Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForums2-FMA neusspray + andere methoden van consultatie.

2-FMA neusspray + andere methoden van consultatie.

14 antwoorden
6 weergaven
18-5-2026
i
inner_searchLid
01-01-2024, 00:00
#1
Ik ben dus nu 2-FMA tegen gekomen.
Ik zou hier als test een neusspray van willen maken.
Puur voor onrustig adhd hoofd en betere focus.
Ik had gedacht eerst 1000mg in 1000ml bac-water op te lossen en dan met een slin spuitje de juiste dosis af te testen ml per ml.
Om er nadien dan bvb een neusspray van te maken op basis van 8mg per spray (als 8 ideaal lijkt te zijn) de spray word dan uiteraard gemaakt uit een nieuwe mg/ml verhouding.
Iemand een beter idee ?

Bijkomende vraag.
Kan ik 2-FMA ook roken ?
Snuiven of bommen kan, maar over roken vind ik nix terug.
Alvast bedankt.
:handwaving1:

Edit* titel is dus consumeren en niet consultatie..., maar kan het niet bijwerken.
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Ik ben wel van de sprays, althans sinds kort.

2-FMA heb ik nog geen spray van gemaakt, het zou kunnen dat @Jmths daar al wel ervaring mee heeft, wellicht dat hij daar wat meer over kan vertellen.
BAC water lijkt me een beetje duur, ik gebruik voor stabiele stoffen als amfetamine gewoon kraanwater, en dat gaat uitstekend. Met een beetje mazzel is dat met 2fma ook het geval, zoniet dan heb je in propyleen glycol een betaalbaar alternatief.
Je manier lijkt me een beetje omslachtig en je manier van rekenen lijkt me ook een verkeerde, 1000mg/1000ml komt neer op 8mg/8ml, en 8ml is enorm veel om in 1 keer in je neusgat te gieten, dat gaat er zowel aan de voor als aan de achterkant uitlopen eer er iets is opgenomen, dus je moet behoorlijk omlaag met je mililiters.
En dan ook, beter is het om een leeg neussprayflesje te hebben waarvan je de inhoud weet en het aantal sprays per volle fles en dan wordt het gewoon een simpel rekensommetje. Zo heb ik 20ml neussprays waar 150 sprays uit gaan. Als je dan 8mg per spray wil krijgen dan is het dus gewoon 8 keer 150 = 1200mg per flesje van 20ml, dan krijg je dus per spray 8mg binnen, mits alles opgelost wordt. Maar dan heb je 1 neusgat en je hebt er 2, dus waarom niet 600mg per 20ml dan heb je 4mg de spray voor beide neusgaten. Met deze manier hoef je ook geen mililiters af te wegen.
Je kan je spray nog altijd aanpassen als je de dosering per spray wil veranderen, voor verhogen doe je er gewoon wat meer drugs bij, voor verlagen vul je hem na een keer of 10 sprayen gewoon weer bij met water, desnoods herhaal je dat een paar keer tot je bent waar je wil zijn.

Qua dosering, 5 mg schijnt het minste te zijn waar je uberhauptt iets van merkt, en 15mg een lichte dosering, dan lijkt het me dat je ergens tussen die 5 en 15 een eventuele sweetspot kan vinden voor jouw bedoeling. Ik zeg eventueel, want ik heb geen idee of 2fma een goed alternatief is voor ADD medicatie maar het zou zo maar kunnen.

Amfetamines zijn over het algemeen niet zo geschikt over roken, 2fma lijkt me daar ook niet geschikt voor. Dat je er niks over kan vinden lijkt me trouwens wel veelzeggend.

Een alternatief voor dit alles is er ook, een bak lege capsules en een weegschaal die tot op de milligram nauwkeurig is, en dan een voorraadje maken met de gewenste dosering maken zodat je even vooruit kunt.
i
inner_searchLid
01-01-2024, 00:00
#3
acht.zes zei:
Ik ben wel van de sprays, althans sinds kort.

