Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsOvermatig gebruik van RC's ?

Overmatig gebruik van RC's ?

6 antwoorden
3 weergaven
18-5-2026
M
MiauwMiauwLid
01-01-2024, 00:00
#1
Dag beste mensen van DF

Het is misschien een vreemde topic maar ik wou eens peilen naar wat jullie reactie als mede psychonauten hierop is.

Persoon in kwestie: X, 18 jaar 1.85m groot en weegt 62 KG heeft veel ervaring met blowen en heeft een redelijke tolerantie van nature en door gebruik.

X is een persoon die op 15 jaar zijn eerste joint rookte en een jaar later al meerdere keren per week volle sessies met blowen deed, wat op zich absoluut niets speciaal is. Door nieuwschierigheid en milde overtuiging besloot X na 2 jaar enkel geblowed te hebben eens iets anders te proberen.

Zo had hij de eerste keer een xtc pil van 300mg op een feestje gedaan wat in ieder geval goed afliep ondanks de hoge beginners dose. Niet veel later besloot hij dan om nog nieuwe dingen te proberen. Zo ging hij dan op feestjes of chillsessies (wel met telkens een minstens 6 maanden tussen) eens experimenteren met telkens een nieuwe drug zonder te mengen met andere dingen.
Zo ging het dan een poos door, maar sinds hij op school zit in het hoger is hij steeds meer in contact gekomen met harddrugs, en specifieker RC’s. Mede door nieuwsgierigheid en door mensen te leren kennen die dezelfde interesse rond harddrugs hebben.

Het eerste waarmee hij begonnen was, was 160 mg 4-FA nasaal (eerste keer 4-FA), wat hem op zich goed beviel naast het feit dat hij een beetje bad ging door er een paar biertjes doorheen te gooien.
:kots:

Een paar dagen later probeerde hij 3-MMC waar hij dan redelijk hooked aan geraakte totdat na dagen op rij dagelijks gebruik de voorraad op was waarna hij terug overschakelde naar 4-FA. Maar nu in grotere doses, zo nam hij SOMS bijna 250-350 mg per dag, en dat 5-6 dagen op rij. Tijdens deze weken 4-FA gebruik heeft hij ook een paar keer high quality 6-APB/benzofury gedaan, doses van 60-110 mg + 4FA en uiteraard een paar joints erbij.
Uiteindelijk is er een nieuwe voorraad 3-MMC aangekomen, waarvan hij in 2 dagen bijna 1 gram heeft gedaan.

Op de dag dat ik deze post schrijf heeft hij 1 bommetje (3-MMC gemengd met 6-APB) van 110 mg gedaan en 2 lijnen 4-FMP (voor de rush en het gevoel in de neus) van samen ongeveer 50-60 mg, na ondertussen 3 dagen, hele dagen door, 3-MMC te nemen.

Ik zet deze post op dit forum omdat ik ervan overtuigd ben dat deze community ervaren en open minded genoeg is om hierop een deftige mening te geven, en omdat ik wil weten hoe jullie hierover denken.

Cheers en keep trippin' ! :rock:
E
Exceptional InsightLid
01-01-2024, 00:00
#2
Wat is jouw vraag?

En zeg maar gewoon 'ik' hoor. Dit is een Nederlands forum.
M
MiauwMiauwLid
01-01-2024, 00:00
#3
Ik zou graag eens willen weten of jullie dit overmatig gebruik vinden. Dan ben ik op de hoogte of het hier wel echt gaat over overmatig gebruik en of het nog steeds als recreatief kan beschouwd worden in dit geval.
M
MoestuinierLid
01-01-2024, 00:00
#4
Verwacht je een deftige mening met de feiten die je voorstelt? Je eerste pil bevatte 300mg? Daar stopt het al voor mij want die pil heb je waarschijnlijk nooit getest...

Als ik dan verder lees over je gebruik, zeg maar misbruik, dan kan ik je enkel aanraden jou resterende voorraad in het toilet te kappen. Gebruik voor een lange tijd geen drugs meer. Je ziet toch zelf in dat je er volledig onverantwoord mee om gaat...? Nog geen last van depressieve klachten?
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#5
Dagen achter elkaar gebruiken is zwaar overmatig. Ook als je elk weekend zou gebruiken is dat nog overmatig. Wat jij beschrijft heeft in ieder niks meer met recreatief gebruik te maken. En ik denk dat je dat zelf ook wel in ziet als je echt eerlijk bent naar jezelf. Ik hoop dat je gaat minderen, want anders wordt het alleen maar erger of echt gevaarlijk.

En zeg maar gewoon ik inderdaad, want we weten allemaal dat je het over jezelf hebt en in Nederland is dat ook geen probleem.
M
MiauwMiauwLid
01-01-2024, 00:00
#6
oké bedankt voor de verhelderende reacties, dik geeft direct de kick om er wat verstandelijker mee om te gaan

cheers! :)
E
Exceptional InsightLid
01-01-2024, 00:00
#7
MiauwMiauw zei:
oké bedankt voor de verhelderende reacties, dik geeft direct de kick om er wat verstandelijk beperkt mee om te gaan
Klik om te vergroten...
Dat deed je toch al?

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."