Dag Witte270,
Toen ik net met psychedelica ging experimenteren was DOC een van de eerste psychedelica die mij in het oog sprong en bij bleef. Veel overeenkomsten met LSD op verschillende vlakken en toch weer een heel ander ding waar DOC eerder naar phenethylamine 'dimethoxy neuromodulator' leunt en LSD eerder naar een serotonine / tryptamine agonist leunt met alsnog ook weer een phenehtylamine basisstructuur waardoor het enige phenethylamine eigenschappen met zich mee brengt. LSD is zogezegd toch niet iets meer middenmood tussen tryptamines en phenethylamines waar de uitwerking toch echter iets meer overwegend tryptamine gelijkend van aardig is, ofwel het heeft ook wel iets weg van de intense mindfuck die truffels/paddo's/tryptamines kunnen hebben.
Spoiler
Wat Totaal 2,4gram phenibut 3,2mg DOC (2,15mg oraal & 1,05mg nasaal) 80mg MXE 0,25mg clonazolam 110mg 1:100 Butyryl-Fentanyl Timelapse T0:00, 16:15 - 2,4gram Phenibut --------------------------------------------------------- T0:50, 17:05 - 1,8mg DOC (oraal, blotter 2*0,9mg) T0:53, 17:08 - 350ug...
drugsforum.nl
Wat Timelapse T0:00, 12:30 - +2 sprays/700µg DOC nasaal (2 sprays) T0:03, 12:33 - +25mg MXE oraal T0:05, 12:35 - +2 sprays/700µg DOC nasaal [1,4mg totaal] T0:10, 12:40 - +2 sprays/700µg DOC nasaal [2,1mg totaal] T0:15, 12:45 - +2 sprays/700µg DOC nasaal [2,8mg totaal] T0:30, 13:00 - +1...
drugsforum.nl
Standaard disclaimer is wel dat er op Erowid vermeldingen staan dat er mensen zijn overleden aan het snuiven van extreme hoeveelheden psychedelische phenethylamines en dat DOC natuurlijk een boven gemiddeld potente psychedelica is in gewicht. Het nasaal innamen van psychedelische phenethylamines kan dus met extra risico komen, des te meer wanneer het van zichzelf al zeer potente psychedelica zoals DOC betreffen. Wees dus extreme voorzichtig wanneer je deze toepassing overweegt.
De veel snellere opkomst, hardere piek en kortere nasleep van effecten is zeker wenselijk maar komt dus wek ten koste van een aanzienlijk voorhoogd gezondheidsrisico. Wanneer je deze berekeningen maakt voor het nasaal volumetrisch doseren is een extra persoon die je berekeningen controleert absoluut een noodzaak aangezien dit een verschil tussen een beoogde ervaring en overlijden als gevolg van overdoseren kan betekenen.
Sommige mensen vinden het wellicht overdreven om de extra risico's van nasale (en andere RoA) standaard te benoemen maar vanuit ethisch oogpunt blijft het denk ik wel noodzakelijk aangezien ook minderjarigen en minder algemeen geïnformeerde mensen hier kunnen mee lezen. Wat dat betreft is het wellicht zelfs een overweging waard om dit topic te verplaatsen naar bijvoorbeeld het subtopic 'onzin' dat enkel zichtbaar is voor mensen die ingelogd zijn,
Dat gezegd hebbende heb ik ook enthousiaste ervaringen voorbij zien komen waarbij mensen DOC innamen door middlen van vape RoA en hier zeer over te spreken waren als manier van inname. Ik weet de details van het hoe en wat niet maar wel interessant omdat psychedelica van andere categoriseren zich hier vaak minder goed voor lijken te lenen.
Je kunt deze pellet ook fijn stampen en in (citroen)water laten oplossen en via een 1ml spuitje pluggen. Via deze inname methode moet je echter wel rekening houden met de extra snelle opkomst en intense piek van effecten van DOC vergelijkbaar aan wanneer je deze via nasale route inneemt waarna het eveneens via het muscus membraan in de bloedstroom opgenomen zal worden.
Het fijn malen van calcium tabletten zijn in algemene zin vrijwel alle psychoactieve stoffen sneller laten opkomen en pieken in de bloedstroom. Ook wordt gezegd dat het verlagen van PH waarde bijvoorbeeld door het toevoegen van citroenzuur de snelheid van opname en intensiteit van piekeffecten verder kan doen toenemen.
Wanneer engizins effectief ingenomen zou ik de opkomst snelheid en intensiteit van het pieken van effecten van nasale (of plug RoA) ongeveer 2,5x zo sterk inschatten als orale inname. Hou alstublieft rekening net de verschillen snelheid in opkomst en intensiteit van effecten wanneer je deze substanties exploreert. Dit zijn extreem krachtige substanties op hun eigen manier en kunnen zowel mentaal als fysiek een traumatiserende indruk achterlaten wanneer deze niet met beleid worden toegepast. Zoals met alle substanties zit het vergif hem in de dosering waarbij uiteindelijk zelfs water en zout geen uitzondering zijn.