2-FMA heb ik nog geen spray van gemaakt, het zou kunnen dat @Jmths daar al wel ervaring mee heeft, wellicht dat hij daar wat meer over kan vertellen.
BAC water lijkt me een beetje duur, ik gebruik voor stabiele stoffen als amfetamine gewoon kraanwater, en dat gaat uitstekend. Met een beetje mazzel is dat met 2fma ook het geval, zoniet dan heb je in propyleen glycol een betaalbaar alternatief.
Je manier lijkt me een beetje omslachtig en je manier van rekenen lijkt me ook een verkeerde, 1000mg/1000ml komt neer op 8mg/8ml, en 8ml is enorm veel om in 1 keer in je neusgat te gieten, dat gaat er zowel aan de voor als aan de achterkant uitlopen eer er iets is opgenomen, dus je moet behoorlijk omlaag met je mililiters.
En dan ook, beter is het om een leeg neussprayflesje te hebben waarvan je de inhoud weet en het aantal sprays per volle fles en dan wordt het gewoon een simpel rekensommetje. Zo heb ik 20ml neussprays waar 150 sprays uit gaan. Als je dan 8mg per spray wil krijgen dan is het dus gewoon 8 keer 150 = 1200mg per flesje van 20ml, dan krijg je dus per spray 8mg binnen, mits alles opgelost wordt. Maar dan heb je 1 neusgat en je hebt er 2, dus waarom niet 600mg per 20ml dan heb je 4mg de spray voor beide neusgaten. Met deze manier hoef je ook geen mililiters af te wegen.
Je kan je spray nog altijd aanpassen als je de dosering per spray wil veranderen, voor verhogen doe je er gewoon wat meer drugs bij, voor verlagen vul je hem na een keer of 10 sprayen gewoon weer bij met water.

Qua dosering, 5 mg schijnt het minste te zijn waar je uberhauptt iets van merkt, en 15mg een lichte dosering, dan lijkt het me dat je ergens tussen die 5 en 15 een eventuele sweetspot kan vinden voor jouw bedoeling. Ik zeg eventueel, want ik heb geen idee of 2fma een goed alternatief is voor ADD medicatie maar het zou zo maar kunnen.

Amfetamines zijn over het algemeen niet zo geschikt over roken, 2fma lijkt me daar ook niet geschikt voor. Dat je er niks over kan vinden lijkt me trouwens wel veelzeggend.

Een alternatief voor dit alles is er ook, een bak lege capsules en een weegschaal die tot op de milligram nauwkeurig is, en dan een voorraadje maken met de gewenste dosering maken zodat je even vooruit kunt.
Klik om te vergroten...

Thx ! Hier heb ik veel aan .
Die methode mg per ml was omdat ik idd gelezen had van mensen zonder adhd dat ze bij 15mg er zelfs al baat bij haden om te focussen op taken of jobs, en ik het dus ook echt wel zo laag mogelijk wil gaan doseren begindende met een 5mg stijgende naar "the sweetspot" eens dat gebeurd was ging ik googelen achter sprays maken.

Thx om mij die research te besparen met je prachtig omschreven methode :beer:.

Caps heb ik hier met hopen , maar ik heb er echt geen zin in nu al direct 100+ caps te gaan afwegen met x/mg, de spray lijkt me minder tijds rovend.

Het roken was voor de eigen weet :blush:zou het niet proberen , maar weet graag zo veel mogelijk over het midden dat ik hanteer..

Bedankt voor je bijdrage !
:handwaving1:
i
inner_searchLid
01-01-2024, 00:00
#4
acht.zes zei:
BAC water lijkt me een beetje duur, ik gebruik voor stabiele stoffen als amfetamine gewoon kraanwater, en dat gaat uitstekend. Met een beetje mazzel is dat met 2fma ook het geval, zoniet dan heb je in propyleen glycol een betaalbaar alternatief.
Klik om te vergroten...

