Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsHoeveel rekening houden met gewicht en dosering 2C-B

Hoeveel rekening houden met gewicht en dosering 2C-B

6 antwoorden
5 weergaven
18-5-2026
S
StimsalaBanneLid
01-01-2024, 00:00
#1
Ik kon het niet helemaal goed terugvinden in het "Veelgestelde vragen" topic over 2C-B. Met XTC is het vrij gemakkelijk doseren met die 1 a 2 mg MDMA per kilo lichaamsgewicht, maar hoe kan ik dat het beste zien met 2C-B.
Ik ben best zwaar (110 kilo ongeveer) en met MDMA ga ik prima op 220mg.
Stel, ik neem een 12mg 2C-B, dan zou dat prima zijn voor een eerste keer. Maar zal dat ook zo zijn met mijn gewicht? Of kan ik dan toch beter gelijk al ietsjes hoger gaan? Zou het zonde vinden als ik mijn eerste keer onderdoseer, aangezien bijdoseren geen nut heeft en enkel verlengende werking heeft.
Ik zoek zeker wel het visuele aspect wat 2C-B heeft, en niet alleen de MDMA achtige roes.
Misschien dat mensen hier ervaring mee hebben die wat zwaarder zijn.
o
oortjesLid
01-01-2024, 00:00
#2
Mijn 1e keer 2-cb had ik 18mg. Rode nijntjes waren dat.

Daar ging ik prima op voor een eerste keer. Het was mild maar net niet te weinig. Ik ben een jongen met een gewicht van 75kg.

Volgens mij heeft 2-cb niets met je gewicht te maken.

Ik heb meerdere dosissen 2-cb gedaan en dit is een beetje wat ik vind.
1-10 mg: heel mild, voel bijna niets.
10-20 mg: je voelt het en het is aanwezig maar Visuals blijven weg.
20-30 mg: Visuals zijn aanwezig en de bodyload word ook best hevig. (vooral klamme handen bij mij)
30-40 mg: ja je tript em gewoon. Visuals met of zonder gesloten ogen, bodyload zeer aanwezig. Hier heb ik mijn 1e out of body experience gekregen door in een spiegel te kijken en mijzelf vanuit een hoek in de kamer naar mezelf te kijken hoe ik naar de spiegel staar.
40+ nog niet gedaan maar heb gehoord dat dat ook gevaarlijk kan zijn.
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#3
Tja blijft lastig. Ikzelf ben niet zo gevoelig voor 2C-B en vond mijn eerste keer 25mg al mild. Zelfs 40mg vond ik eerlijk gezegd nog tegenvallen. Op feestjes gebruik ik nu vaak 25mg, voor een lekkere MDMA achtige roes met wat visuals.

Ik weeg zelf net over de 100kg, dus ook vrij zwaar. Maar heb bovendien ook veel ervaring met andere psychedelica, waardoor 2C-B nooit echt indruk op me heeft weten te maken als trip middel.

Aangezien je zwaar bent maar niet echt ervaring met psychedelica hebt zou ik rond de 20mg gaan zitten de eerste keer.
S
StimsalaBanneLid
01-01-2024, 00:00
#4
Ja, denk dat idd beste is. Thanks beide!
Z
ZERO-Lid
01-01-2024, 00:00
#5
Ik sluit me bij Bee aan. Het is een beetje zoeken met 2cb naar wat voor jou prettig is, want ik heb twee vriendinnen die allebei klein en niet zwaar zijn en die merken op 20mg niet zo veel, terwijl ik ook wat grotere vrienden heb die op 20mg onder de tafel liggen te rollen.
S
StimsalaBanneLid
01-01-2024, 00:00
#6
Ongeveer 20mg bleek inderdaad te weinig voor mij, maar ook de setting kon beter. Volgende keer ongeveer 25mg en een betere setting.

(Hoe lang kan ik het beste wachten voor een volgende keer?)
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#7
SanneBanne zei:
(Hoe lang kan ik het beste wachten voor een volgende keer?)
Klik om te vergroten...
Na zo'n 2 weken is de tolerantie volledig verdwenen. Als je eenmaal een echte betekenisvolle trip hebt zou ik persoonlijk wat langer wachten om je inzichten te kunnen verwerken en integreren, maar dat lijkt me nu niet echt een ding.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."