Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsDMXE vs Ket

DMXE vs Ket

9 antwoorden
6 weergaven
18-5-2026
B
BenchmenschLid
01-01-2024, 00:00
#1
Heey menschen :)

Ik ben sinds kort geïnteresseerd geraakt in RC's. Met de onderzochte drugs ben ik al vrij bekend (voornamelijk uppers). Ketamine zat daar ook vaak bij. Nou is dit wel weer bijna een jaartje geleden, maar altijd erg leuk mee gehad. Een week of 2 geleden had ik er wel weer eens zin in. Één probleem; niks te vinden in de buurt. Ik had wel eens eerder gehoord van legale alternatieven, maar daar heb ik me nooit in verdiept. Maar goed. Ik heb wat gesurft en kwam DCK en 2F-DCK tegen. PCP (Meo) is een onbekende voor me en lijkt me toch iets te heftig.

Ik was toch wel nieuwsgierig, en heb na wat onderzoek een sample 2F-DCK geprobeerd. Het was een leuke trip, wat opgewekter dan keta, maar net niet waar ik naar zocht. De meningen zijn er over verschild. Ik doe eigenlijk ook liever geen gefluorideerde stofjes.

Naast de ketamine-varianten kwam ik ook DMXE tegen. Over MXE lees ik vooral aansprekende dingen, het geeft een dissociatief effect met euforie.
DMXE zou een bijna identiek effect hebben. Aangezien ik van keta hou, en al een tijdje geen serotonine-belasters heb gebruikt, lijkt dit me wel een leuke.
Is MXE vergelijkbaar met ket + mdma? Of iets in die richting? Het zal waarschijnlijk een hele eigen trip zijn, maar toch.

Is het snel te overschatten? In combinatie met alcohol bijvoorbeeld?
By the way, mijn maatje houd niet echt van keta. Hij heeft wel interesse in een soortgelijke, euforischere trip. In hoeverre verschilt (D)MXE van keta?
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#2
Benchmensch zei:
DMXE zou een bijna identiek effect hebben.
Klik om te vergroten...
Het eerste uur lijken de effect wel wat op elkaar. Maar DMXE heeft een nafase van een uur of 3 waarin er niet meer echt wat gebeurt maar je ook niet nuchter bent. Dat vind ik niet erg de moeite waard voor een uurtje roes die wel okee is. Ik kreeg er bovendien hoofdpijn van en dat is voor mij wel een red flag bij rc's.
Benchmensch zei:
Is MXE vergelijkbaar met ket + mdma? Of iets in die richting?
Klik om te vergroten...
Nee. Vrienden van me noemen MXE soms wel eens 'disso-coke', omdat het dissociatief is maar nog wel redelijk helder en je er praterig van kan worden. Maar van de coke-kant moet je dan niet te veel verwachten.
Benchmensch zei:
Is het snel te overschatten? In combinatie met alcohol bijvoorbeeld?
Klik om te vergroten...
Je kan het beter niet combineren met alcohol. Dat verhoogt de kans op misselijkheid. Sowieso is alcohol best een nare drug om dingen mee te combineren omdat (afbraakproducten ervan) het een effect hebben op veel verschillende lichaamsweefsel en er daardoor ook allerlei interacties kunnen ontstaan. Zeker met rc's kan je alcohol daarom beter niet combineren.