Men vader nog 4000ml staan die volgende maand vervald dus kan ik hem net zo goed opgebuiken. De 2-FMA zou extreem oplosbaar zijn in water maar , ik heb voor als het nodig is ook 100% pg staan in de kast.
:handwaving1:

acht.zes zei:
Qua dosering, 5 mg schijnt het minste te zijn waar je uberhauptt iets van merkt, en 15mg een lichte dosering, dan lijkt het me dat je ergens tussen die 5 en 15 een eventuele sweetspot kan vinden voor jouw bedoeling. Ik zeg eventueel, want ik heb geen idee of 2fma een goed alternatief is voor ADD medicatie maar het zou zo maar kunnen.
Klik om te vergroten...
Ik vind ook nie bijzonder veel reports terug over mensen met adhd , alleen zonder die gewoon even in een dipje zitten en een dagje concentratie willen en dus direct 15/20 mg droppen.
Daarom ga ik zelf achter de research aan :wave:
:handwaving1:
i
inner_searchLid
01-01-2024, 00:00
#5
acht.zes zei:
Qua dosering, 5 mg schijnt het minste te zijn waar je uberhauptt iets van merkt, en 15mg een lichte dosering, dan lijkt het me dat je ergens tussen die 5 en 15 een eventuele sweetspot kan vinden voor jouw bedoeling. Ik zeg eventueel, want ik heb geen idee of 2fma een goed alternatief is voor ADD medicatie maar het zou zo maar kunnen.
Klik om te vergroten...
De wateroplossing van 5mg/ml is nu gemaakt , morgenochtend starten met 1ml wateroplossing in men fruitsapje bij het ontbijt.
Ik denk dat ik morge maar eens een live reportje ga bijhouden , zo hebben de mensen die adhd hebben een gedachte of dit experimentje aan te raden is voor het drukke en overvolle adhd hoofd.

:handwaving1:
J
JmthsLid
01-01-2024, 00:00
#6
acht.zes zei:
het zou kunnen dat @Jmths daar al wel ervaring mee heeft
Klik om te vergroten...
Ik loop weer te dromen en er gaat van alles aan mij voorbij.
Ornyk zei:
Kan ik 2-FMA ook roken?
Klik om te vergroten...
Door toevoeging van het fluor atoom valt 2-FMA moeilijk te roken en zul je het waarschijnlijk ook als een stuk minder prettig op de keel ervaren. Ik denk dat het wel mogelijk is maar voor zover ik weet is het geen populaire methode voor 2-FMA.
acht.zes zei:
BAC water lijkt me een beetje duur, ik gebruik voor stabiele stoffen als amfetamine gewoon kraanwater, en dat gaat uitstekend.
Klik om te vergroten...
Kraantjeswater werkt inderdaad prima voor het verwerken van 2-FMA in een neusspray.

Ornyk zei:
De wateroplossing van 5mg/ml is nu gemaakt
Klik om te vergroten...
Voor de 2-FMA neusspray gebruik ik normaal gesproken 1000mg 2-FMA op 20ml water. Wanneer ik een neusspray vul met 10ml water spray ik daar gemiddeld tussen 75 en 85 keer mee. Ik rond vervolgens af naar beneden naar de 75 sprays per 10ml, minder sprays betekend namelijk een hogere dosering per spray. Dus dan blijf je aan de meer 'veilige' kant zitten.

Uitgaande van 75 sprays per 10ml zouden er dus minimaal zo'n 150 sprays per 20ml uit de neusspray komen. 1000mg / 150 = 6,66mg 2-FMA per spray. Dat is dus 50mg 2-FMA per 1ml water.

Ornyk zei:
Ik vind ook nie bijzonder veel reports terug over mensen met adhd
Klik om te vergroten...
Ik ben in mijn leven 4x gediagnosticeerd met ADHD. Dat zou dan ADHD subtype 1 / AI moeten wezen, in de volksmond beter bekend als ADD zonder de hyperactiviteitskenmerken. Ik zelf heb echter niet het gevoel dat deze diagnoses terecht zijn en hecht hier weinig waarde aan.
https://drugsforum.nl/threads/testrun-2-fma-42mg-total.59286/
https://drugsforum.nl/threads/testrun-2-fma-2-60mg-total-de-rustgevende-stimulant.59409/

Destijds gebruikte ik 10mg Methylfenidaat (Ritalin) om de 3uur. Na ongeveer een jaar was er enige tolerantie ontstaan en gebruikte ik 20mg Methylfenidaat (Ritalin) om de 3uur. Dit was voor functioneel doeleinde studie gerelateerd. Als ik mij teveel liet gaan in gebruik van stimulanten viel dat ook snel te merken aan de tolerantie en het effect er van.

