitput. Zou je daaruit de conclusie kunnen trekken dat 2c-b veilig is i.c.m. de twee genoemde medicijnen? Met de Seroquel kan het i.i.g. vast wel, XTC in combinatie daarmee heb ik meerdere keren gedaan en ging prima.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#2
Re: 2c-b in combinatie met Seroquel en clomipramine (Anafran

Je zult waarschijnlijk niet zo heel veel van de 2C-B merken. Gebruik van antidepressiva overspoelen je serotonine-receptoren met serotonine, hierdoor worden deze receptoren minder gevoelig en zal de 2C-B de effecten minder/niet veroorzaken. Negatieve effecten die níet met de 5-HT-receptoren te maken hebben zullen echter wel optreden, je kunt het dus beter laten zitten.
D
Drugs InfolijnLid
01-01-2024, 00:00
#3
Re: 2c-b in combinatie met Seroquel en clomipramine (Anafran

Het is in dit geval niet alleen belangrijk om te kijken naar wat de risico's zijn van het combineren van de middelen. Als je deze medicijnen slikt wegens psychische klachten is het af te raden om drugs te gebruiken.
M
MananasLid
01-01-2024, 00:00
#4
Re: 2c-b in combinatie met Seroquel en clomipramine (Anafran

Zoals ik reeds in een ander topic heb gezegd, kan Seroquel in combinatie met uppers als zijnde cola, md, x, snelle,... enorm fataal zijn!

Wat Seroquel, een anti-psychoticum, in feite doet is in grote mate de afgifte van dopamine remmen, en niet zozeer die van serotonine - wat uppers (onder meer) met je doen, is enorm veel dopamine vrijmaken: deze combinatie is erg contradictorisch en ze werken elkaar tegen met een enorm verhoogde kans op hartritmestoornissen, verhoogde bloeddruk en een verhoogde druk op de hersenen.

Benzodiazepines of Barbituraten daarentegen dragen niet zozeer dit gevaar in zich (men zal dit zelfs vaak toegediend krijgen in een ziekenhuis bij hartklachten of dergelijke na het gebruik van uppers - ik weet niet of je je 2cb'tjes hebt laten testen, maar naar mijn ervaring is het meestal niet enkel 2cb dat je binnenkrijgt...

Soit, conclusie, als je reeds clomipramine gebruikt, dan zal dit sowieso zorgen voor een meer gereguleerde, constante afgave van een zeer gemiddeld serotonine-gehalte: je zal dus sowieso minder effect ondervinden van eender welke drug.

Maar, het belangrijkste punt, als je reeds anti-depressiva en anti-psychotica krijgt voorgeschreven lijkt het mij beter om heel ver weg te blijven van psychedelica of eender welke drug...

Ook de uppers, want de slaapdeprivatie op zich kan al hallucinaties uitlokken... Laat staan dat je psychedelica gebruikt...

Weet waar je aan begint...
M
MananasLid
01-01-2024, 00:00
#5
Re: 2c-b in combinatie met Seroquel en clomipramine (Anafran

Als je graag een meer diepgaande, en meer expliciete uitleg wil over de werking van deze producten, de stoffen die vrijkomen in de hersenen en wat er zich exact afspeelt, wil ik dat graag uittypen voor jou hier.

Je moet maar zien, hopelijk heb je aan deze uitleg alvast iets gehad!
y
yellow2020Lid
01-01-2024, 00:00
#6
Re: 2c-b in combinatie met Seroquel en clomipramine (Anafran

Mananas zei:
Zoals ik reeds in een ander topic heb gezegd, kan Seroquel in combinatie met uppers als zijnde cola, md, x, snelle,... enorm fataal zijn!

Wat Seroquel, een anti-psychoticum, in feite doet is in grote mate de afgifte van dopamine remmen, en niet zozeer die van serotonine - wat uppers (onder meer) met je doen, is enorm veel dopamine vrijmaken: deze combinatie is erg contradictorisch en ze werken elkaar tegen met een enorm verhoogde kans op hartritmestoornissen, verhoogde bloeddruk en een verhoogde druk op de hersenen.





Weet waar je aan begint...
Klik om te vergroten...

Heb Seroquel in het verleden gecombineerd met speed, xtc en cocaïne. Slikte toen nog geen clomipramine. Na die periode een keer naar de dokter geweest vanwege een drukkend/beklemmend gevoel op de zijkanten van de hals (een soort brok in keel gevoel) wat zich later uitstraalde naar mijn borst/hart. Nu al een tijdje geen van bovenstaande middelen genomen en al een tijd geen last meer van die pijnklachten. Je verhaal kan dus best kloppen.
y
yellow2020Lid
01-01-2024, 00:00
#7
Re: 2c-b in combinatie met Seroquel en clomipramine (Anafran

Mananas zei:
Als je graag een meer diepgaande, en meer expliciete uitleg wil over de werking van deze producten, de stoffen die vrijkomen in de hersenen en wat er zich exact afspeelt, wil ik dat graag uittypen voor jou hier.

Je moet maar zien, hopelijk heb je aan deze uitleg alvast iets gehad!
Klik om te vergroten...

Ik snap de strekking denk ik wel. Toch bedankt.
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."