Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsOnverklaarbare stimulant tolerantie

Onverklaarbare stimulant tolerantie

2 antwoorden
2 weergaven
18-5-2026
S
SpikeyclloudLid
01-01-2024, 00:00
#1
Hoi Mensjes,

Ik kon van de buurman van deze site en dacht hier wat sneller antwoord te vinden op onderstaand dilemma.

Het ding is, dat ik vermoedelijk behoorlijke tolerantie voor de euforische effecten van stimulanten heb. Dit terwijl ik de laatste tijd bijna geen stimulanten meer gebruik. En het al zeker een half jaar geleden is dat ik een fatsoenlijke dosis amfetamine gepakt heb. En wat ik wel gebruik zijn eigenlijk 1 tot 2 keer in de maand lage dosissen van de phenidate familie zoals isopropylphenidate of 4F-MPH – die overigens ook zelden echt fijne effecten met zich meebrengen. Nu had ik een tijdje geleden, omdat ik vond dat ik het verdient had na een lange tijd – mezelf getrakteerd op 90 mg 4-FA en ogv 70 mg 3-FA – waar ik tot grote verbazing maar heel matige euforie op had. Ik had bewust gekozen om rustig aan te doen omdat ik vrij gevoelig ben voor een kater.

Ik vraag me af hoe dat kan als ik er zon grote pauzes tussen laat. Ik weet dat het niet een super hoge dosis is, maar het effect was velen malen minder dan je zou mogen verwachten. Het zelfde geldt voor de stims die ik daar een paar weken erna nog gepakt had. Ik lees overal dat na 1-2 weken de tolerantie weer op baseline moet zitten, maar dit is bij mij niet het geval. Nu kwam een maat van mij dat het wellicht geen tolerantie is omdat, dat bijna niet mogelijk is met mijn gebruik. Maar een mindset ding. Wat natuurlijk ook zou kunnen aangezien ik al een tijdje niet goed in me vel zit.

Ik heb in het verleden ook niet echt geabused fso. Ik gebruikte toen wel een stuk meer dan nu. Maar ik hield altijd wel 1-2 maanden tussen 2-FA, 3-FA en 2-3 maanden tussen 4-FA ervaringen en altijd lage of common doses gebruikt. Soms wel meerdere stoffen gecombineerd en ook wel max 1 nacht doorgehaald, maar daar is dan ook alles mee gezegd. Niet iets waarmee te verklaren zou zijn dat ik nu er zo weinig van voel in mijn ogen.

Dusja een goed teken om te kappen wellicht, maar aan de andere kant ook wel erg merkwaardig als je ziet dat dergelijke dingen bijna niet bij andere mensen gebeuren. En this vooral erg frustrerend omdat ik het altijd netjes heb gehouden qua tijd ertussen en dosering. Iemand enig idee hoe dit zou kunnen? Als je nog wat vragen hebt laat het maar weten.
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#2
Allereerst denk ik: had je wel precies de drugs die je dacht te hebben? Het kan natuurlijk dat een middel minder zuiver/sterk is dan verwacht.

Ook kan verwachting een belangrijke rol spelen. Als je hoge verwachtingen hebt dan is het ook makkelijker om teleurgesteld te raken.

Maar als je zeker weet dat dat allemaal geen rol speelt, dan kan er mogelijk ook een verschil in metabolisme zitten. Sommige mensen breken bepaalde drugs sneller af dan andere mensen, omdat ze meer enzymen hebben die bij de afbraak helpen.

Daarbij zijn er ook verschillen in hersenstructuren en kunnen zelfs bepaalde leefomstandigheden bepalen hoeveel receptoren voor neurotransmitters je in je brein hebt zitten.
C
CervenezvireLid
01-01-2024, 00:00
#3
Spikeyclloud zei:
Hoi Mensjes,

Ik kon van de buurman van deze site en dacht hier wat sneller antwoord te vinden op onderstaand dilemma.