Op een later moment in mijn leven heb ik een kleine 2 jaar 2-FMA toegepast eveneens studie gerelateerd. 2-FMA heb ik altijd als een zeer prettig stimulant ervaren voor functionele toepassing. Aanzienlijk prettiger dan Methylfenidaat (Ritalin) waarvan ik mij fysiek aardig opgejaagd kon voelen. Voor veel mensen helpt het fysieke aspect van Methylfenidaat (Ritalin) echter bij het concentreren.

De reden dat ik de neussprays op 6,66mg per spray doseerde was zodat ik makkelijk en snel 3x6,66mg=20mg 2-FMA kon doseren. Ik kan mij echter voorstellen dat voor sommige mensen 20mg om de 3 uur iets teveel kan wezen. Op dit punt gebruikte ik dan ook al meerdere jaren frequent stimulanten en was er sprake van aanwezige tolerantie (man 82kg).

Omdat 2-FMA ook erg subtiel aanvoelt voor een stimulant ondanks aanzienlijke effecten kan 2-FMA mensen ook snel wakker houden. Mijn tip is om na 17:00 niet meer te doseren wil je de avond nog in slaap kunnen vallen. Dit gaat des te meer op als je al meerdere doseringen hebt gehad diezelfde dag.
Ornyk zei:
of dit experimentje aan te raden is voor het drukke en overvolle adhd hoofd.
Klik om te vergroten...
2-FMA is een zeer prettig stimulant die zeker een stukje rust kan bieden voor zowel mensen met als zonder ADHD. Ik ben er vrij zeker van dat jij en vele anderen de effecten van 2-FMA als prettig zullen ervaren en een aanzienlijke verbetering in concentratie zullen ervaren. Dat gezegd hebbende komt 2-FMA ook met verslavingsrisico en zal het op de lange termijn minder goed helpen als op de korte termijn. Het gebruik van een neusspray voegt heel wat gemak toe bij het consistent doseren maar kan ook compulsief doseren in de hand werken.
i
inner_searchLid
01-01-2024, 00:00
#7
Jmths zei:
2-FMA is een zeer prettig stimulant die zeker een stukje rust kan bieden voor zowel mensen met als zonder ADHD. Ik ben er vrij zeker van dat jij en vele anderen de effecten van 2-FMA als prettig zullen ervaren en een aanzienlijke verbetering in concentratie zullen ervaren. Dat gezegd hebbende komt 2-FMA ook met verslavingsrisico en zal het op de lange termijn minder goed helpen als op de korte termijn. Het gebruik van een neusspray voegt heel wat gemak toe bij het consistent doseren maar kan ook compulsief doseren in de hand werken.
Klik om te vergroten...
Dit is er dus verkeerd gegaan eergisteren...
De eerste dosis was 5mg en voelde me super , goede concentratie geen rush en iet minder druk in men hoofd , in die voormiddag nog 2 x 5 bij gedoseerd en ging goed , tot ik na het middagmaal craving naar een rush begonne krijgen en ik dan maar een klein lijntje gelegd had (schat rond de 20mg , met lichte amfetamine tolerantie)toen liep het mis.
De rush was er even maar was snel terug verdwenen , dus nog heel de namiddag lijntjes getrokken als gevolg.
Ik schat zoon 150/160mg in totaal.

Gistere ging het beter en verplichte men eigen de rush niet op te zoeken , conclusie na 4x 5mg te doseren
Voor mij persoonlijk geeft het nie de rust ik men hoofd dat ik zoek of zoals ik die heb van een lage dosis dex of als ik zelf pharma speel racemic.
Ik zou het wel kunnen gebruiken als "wakker word middel" direct bij het opstaan.

