Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForums2cb cev's vraag

2cb cev's vraag

9 antwoorden
2 weergaven
18-5-2026
l
liseLid
01-01-2024, 00:00
#1
benzzzy zei:
Of hoger doseren!
Klik om te vergroten...
Ja, dat heb ik vanacht gedaan en het werkte 😍
l
liseLid
01-01-2024, 00:00
#2
De eerste ~5 keer dat ik 2cb gebruikte kreeg ik heftige cev's. Het leek echt alsof ik in een soort ruimte stond die gevuld was met m'n visuals. Nu heb ik dat nauwelijks meer. Het is naar visuals kijken, maar zonder het gevoel te hebben dat ik ergens anders ben. Ik heb vannacht een hogere dosering geprobeerd en ik kreeg wel andere open eye visuals, maar niet dat cev effect waar ik naar opzoek ben. Weet iemand hoe dit werkt en of een nog hogere dosis nemen gaat helpen?
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#3
Tja waardoor krijg je de visuele effecten zoals dat je ervaart? Dat is een onvoorspelbare mix van hersenchemie, omgeving en breinactiviteit, waarnaar helaas vrijwel geen onderzoek wordt gedaan.

Het onderscheid wat je maakt doet mij een beetje denken aan het oplossen van het ego, meer dan een specifiek soort visuele hallucinaties. Je kunt verzonken raken in een ervaring en even niet meer stilstaan bij rationele overwegingen. Je kunt daardoor een verbindende ervaring hebben waarbij de normale grenzen van je lichaam even lijken te vervagen. Zo'n ervaring wordt wel eens een ego-dood genoemd, of een mystieke ervaring (1). Die ervaringen lijken niet alleen dosis-gerelateerd te zijn, maar lijken ook beïnvloed te worden door psychologische susceptibiliteit. Met andere woorden: je moet ervoor openstaan. Mensen die hypnotherapie beoefenen maken gebruik van eenzelfde soort vatbaarheid voor nieuwe indrukken. Ze weten met bepaalde trucjes het brein te foppen in een soort half-slaapstand te gaan staan die overeenkomt met het moment vlak voordat je in slaap valt, of het hebben van een orgasme. Een emotioneel netwerk in het brein gaat werken waarbij ervaren, voelen en creativiteit centraal staan, meer dan verklaren, plannen en definiëren, zoals het rationele deel doet.
Hersenwetenschappers wijten dat verschil in rationeel denken en emotioneel ervaren aan een specifiek netwerk in het brein, het Default Mode Network (DMN). Dat netwerk is betrokken bij het sturen van aandacht. Psychedelica beïnvloeden de manier waarop hersendelen binnen dat Default Monde Network met elkaar communiceren (2). Daardoor ben je minder rationeel de buitenwereld aan het verklaren, maar kan je eerder jezelf in contact voelen staan met een ongedefinieerd ander concept.

Een lang verhaal dus voor: je hebt niet volledige controle over je eigen ervaring. Sterker nog, als je probeert om controle uit te oefenen op het bereiken van een verbindende ervaring, dan is dat een beetje alsof je met een zaklamp het donkerste plekje van de kamer probeert te zoeken. Je kunt met een rationele zoektocht niet een verbindende ervaring bereiken. Het beste is dus om de controle een beetje los te laten en het gewoon te laten gebeuren. Als er dan niks gebeurt dan mis je ook niks :wink:

(1)
(2) https://www.frontiersin.org/articles/10.3389/fnhum.2014.00020/full
l
liseLid
01-01-2024, 00:00
#4
Neo-Shulginist zei:
Tja waardoor krijg je de visuele effecten zoals dat je ervaart? Dat is een onvoorspelbare mix van hersenchemie, omgeving en breinactiviteit, waarnaar helaas vrijwel geen onderzoek wordt gedaan.

Het onderscheid wat je maakt doet mij een beetje denken aan het oplossen van het ego, meer dan een specifiek soort visuele hallucinaties. Je kunt verzonken raken in een ervaring en even niet meer stilstaan bij rationele overwegingen. Je kunt daardoor een verbindende ervaring hebben waarbij de normale grenzen van je lichaam even lijken te vervagen. Zo'n ervaring wordt wel eens een ego-dood genoemd, of een mystieke ervaring (1). Die ervaringen lijken niet alleen dosis-gerelateerd te zijn, maar lijken ook beïnvloed te worden door psychologische susceptibiliteit. Met andere woorden: je moet ervoor openstaan. Mensen die hypnotherapie beoefenen maken gebruik van eenzelfde soort vatbaarheid voor nieuwe indrukken. Ze weten met bepaalde trucjes het brein te foppen in een soort half-slaapstand te gaan staan die overeenkomt met het moment vlak voordat je in slaap valt, of het hebben van een orgasme. Een emotioneel netwerk in het brein gaat werken waarbij ervaren, voelen en creativiteit centraal staan, meer dan verklaren, plannen en definiëren, zoals het rationele deel doet.
Hersenwetenschappers wijten dat verschil in rationeel denken en emotioneel ervaren aan een specifiek netwerk in het brein, het Default Mode Network (DMN). Dat netwerk is betrokken bij het sturen van aandacht. Psychedelica beïnvloeden de manier waarop hersendelen binnen dat Default Monde Network met elkaar communiceren (2). Daardoor ben je minder rationeel de buitenwereld aan het verklaren, maar kan je eerder jezelf in contact voelen staan met een ongedefinieerd ander concept.

