De aanname is dat acetoxy-substituties (de 'AcO'-groep) gemakkelijk vervalt naar een hydroxy-substitutie (de 'HO'-groep). Daarom wordt bij 4-AcO-MET aangenomen dat het een prodrug is voor 4-HO-MET.Ik heb vaker gelezen dat het inderdaad in het lichaam omgezet wordt naar 4-HO-MET en het daardoor hetzelfde ervaren wordt.
Ik ben het echter hier niet helemaal mee eens. Ondanks dat de visuals vrijwel gelijk zijn voor mij heb ik altijd het idee dat de HO wat soepeler is. Geen come-up of bodyload op 25 mg waarbij ik bij ACO dit af en toe wel ervaar.
Kan allemaal aan mij liggen natuurlijk want alles is subjectief en misschien was het moment anders en voelde ik daardoor een verschil of is het puur tussen mijn oren.
Alleen wat daarbij vaak vergeten wordt is dat een prodrug een flink effect kan hebben op hoe de stof door het lichaam reist (bio-availability). Mede daardoor kan er ook verschil zitten in hoe de stof wordt afgebroken (metabolic pathway). Dus een prodrug kan uiteindelijk alsnog allerlei verschillende afbraakproducten hebben in het lichaam. Het is niet ondenkbaar dat zulke verschillen merkbaar zijn in subjectieve effecten.
Dus goed dat je je ervaring zo deelt. Dat kan handige info zijn. Zeker het verschil in dosering!