Jmths zei:
Ik ben in mijn leven 4x gediagnosticeerd met ADHD. Dat zou dan ADHD subtype 1 / AI moeten wezen, in de volksmond beter bekend als ADD zonder de hyperactiviteitskenmerken. Ik zelf heb echter niet het gevoel dat deze diagnoses terecht zijn en hecht hier weinig waarde aan.
https://drugsforum.nl/threads/testrun-2-fma-42mg-total.59286/
https://drugsforum.nl/threads/testrun-2-fma-2-60mg-total-de-rustgevende-stimulant.59409/

Destijds gebruikte ik 10mg Methylfenidaat (Ritalin) om de 3uur. Na ongeveer een jaar was er enige tolerantie ontstaan en gebruikte ik 20mg Methylfenidaat (Ritalin) om de 3uur. Dit was voor functioneel doeleinde studie gerelateerd. Als ik mij teveel liet gaan in gebruik van stimulanten viel dat ook snel te merken aan de tolerantie en het effect er van.

Op een later moment in mijn leven heb ik een kleine 2 jaar 2-FMA toegepast eveneens studie gerelateerd. 2-FMA heb ik altijd als een zeer prettig stimulant ervaren voor functionele toepassing. Aanzienlijk prettiger dan Methylfenidaat (Ritalin) waarvan ik mij fysiek aardig opgejaagd kon voelen. Voor veel mensen helpt het fysieke aspect van Methylfenidaat (Ritalin) echter bij het concentreren.
Klik om te vergroten...

Klink als mij verhaal , maar dan inplaatsvan 2-FMA was het vooral lage dosis speed die dan uitgegroeid was naar een verslaving (die ik nu mede men vrouw redelijk onder controle heb.
Ben nu al maande naar een psysch aan het gaan voor dextro maar te vergeefs, methylfenidaat reageer ik zeer slecht op , vooral de rebound en het opgejaagde gevoel ,
Ik heb vorige maand voor de eerste x zuivere 2.5 dea tabletjes van een Nederlandse apotheek kunnen benuttigen 1 week aan 3x10mg/pd, en sinds die week weet ik eindelijk terug want een "leeg" hoofd is en ben ik er constant naar opzoek :ill:.
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#8
Ik zou het wel kunnen gebruiken als "wakker word middel" direct bij het opstaan.
Klik om te vergroten...
Ik heb veel rare dingen gehoord in mijn leven en dit is er weer eentje lol!
Ben nu al maande naar een psysch aan het gaan voor dextro maar te vergeefs
Klik om te vergroten...
Nee je psych is geen dealer die je zomaar van drugs voorziet nee.
i
inner_searchLid
01-01-2024, 00:00
#9
acht.zes zei:
Ik heb veel rare dingen gehoord in mijn leven en dit is er weer eentje lol!
Klik om te vergroten...
dat zal het laatste niet zijn dat je hoord... ik bedoel hiermee , door men benzo's heb ik sochtens lang een afgevlakt gevoel (wat normaal is) als ik dan 1 dosisje van 5mg zou nemen ik wel direct helder wakker ben , en dan door de dag heen niemeer bij doseren.

acht.zes zei:
Nee je psych is geen dealer die je zomaar van drugs voorziet nee.
Klik om te vergroten...
Dat zie je dan weer even verkeerd , als ik drug wil , koop ik drugs , simpel toch..

Ik kamp al sinds men geboorte met adhd klachten ( vooral dan het slecht inslapen en het doormalend hoofd.)
Ik ben overal en tege iedereen eerlijk over mijn misbruik dat ik nu redelijk onder controle heb.
Van men 6 tot en met heden , ga ik al naar kinder/volwassenen psych's met telkens methylfenidaat om nog maar te zwijgen over de X aantal antidepressiva en benzo's die kreeg voorgeschreven kreeg/krijg.
Tot ik sinds vorig jaar ongeveer dex lere kennen heb (recreatief).
Mijn HA is ten einde raad welke medicatie ze moet geven en de psych's weten zelfs niet of er wel op oplossing leek te zijn , tot ik dus voorkort een week dex heb kunnen testen van een Nederlandse collega , men benzo gebruik was op dag 1 al gehalveerd en geen bijwerkingen zoals bij methylfenidaat.
Na dit te bespreken met de psych vond hij het oke om hier met op te starten , volgende dag krijg ik mail dat ze het toch niet gaan doen maar nog eens relatine lange afgifte op 140mg/pd willen testen (terwijl ik het rebound effect nauwelijks aan kan).
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#10
@Ornyk
Welke benzo's gebruik je? Ik vermoed zo dat je veel beter af bent met een wat korter werkende zodat je gewoon normaal kan wakker worden zonder daar een upper voor tegenaan te moeten gooien.