Een lang verhaal dus voor: je hebt niet volledige controle over je eigen ervaring. Sterker nog, als je probeert om controle uit te oefenen op het bereiken van een verbindende ervaring, dan is dat een beetje alsof je met een zaklamp het donkerste plekje van de kamer probeert te zoeken. Je kunt met een rationele zoektocht niet een verbindende ervaring bereiken. Het beste is dus om de controle een beetje los te laten en het gewoon te laten gebeuren. Als er dan niks gebeurt dan mis je ook niks :wink:

(1)
(2) https://www.frontiersin.org/articles/10.3389/fnhum.2014.00020/full
Klik om te vergroten...
Thanks! Interessant hoe dat werkt. Ik zou het niet echt een ego dood willen noemen, want ik was me wel bewust van mijzelf. Ik heb nu nog 2.5 14mg pillen over, dus die ga ik op maandag gebruiken. Ben benieuwd :)
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#5
lise zei:
Thanks! Interessant hoe dat werkt. Ik zou het niet echt een ego dood willen noemen, want ik was me wel bewust van mijzelf. Ik heb nu nog 2.5 14mg pillen over, dus die ga ik op maandag gebruiken. Ben benieuwd :)
Klik om te vergroten...
Nee snap ik. Maar er is dus een reeks gelijksoortige ervaringen die je kunt hebben. Het is zeg maar een glijdende schaal. In de YouTubevideo hierboven wordt dus aan de hand van onderzoek uitgelegd wat de kenmerken zijn van een mystieke ervaring.Schermafbeelding 2020-05-30 om 19.27.22.png
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#6
Trouwens kunnen psychedelica ook wat minder bijzonder worden als je ze vaak doet. Iets wat je regelmatig doet wordt sowieso minder bijzonder en dat geldt ook voor tripmiddelen. Ik ken het 'chase the dragon' gevoel wel met psychedelica, dat je altijd weer terugverlangt naar een of andere totaal onverklaarbare bizarre gebeurtenis die je totaal anders in het leven doet staan. Helaas heb je dat niet elke keer dat je een tripmiddel neemt :confused:

Persoonlijk heb ik van 2C-B nooit ruimtelijke closed-eye visuals gehad eigenlijk. De CEV die ik ervan krijg zijn meer kleurenpaletten, een beetje alsof iemand met ecolineverf de binnenkant van mijn oogleden aan het bedruppelen is.
l
liseLid
01-01-2024, 00:00
#7
Neo-Shulginist zei:
Trouwens kunnen psychedelica ook wat minder bijzonder worden als je ze vaak doet. Iets wat je regelmatig doet wordt sowieso minder bijzonder en dat geldt ook voor tripmiddelen. Ik ken het 'chase the dragon' gevoel wel met psychedelica, dat je altijd weer terugverlangt naar een of andere totaal onverklaarbare bizarre gebeurtenis die je totaal anders in het leven doet staan. Helaas heb je dat niet elke keer dat je een tripmiddel neemt :confused:

Persoonlijk heb ik van 2C-B nooit ruimtelijke closed-eye visuals gehad eigenlijk. De CEV die ik ervan krijg zijn meer kleurenpaletten, een beetje alsof iemand met ecolineverf de binnenkant van mijn oogleden aan het bedruppelen is.
Klik om te vergroten...
Bijzonder hoe dat per persoon verschilt. In mijn cev's zie ik een soort groene Buddha achtig wezens.
G
GonzoGrasshopperLid
01-01-2024, 00:00
#8
Wat dacht je van even een maand geen 2CB gebruiken. Ik weet zeker dat je ervaringen dan weer wat intenser worden.
l
liseLid
01-01-2024, 00:00
#9
SuperSilverHaze zei:
Wat dacht je van even een maand geen 2CB gebruiken. Ik weet zeker dat je ervaringen dan weer wat intenser worden.
Klik om te vergroten...
Ga ik doen na deze laatste trip.
b
benzzzyLid
01-01-2024, 00:00
#10
Of hoger doseren!

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."