Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsniet zozeer een tripreport vooral paar vragen over 2cb

niet zozeer een tripreport vooral paar vragen over 2cb

5 antwoorden
3 weergaven
18-5-2026
D
Dreads-C10H14BrNO2Lid
01-01-2024, 00:00
#1
2cb is tot nu toe mijn favorieke drug
heb in men laatste 3 trips
120mg oraal verspreid over de nacht visuals die door men huis zweefden inzichten die in nooit had gehad zonder 2cb
en eens 100mg oraal verpreid over de avond zelfde als hierboven visuals die ik niet kan beschrijven met woorden en antwoorden of vragen die ik me al lang avroeg werden bedantwoord in deze trip
en ik moet zeggen de visuaal waren echt realistisch het waren ervaring die ik nooit zou vergeten

egter de laatste keer had ik 40mg gepakt
en kwam vast in een loop
waar ik niet uitgeraak
constand dezelfde gedachte en eenmaal rond begon het opnieuw het was geeb nbedtrip maar zeker niet leuk ook niet

iemand enig idee hoe dit kan komen terwijl 40mg oraal normaal niks is voor mij
ps: ik doe 2cb max 1x per maand
albast bedankt -
S
StimsalaBanneLid
01-01-2024, 00:00
#2
Loops zijn irritant ja. Ik had bij een lastige LSD trip last van zo'n loop. De loop bestond uit verschillende onderdelen en het begon dus inderdaad steeds opnieuw, maar dan weer van alle onderdelen 1 meer, enz. Dus na een bepaalde tijd was er ook nog eens van alles 20 keer ofzo. Haha, erg vervelend kan dat zijn.
Later bij een 36mg 2c-b trip (Veel te snel na die LSD trip achteraf) had ik een complete herbeleving van mijn LSD trip, behalve de extreme mindfuck en ook zonder de loops.
Ik heb voor mezelf besloten dat ik de komende 6 maanden geen tripmiddelen neem, en misschien zelfs langer als ik bepaalde dingen in mijn leven niet veranderd heb tegen die tijd. Ook op advies van de mensen van dit forum. Ik weet anders vrijwel zeker dat ik met een volgende LSD trip weer op hetzelfde punt zal blijven hangen anders. Ik denk dat dit voor 2c-b ook zal gelden met terugkomen op een zelfde punt, maar er zijn vast wel kenners die meer weten als ik. :)
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#3
Sommigen ervaren al vroeg in hun 'psychedelische carrière' een zogenaamde mindloop, sommigen pas na vele trips.

De reden waarom mindloops voorkomen is omdat de meeste mensen (zeg maar: vrijwel iedereen) niet neutraal tegenover gedachten staan. Sommige gedachten categoriseren we onder 'goed', andere onder 'slecht/kwaad'. Met psychedelica is het zo dat het je niet enkel positieve gedachten geeft, maar ook negatieve. Overwegend worden aan de start van psychedelica gebruik positieve gedachten ervaren, maar sommigen ervaren zelfs in het begin al negatieve. Omdat wij als westerlingen in de regel een heel erg zwart/wit beeld hebben van goed en kwaad ("ik wil alleen het goede/positieve ervaren, niet het slechte/negatieve") zullen we ons al gauw verzetten tegen negatieve gedachten. Maar verzet tegen negativiteit creëert geen positiviteit. Hoe het werkt is eerder zo: geloof je dat je een goede ervaring hebt, dan zullen daaruit meer goede ervaringen vloeien. Van de ene positieve ervaring val je in de andere: een stroom van positieve ervaringen. Aan de andere kant werkt het precies hetzelfde met negatieve ervaringen. Geloof je dat je een slechte ervaring hebt, dan kom je in een stroom van negatieve ervaringen terecht.

Er is maar 1 echt werkende oplossing hiervoor: accepteer zowel de goede als de slechte ervaringen. Dit zorgt ervoor dat je uit de vicieuze cirkel van negativiteit stapt en doet nog meer: het geeft je het inzicht dat jij de vrijheid hebt om dit te doen. Alleen je geloof dat je niet uit de negatieve stroom kon stappen, hield de negatieve stroom in stand. Alleen dat geloof.

Je kunt ook door de negatieve ervaring heen zitten. Met de tijd zal uiteindelijk de loop vanzelf doorbroken worden. Maar dat is geen echte oplossing. Je hebt dan namelijk niet je vrijheid ontdekt om zelf uit de loop te stappen wanneer jij dat wilt. Je bent dan overgelaten aan waar de stroom van je gedachten heen gaat.
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#4
Ik heb zelf nog nooit echt gedachtenloops/grote mindfuck ervaren tijdens trips, komt misschien nog wel ooit. Het lijkt me niet prettig. Maar het lijkt me wel waar wat Mindless zegt, acceptatie van negatieve ervaringen is het kernpunt. Das alleen soms lastiger dan het lijkt onder invloed. Zit ook een stukje ervaring bij wat je moet hebben opgedaan, denk ik. Maar als je eennaal dat punt hebt bereikt, kun je volgens mij veel aan. :)
B
Benny GLid
01-01-2024, 00:00
#5
Tripmiddelen zoals 2cb in dit geval wordt aangeraden om alleen te gebruiken als je goed in je vel zit en geen zorgen ofzo hebt.
De omgeving waar je het gebruikt speelt ook heel hard mee met hoe een tripmiddel uitpakt.
Mijn ervaringen met 2cb zijn tot nu toe heel goed.

Benny
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#6
De oplossing zit hem inderdaad in het accepteren of niet vechten tegen die gedachtenstroom. Dat is helaas wel makkelijker gezegd dan gedaan natuurlijk en kan zeker voor de meeste mensen flink wat oefening vragen. Tegelijk kan trippen je hier ook in forceren, omdat je in enen wel moet als het ware. Zie die gedachtenloops als een manifestatie van het vechten tegen de gedachten en tegelijk als een reflectie van hoe je je leven wilt controleren. Als je het zo ziet dan kun je er ook echt wat van leren

De beste manier om hiermee te leren omgaan is eigenlijk mediteren, dat gaat je enorm helpen met trippen maar ook in het dagelijks leven. Ikzelf ben pas veel later met mediteren begonnen, maar kwam eigenlijk tot de conclusie dat mijn manier om met mindfucks en loops om te gaan in trips eigenlijk gewoon al een vorm van mediteren was.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."