Ik zou me wat anders gaan opstellen als ik jou was bij psych en huisarts. Je hebt zelf ook een stem, het is jouw lichaam. Jij voelt wat het beste voor je is.
Voor mij was ritalin ook een verschrikking. Ik bleef er veel te veel mee in de hyperfocus zitten en die rebounds waren pure horror.
Uiteindelijk heb ik mijn medicijn gevonden in het nogal atypische Wellbutrin.
i
inner_searchLid
01-01-2024, 00:00
#11
acht.zes zei:
@Ornyk
Welke benzo's gebruik je? Ik vermoed zo dat je veel beter af bent met een wat korter werkende zodat je gewoon normaal kan wakker worden zonder daar een upper voor tegenaan te moeten gooien.


Ik zou me wat anders gaan opstellen als ik jou was bij psych en huisarts. Je hebt zelf ook een stem, het is jouw lichaam. Jij voelt wat het beste voor je is.
Voor mij was ritalin ook een verschrikking. Ik bleef er veel te veel mee in de hyperfocus zitten en die rebounds waren pure horror.
Uiteindelijk heb ik mijn medicijn gevonden in het nogal atypische Wellbutrin.
Klik om te vergroten...

Ik gebruik 2x 5mg diazepam verspreid over de dag, en een uurtje ongeveer voor het slapengaan 12mg bromazepam , ik heb men arts al tig keer voorgesteld om men broma te vervangen met een inslaper , ik gebruik de dia al die lang genoeg moet werken om withdrawl tegen te gaan.. maar nee we vervangen geen benzo met een andere benzo.
Bupropion verdraag ik de eerste 3 weken zeer slecht en gaat dan beter maar men eetlust komt niet terug waardoor ik ongelooflijk afval.
Wat ook bij de laatste zo was genaamd endronax , na 4 weken MOETEN stoppen van de psych omdat ik 4 kilo op 1 maand tijd kwijt was , en ik ben al een lichtgewichtje.

acht.zes zei:
Ik zou me wat anders gaan opstellen als ik jou was bij psych en huisarts. Je hebt zelf ook een stem, het is jouw lichaam. Jij voelt wat het beste voor je is.
Klik om te vergroten...
Nu spreek je je eigen even tegen , ik melde daarnet dat ze me geen dex wilde voorschrijven en ik bijna elk ander middel zijnde ssri's , stimulantenanalogen en natuurlijke middeltjes gebruikt heb en je gereageerd, een psysch gaat je geen drug voor schrijven.
Hoe kan ik me anders opstellen als ze zelf ten einde raad zijn en eerder geteste medicatie gewoon nog eens testen ( het moest nu wel miraculeus aanslaan)terwijl ik wel degelijk altijd mijn zeg doe en ook kan verkondigen waarom ik een middel wel of niet meer wil nemen ? .

*Edit De laatste psych waar ik nu naartoe ga is dr .Stes is de polikliniek in Leuven een psychopsychiater gespecialiseerd in adhd bij volwassenen.
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#12
@Ornyk
Ik dacht even dat het meer misbruik van medicatie was dan om je klachten onder controle te krijgen, excuus.

Iedereen reageert weer anders op medicatie, werking, bijwerking en er zijn er ook die nergens goed op reageren.

