Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForums3mmc net zo schadelijke als XTC?

3mmc net zo schadelijke als XTC?

2 antwoorden
7 weergaven
18-5-2026
S
Sjonnie188Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Hallo mensen,
Ik ben nieuw op dit forum en heb een paar vragen. Eerst zal ik wel even mijn situatie omschrijven want ik denk dat dat wel zo handig is haha.

Ik ben 16 jaar oud en na een jaartje veel wiet te hebben gesmoked en aangezien al mijn vrienden het doen dacht ik een maand terug dat ik ook maar eens aan de harddrugs moest gaan. Ik heb toen 3mmc gesnoven en verder een geweldige avond gehad met mijn vrienden. Alleen 2 weken later heb ik ook meteen op Dance4Liberation XTC gebruikt, ik weet zelf niet precies hoeveel (ik was wel onwijs vaag).
Nu zijn er op dit forum mensen die erg positief zijn over 1x XTC in 3 maanden zodat je hersenen goed kunnen herstellen en dat was ik zelf ook van plan aangezien ik nog veel schooljaren voor me heb.
Alleen is 3mmc net zo schadelijk voor je hersenen als XTC? Als ik nu XTC heb gedaan alleen in 4 weken erna 3mmc ga doen, is dan dat 3 maanden geen XTC helemaal voor niks? Ik weet zelf niet erg veel over de 2 middelen en ook niet helemaal precies wat het in je hoofd doet, maar ik heb wel goed op dit forum( ook uit eigen ervaring) begrepen dat deze 2 goedjes erg veel op elkaar lijken. Misschien kan ik beter vragen: onderbreekt 3mmc de herstelperiode vam XTC?
Ik hoop dat jullie mijn vraag een beetje begrijpen en ik zou het erg fijn vinden als iemand zou willen reageren en als ik te onduidelijk ben het even zou willen zeggen aangezien ik dat best kan begrijpen. Alvast bedankt
M
MoestuinierLid
01-01-2024, 00:00
#2
XTC/mdma haalt je serotoninevoorraden leeg in je hersenen. Daarvoor is de 3 maandenregel zodat je voorraad terug volledig aangevuld word. Over 3-mmc is heel wat minder bekend dan over xtc/mdma aangezien het een research chemical is. Het zou noradrenaline, dopamine en, in mindere mate dan xtc, serotonine verbruiken. Ik veronderstel dus wel dat het je mdma pauze zal schaden.
P
PlatinaLid
01-01-2024, 00:00
#3
Volgens de wiki doet 3mmc vrijwel niks op de serotonine receptor.
3mmc zou voornamelijk zijn werk doen op noradrenaline en dopamine.
Ik zou er van uit gaan de het meer naar de amfetamine/cocaïne toe gaat dan mdma.

Due to the lack of research regarding the substance, all discussion regarding the pharmacology of it is purely speculation based upon its structure and subjective effect similarities to other stimulants such as mephedrone, amphetamine and 2-FMA. 3-MMC most likely acts as both a dopamine and norepinephrine releasing agent. This means it may effectively boost the levels of the norepinephrine and dopamine neurotransmitters in the brain by binding to and partially blocking the transporter proteins that normally remove those monoamines from the synaptic cleft. This allows dopamine and norepinephrine to accumulate within the brain, resulting in stimulating and euphoric effects.
Klik om te vergroten...

https://psychonautwiki.org/wiki/3-MMC

Uiteraard is het allemaal speculatie.
Er is nog heel weinig info op de werking binnen de hersenen en daarom zou ik het op save spelen.
Het ziet er alleen wel naar uit dat 3mmc geen invloed heeft op je xtc pauzes.

Wees voorzichtig!

Ook van de wiki:
As with all research chemicals, the long-term effects of 3-MMC haven’t been researched extensively enough to provide accurate information of its risks and harm.

It is strongly recommended that one use harm reduction practices when using this drug.
Klik om te vergroten...

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."