Het ding is, dat ik vermoedelijk behoorlijke tolerantie voor de euforische effecten van stimulanten heb. Dit terwijl ik de laatste tijd bijna geen stimulanten meer gebruik. En het al zeker een half jaar geleden is dat ik een fatsoenlijke dosis amfetamine gepakt heb. En wat ik wel gebruik zijn eigenlijk 1 tot 2 keer in de maand lage dosissen van de phenidate familie zoals isopropylphenidate of 4F-MPH – die overigens ook zelden echt fijne effecten met zich meebrengen. Nu had ik een tijdje geleden, omdat ik vond dat ik het verdient had na een lange tijd – mezelf getrakteerd op 90 mg 4-FA en ogv 70 mg 3-FA – waar ik tot grote verbazing maar heel matige euforie op had. Ik had bewust gekozen om rustig aan te doen omdat ik vrij gevoelig ben voor een kater.

Ik vraag me af hoe dat kan als ik er zon grote pauzes tussen laat. Ik weet dat het niet een super hoge dosis is, maar het effect was velen malen minder dan je zou mogen verwachten. Het zelfde geldt voor de stims die ik daar een paar weken erna nog gepakt had. Ik lees overal dat na 1-2 weken de tolerantie weer op baseline moet zitten, maar dit is bij mij niet het geval. Nu kwam een maat van mij dat het wellicht geen tolerantie is omdat, dat bijna niet mogelijk is met mijn gebruik. Maar een mindset ding. Wat natuurlijk ook zou kunnen aangezien ik al een tijdje niet goed in me vel zit.

Ik heb in het verleden ook niet echt geabused fso. Ik gebruikte toen wel een stuk meer dan nu. Maar ik hield altijd wel 1-2 maanden tussen 2-FA, 3-FA en 2-3 maanden tussen 4-FA ervaringen en altijd lage of common doses gebruikt. Soms wel meerdere stoffen gecombineerd en ook wel max 1 nacht doorgehaald, maar daar is dan ook alles mee gezegd. Niet iets waarmee te verklaren zou zijn dat ik nu er zo weinig van voel in mijn ogen.

Dusja een goed teken om te kappen wellicht, maar aan de andere kant ook wel erg merkwaardig als je ziet dat dergelijke dingen bijna niet bij andere mensen gebeuren. En this vooral erg frustrerend omdat ik het altijd netjes heb gehouden qua tijd ertussen en dosering. Iemand enig idee hoe dit zou kunnen? Als je nog wat vragen hebt laat het maar weten.
Klik om te vergroten...
90 mg 4fa en 70 mg 3 fa. En dat noem jij tolerantie? Ik voel capsules van 4fa meestal pas vanaf 180 mg tot 200 mg. Zeker om dat lekkere gevoel en rush te krijgen waar we het uiteindelijk allemaal voor doen. 3fa vrijdag nog 600 mg gepopt. Wel over 20 uur. En had al jaren geen speed gebruikt. Was ook voorzichtig in 1ste instantie omdat op psychonautwiki staat dat meer dan 70 mg al een zware dosis is. Nou niet dus voelde me pas lekker gaan vanaf 200 tot 300 mg. En toen ging ik ook als een speer. Wat een heerlijke zuiver amfetamine is dat 3fa zeg. Houd altijd rekening met je tolerantie (lichaamsbouw en kilo’s, ander drugsgebruik enz) en zeker combigebruik maar laat je niet bang maken door de dosissen die ze op dat soort sites aangeven. Ze zijn namelijk extra voorzichtig met de rc’s maar dit spul lijkt in alles gewoon op zuivere speed met een fluor atoom om er een rc van te maken. En als dit dus zoals het er naar uit ziet hele zuivere speed is; bommetjes speed pak je toch ook niet met 50 of 70 mg? Want dan voel je ook niks tot weinig. Terwijl speed een hele langwerkende drugs is in principe. Waar je vaak onrustig van wordt omdat de speed niet zuiver is en er allerlei rotzooi doorheen zit waar je nu juist onrustig van wordt (caffeine ed).

Niet lullig bedoelt maar nogmaals over je tolerantie: dit zijn echt dosissen van niks. Of je moet een vrouw zijn van 40 50 kg met een hele ongezonde levensstijl.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."