Ik heb zelf wel altijd een grote stem gehad in medicatiekeuze, in zo'n gesprek slaat mijn superfocus standaard aan en dan kan ik lullen als brugman. Ook nooit het stempel 'medicijnenmisbruik' opgeplakt gekregen, dat zal ook wel helpen.
i
inner_searchLid
01-01-2024, 00:00
#13
acht.zes zei:
Ik dacht even dat het meer misbruik van medicatie was dan om je klachten onder controle te krijgen, excuus
Klik om te vergroten...
geen probleem ,
Dat zou een paar jaar terug wel zo geweest zijn , maar sinds ik het huis uit ben en 12 jaar samen en 2 jaar getrouwd ben met men steunvolle vrouw , nu 6 jaar samenwoon zijn de klachten stelselmatig erger geworden , vooral dan gebrek aan concentratie op het werk bvb , het wel beginnen aan een verbouwing maar na een halve dag op de 3de verdieping aan een andere verbouwing begin , je kent het wel...
Ik ben nu echt obsessief bezig met het zoeken naar een middel om men hoofd rustig te houden en de 30 radio's die achter me afspelen terwijl ik een gesprek volg uit te kunnen schakelen, praattherapie helpt niet , hobby's heb ik genoeg , het enige wat helpt is met de motor rijden , maar vanaf ik men pikken op de grond zet , zit men hoofd terug vol..
acht.zes zei:
Ik heb zelf wel altijd een grote stem gehad in medicatiekeuze, in zo'n gesprek slaat mijn superfocus standaard aan en dan kan ik lullen als brugman. Ook nooit het stempel 'medicijnenmisbruik' opgeplakt gekregen, dat zal ook wel helpen.
Klik om te vergroten...

Ik heb de grote stem , maar aan de andere kant van de tafel word niet naar de patiënt (ik in dit geval) geluisterd.
Ik wijzde de psych er op welke klachten ik ondervond met methylfenidaat en dat ik deze niet had na het testen men dex (Dit was na de endronax) en vroeg hem om gereguleerd en onder medisch toezicht van hem en men HA dextro-amfetamine op een zeer lage dosis te testen , maar die begon dan weer over de methyl..

En over de stempel misbruik , zo lukt het me niet te minderen met de onderhouds dosis benzo's terwijl ik nu (5mg fma) men ochtend valiumpje nog niet bekeken heb.
Hetzelfde met de dex test , ik had toen alleen nood aan de 12mg broma om in te kunne slapen.

Ik las hierboven over ethylfenidaaf, hier ga ik wat meer over searchen.
:handwaving1:
J
JmthsLid
01-01-2024, 00:00
#14
Ornyk zei:
nog 2 x 5 bij gedoseerd en ging goed , tot ik na het middagmaal craving naar een rush begonne krijgen en ik dan maar een klein lijntje gelegd had (schat rond de 20mg , met lichte amfetamine tolerantie)toen liep het mis.
Klik om te vergroten...
Ik vind 2-FMA zeer prettig op lagere doseringen en zeer onprettig op hogere doseringen. En dat is eigenlijk wat ik iedereen met ervaring met 2-FMA heb zien of horen omschrijven. Hetzelfde gaat (voor mij) eveneens op met amfetamine, zodra de fysieke bijwerkingen de boventoon beginnen te voeren is de lol er heel snel af bij mij. Dexamfetamine leent zich naar mijn ervaring aanzienlijk beter voor hoge recreatieve doseringen. Voor functioneel gebruik is 2-FMA zeer solide die als enige enigszins in de buurt komt van de gouden standaard Dexamfetamine.

Wellicht interessant is dat 2-FMA een serotonine affiniteit heeft ongeveer half zo sterk als die van Methafetamine. De dopamine affiniteit ten opzichte van noradrenaline affiniteit ligt bij 2-FMA ook net iets hoger als bij Dexamfetamine. 2-FMA heeft dus mits correct gedoseerd een sterker 'rustgevend effect' dan Dexamfetamine.

Als je stimulanten functioneel wilt toepassen zul je toch echt controle moeten uit oefenen. Bij meer frequent gebruik hebben uitschieters een zeer aanzienlijk effect op de tolerantie. Veel mensen hebben na slechts een jaar al een dubbele dosering nodig voor eenzelfde effect maar tolerantie vorming voor stimulanten kan nog veel grotere proporties aannemen.

Ornyk zei:
Ben nu al maande naar een psysch aan het gaan voor dextro maar te vergeefs, methylfenidaat reageer ik zeer slecht op, vooral de rebound en het opgejaagde gevoel.
Klik om te vergroten...
Wanneer er indicatie is van misbruik potentieel zal er nooit Dexamfetamine voorgeschreven worden hoe terecht de reden ook is, daar zijn ze zeer rigide in. Ik kan je nu al garanderen dat je geen Dexamfetamine voorgeschreven zult krijgen.

