#1
Toen ik destijds mijn eerste paar keer MDMA had ervaren begon ik nogal mijn kaken te klemmen, ik klemde mijn tanden reflexmatig vanuit pretspanning, ik was hier van bewust maar zag er niet zoveel onheil in. Ik deed dit ook in mindere mate in het doorgaans leven.Dacht het even uit te zitten, maar vind dit toch niet normaal. Benieuwd of dit voor iemand herkenbaar is.
Toen ik op een later moment langs de tandarts ging vertelde deze mij dat hij aan mijn tanden kon zien dat ik drugs gebruikt had omdat de zijkanten van mijn tanden wat afgevlakt waren. Hij raadde me aan om een bitje te kopen. Uiteindelijk heb ik wat gezocht naar een bitje, vrij prijzig maar uiteindelijk had ik besloten dat het niet meer nodig was voor mij.
Vanaf het moment dat de tandarts mij hier op aansprak heb ik heel bewust op mijn kaakspanning gelet en iedere keer dat ik merkte dat het voorkwam heb ik mij geconcentreerd op het ontspannen en wat ruimte laten tussen mijn kaken, mentaal door er bewust mee om te gaan heb ik hier voldoende verandering in kunnen brengen.
Als ik het mij goed herinner kun je voor zo'n 80 á 120,- een beetje praktisch en fatsoenlijk ogend doorzichtig plastic rubber voor om je tanden kopen. Zou echter niet weten waar, wellicht een bezoekje aan de huisarts waard als je er last van blijft houden.
Magnesium lijkt voor mij altijd wel wat te werken maar dit is nooit wetenschappelijk aangetoond effect te hebben op de kaakspanning. Wel is magnesium wetenschappelijk sterk in verband gebracht met het lichamelijk vermogen om de spieren te ontspannen.