Het verschil tussen ketamine en DMXEnis dat ketamine korter duurt en een heftigere psychedelischere space veroozaakt. DMXE is wat helderder en minder bedwelmend, duurt wat langer en heeft dus vooral die saaie nasleep.
B
BenchmenschLid
01-01-2024, 00:00
#3
Hmm oké, thanks! Dat klinkt dan toch wat minder dan gedacht.
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#4
Benchmensch zei:
Hmm oké, thanks! Dat klinkt dan toch wat minder dan gedacht.
Klik om te vergroten...
Ja MXE was vrij populair en rc-vendors zijn aan de lopende band nieuwe stoffen op de markt aan het brengen die een naam heeft wat lijkt op MXE (ookal klopt dat volgens de structuurformule niet echt), en die stof wordt dan met veel enthousiasme op fora ontvangen van 'jeeuuujjj weer een nieuwe vervanger van MXE??!?!!' dus dan is de reclame al goed en wel gemaakt voordat de eigenschappen van die nieuwe drug verkend zijn.
G
Green DudeLid
01-01-2024, 00:00
#5
DMXE zou ik niet als ketamine + mdma zien. Het klopt wel dat DMXE een serotonine randje heeft maar dit ligt ver vh mdma effect. Heb DMXE vorige week voor de eerste maal uitgeprobeerd en vond het iets meer dissociërend dan ketamine. Ik vond het effect vergelijkbaar met vrij dronken zijn maar dan zonder de misselijkheid van alcohol, en met het disso aspect natuurlijk. Het effect leek ook wel met golven te zijn, in totaal ergens een 4 a 5 uur, met ieder uur een piek van 15-30 minuten. In ieder geval zeker eens de moeite waard!
B
BenchmenschLid
01-01-2024, 00:00
#6
Een keertje proberen kan inderdaad geen kwaad. Het lijkt me wel leuk, in plaats van alcohol misschien. Met dat langere effect. Maar het is dus wel wat anders dan MXE. Kom er maar op een manier achter ;p
K
KlaasVaakLid
01-01-2024, 00:00
#7
Ik vond het best vergelijkbaar met MXE hoor. Zelfs qua smaak in de neus.
L
Levensgenieter🌈Lid
01-01-2024, 00:00
#8
Ik dacht dat MXE niet meer te krijgen was?

Zelf ben ik groot fan van 3meopcp! 😍 Daarmee moet je wel secuur doseren, bijvoorbeeld door volumetrisch te doseren en het poeder op te lossen in een vloeistof. Ik ben altijd euforisch en waarmee ik ook bezig ben, ik word er helemaal ingezogen. Wel echt de moeite waard om een keer te proberen!

2fdck vind ik leuker dan keta, dit is ook 1 van m'n favoriete stofjes.
K
KlaasVaakLid
01-01-2024, 00:00
#9
Natozlato zei:
Ik dacht dat MXE niet meer te krijgen was?

Zelf ben ik groot fan van 3meopcp! 😍 Daarmee moet je wel secuur doseren, bijvoorbeeld door volumetrisch te doseren en het poeder op te lossen in een vloeistof. Ik ben altijd euforisch en waarmee ik ook bezig ben, ik word er helemaal ingezogen. Wel echt de moeite waard om een keer te proberen!

2fdck vind ik leuker dan keta, dit is ook 1 van m'n favoriete stofjes.
Klik om te vergroten...
Topic gaat over DMXE! Een analoog die overeenkomsten heeft met MXE.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#10
Neo-Shulginist zei:
Het eerste.....
Klik om te vergroten...

Neo-Shulginist zei:
. Sowieso is alcohol best een nare drug om dingen mee te combineren omdat (afbraakproducten ervan) het een effect hebben op veel verschillende lichaamsweefsel en er daardoor ook allerlei interacties kunnen ontstaan.
Klik om te vergroten...

Neo-Shulginist zei:
Zeker met rc's kan je alcohol daarom beter niet combineren.
Klik om te vergroten...
Alcohol en drugs, softdrugs ook, moet je eigenlijk never nooit samen gebruiken. Ik ga ervan uit, dat iedereen dit wel weet overigens, ik zeg het nog maar een keer.
Iig is elke combi een roulettespel, omdat het volledig onvoorspelbare effecten heeft.
Ik raad het iedereen af.
Ik ben ooit eens zwaar out gegaan na 2 halve liters bier, en 2 bongpijpen daar overheen.
Wat er die keer gebeurd is, ben ik totaal kwijtgeraakt...
En dat is zwaar kloten.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."