Wat betreft de methylfenidaat ben ik absoluut akkoord. Het geeft aanzienlijk sterkere fysieke bijwerkingen maar dat is ook de reden waarom ze het voorschrijven, het heeft dus minder misbruik potentieel. Als je bij een psychiater komt alleen zeggen dat je last hebt van bijwerkingen. Het moment dat je een middel specifiek bij naam noemt zullen ze het juist niet voorschrijven.
Ornyk zei:
vooral dan het slecht inslapen en het doormalend hoofd
Klik om te vergroten...
Beiden worden juist veroorzaakt door gebruik van stimulanten en benzodiazepines.
Ornyk zei:
de X aantal antidepressiva en benzo's die kreeg voorgeschreven kreeg.
Klik om te vergroten...
In een constructieve wereld zouden ze Dexamfetamine moeten voorschrjven en de antidepressiva en benzos in hun hol moeten steken. Onbegrijpelijk hoe er zo'n paranoia tegen Dexamfetamine kan bestaan en er tegelijkertijd zwaar hypocriet benzodiazepines en antidepressiva worden voorgeschreven. Maar ik val in herhaling.
Ornyk zei:
relatine lange afgifte op 140mg/pd
Klik om te vergroten...
In Vlaanderen moeten ze Dexamfetamine bij de apotheek meestal ook magistraal (met de hand) bereiden waardoor ze nog wel eens extra moeilijk willen doen er over. 140mg Methylfenidaat XR, ik zou een hartaanval krijgen zelfs met tolerantie. :')
Ornyk zei:
Ik gebruik 2x 5mg diazepam verspreid over de dag, en een uurtje ongeveer voor het slapengaan 12mg bromazepam , ik heb men arts al tig keer voorgesteld om men broma te vervangen met een inslaper, ik gebruik de dia al die lang genoeg moet werken om withdrawl tegen te gaan..
Klik om te vergroten...
Je bent eerlijk gezegd de eerste persoon die ik heb horen klagen over een Bromazepam voorschrift. Als je wel een alternatief inslaper kreeg zou dat waarschijnlijk Lorazepam wezen. Een minder prettig benzodiazepine maar het voornaamste probleem is dat die niet lang genoeg door werkt en je dus waarschijnlijk standaard halverwege je slaap of te vroeg wakker wordt.

Als je langduring Diazepam gebruikt gaat die enkel ontwenning toevoegen en het voegt ook schommelingen toe aan cardiovasculaire bijwerkingen. Van benzodiazepine ontwenning (wat na zo'n 6 weken al significant plaats vindt) kunnen zogezegd ook aanzienlijke hartkloppingen en spierspanning veroorzaken. Het zou mij eerlijk gezegd niet verbazen als benzodiazepine ontwenning een zeer aanzienlijk factor is in de malende gedachten die je ervaart.
Ornyk zei:
nu 6 jaar samenwoon zijn de klachten stelselmatig erger geworden
Klik om te vergroten...
Lange termijn drugsgebruik heeft vaak dat effect, wat omhoog gaat komt immers ook weer naar beneden. Met antidepressiva en benzodiazepines des te meer.
Ornyk zei:
Ik las hierboven over ethylfenidaaf, hier ga ik wat meer over searchen.
Klik om te vergroten...
Ethylfenidaat is sterk gelijkend aan Methylfenidaat met als voornaamste verschil een aanzienlijk mindere sterke noradrenaline affiniteit wat zich plat vertaald naar fysieke bijwerkingen. Een prima alternatief dus, echter is Ethylfenidaat tegenwoordig aanzienlijk moeilijker te vinden dan voorheen. Persoonlijk denk ik ook dat je beter af bent met de 2-FMA, vooral wanneer het rust in je hoofd betreft mits met beleid gedoseerd natuurlijk.
U
UmbraVitaeLid
01-01-2024, 00:00
#15
Hebben jullie het hier over de rc ter vervanging van 4-fluoramfetamine (4fa of 4fmp)? Ik ben zelf enorme fan van dit dit spulletje, maar 4fma nog niet gebruikt. Is dat sprayen ook aanrader als alternatief voor capsules of pivorm? Btw ik gebruik puur recreatief niet als hulpmiddel of alternatief vr medicatie. Anyway blijf de rc'tjes volgen.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."