Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsEpilepsie(?) en 3MMC

Epilepsie(?) en 3MMC

15 antwoorden
3 weergaven
18-5-2026
P
Plucky DuckLid
01-01-2024, 00:00
#1
Goedemorgen!

Ik ben een aantal weken geleden naar een festival geweest, de tijd van mijn leven gehad maar toen ik rond n uur of 8 stopte met gebruiken en in mijn comedown zat kreeg ik epileptische symptomen. Schokken in mijn lichaam, angstig gevoel, constant het idee dat ik inzakte, etc. Er was tevens kermis in onze stad en in de breakdance ging het ook allemaal niet zo goed. Nuchter heb ik hier geen last van.

Dit kreeg ik alleen van de stroboscoop, andere lasers of lichten kon ik allemaal hebben, alleen de stroboscoop zorgde voor deze symptomen. Ik ben altijd wel sensitief geweest voor harde geluiden en flikkerende lichten maar dit was de eerste écht vervelende ervaring hiermee.

Nu is mijn vraag; is dit alleen op 3MMC en heeft iemand hier ook ervaring mee of ga ik dit hebben op elke drug. Ik ga namelijk naar Awakenings en hier wil ik XTC doen maar als ik hier dan ook last van krijg zie ik hier waarschijnlijk vanaf (of ik slik gewoon door tot het einde haha).

Ik weet eigenlijk niet of iemand hier een goed antwoord op kan geven omdat het zo'n persoonlijke kwestie is. Anyway, ik hoor het wel als dit een stomme vraag is!
A
ApeLid
01-01-2024, 00:00
#2
Ik weet niet of het epilepsie is. Ben je daar bekend mee? Ik denk dat je zonder dat je het door had (te) veel hebt gebruikt, want het klinkt alsof dit typische bijwerkingen zijn van een serotonine slurper.

Als je zelf al twijfelt (je stelt immer de vraag) dan zou ik voor de veilige optie gaan om geen XTC te gebruiken op Awakenings.
P
Plucky DuckLid
01-01-2024, 00:00
#3
Die ene zei:
Ik weet niet of het epilepsie is. Ben je daar bekend mee? Ik denk dat je zonder dat je het door had (te) veel hebt gebruikt, want het klinkt alsof dit typische bijwerkingen zijn van een serotonine slurper.

Als je zelf al twijfelt (je stelt immer de vraag) dan zou ik voor de veilige optie gaan om geen XTC te gebruiken op Awakenings.
Klik om te vergroten...
Bedankt voor je reactie, ik ben dus niet bekend met epilepsie en denk dat het misschien inderdaad bijwerkingen waren van de 3MMC. Niet eens over nagedacht haha.

Ik denk dat ik toch wel ga gebruiken (eigenwijs is ook wijs), nu ik wat beter weet wat het kan zijn zal ik er waarschijnlijk wat beter mee omgaan. Als ik me omdraaide had ik nergens last van dus ik denk dat ik dat doe als het me teveel word.

Nogmaals bedankt!
L
Lid 152247Lid
01-01-2024, 00:00
#4
Hey ik heb zelf ervaring met epileptische insulten en gebruik. Dit kan met veel kennis op zak maar..dan moet je dit wel weten van jezelf en hoe ermee om te gaan.

Het kan dat je epilepsie hebt en dat dit getriggerd is door drugs
Maar wat velen niet weten is dat je ook epileptische insulten kan krijgen(levenlang) zonder de officiële diagnose epilepsie.

Het blijft een hersenziekte wat heel moeilijk is om uit te zoeken.

Overigens zou een arts het niet vreemd vinden als je met dit verhaal bij hem langskomt om het uit te zoeken.

Tips op dit forum zetten vind ik wat riskant,want het beste advies is uiteraard om niets te gebruiken. Maar je mag me altijd een pb sturen.

Los hiervan..is dit iets wat vaker bij 3mmc/gebruik voorkomt. Ik ben niet goed in het uitleggen van het effect van drugs op je serotonine receptoren,maar ook in die hoek kan je antwoord liggen.
L
Lid 152247Lid
01-01-2024, 00:00
#5
Persoonlijk heb ik er geen last van op XTC, 3mmc viel bij mij ook niet goed.

Ik zou als je hoe dan ook gaat gebruiken kiezen voor XTC. Wil je wel op het hart drukken hier echt heel voorzichtig mee te zijn, probeer de risico's zoveel mogelijk te beperken. Als ik naar feesten ga dan weten mijn vrienden ook van mijn gevoeligheid voor epilepsie. Mocht het ooit nog gebeuren. Dan is deze informatie ontzettend waardevol vantevoren om accuraat te handelen!
P
Plucky DuckLid
01-01-2024, 00:00
#6
Msloverdj zei:
Persoonlijk heb ik er geen last van op XTC, 3mmc viel bij mij ook niet goed.

Ik zou als je hoe dan ook gaat gebruiken kiezen voor XTC. Wil je wel op het hart drukken hier echt heel voorzichtig mee te zijn, probeer de risico's zoveel mogelijk te beperken. Als ik naar feesten ga dan weten mijn vrienden ook van mijn gevoeligheid voor epilepsie. Mocht het ooit nog gebeuren. Dan is deze informatie ontzettend waardevol vantevoren om accuraat te handelen!
Klik om te vergroten...
Bedankt voor je tips, mijn vrienden weten ervan en zal ze voor Awakenings er nog eens op wijzen.
P
Plucky DuckLid
01-01-2024, 00:00
#7
Msloverdj zei:
Tips op dit forum zetten vind ik wat riskant,want het beste advies is uiteraard om niets te gebruiken. Maar je mag me altijd een pb sturen.
Klik om te vergroten...
Ga ik doen!
P
PoederpretLid
01-01-2024, 00:00
#8
iPlucky zei:
Goedemorgen!

Ik ben een aantal weken geleden naar een festival geweest, de tijd van mijn leven gehad maar toen ik rond n uur of 8 stopte met gebruiken en in mijn comedown zat kreeg ik epileptische symptomen. Schokken in mijn lichaam, angstig gevoel, constant het idee dat ik inzakte, etc. Er was tevens kermis in onze stad en in de breakdance ging het ook allemaal niet zo goed. Nuchter heb ik hier geen last van.

Dit kreeg ik alleen van de stroboscoop, andere lasers of lichten kon ik allemaal hebben, alleen de stroboscoop zorgde voor deze symptomen. Ik ben altijd wel sensitief geweest voor harde geluiden en flikkerende lichten maar dit was de eerste écht vervelende ervaring hiermee.

Nu is mijn vraag; is dit alleen op 3MMC en heeft iemand hier ook ervaring mee of ga ik dit hebben op elke drug. Ik ga namelijk naar Awakenings en hier wil ik XTC doen maar als ik hier dan ook last van krijg zie ik hier waarschijnlijk vanaf (of ik slik gewoon door tot het einde haha).

Ik weet eigenlijk niet of iemand hier een goed antwoord op kan geven omdat het zo'n persoonlijke kwestie is. Anyway, ik hoor het wel als dit een stomme vraag is!
Klik om te vergroten...
Je bent niet de enige. Ik heb dat gehad met xtc, er stonden teveel strobes tegelijkertijd aan en toen begon mijn lichaam ineens te schokken en ben ik in mekaar gezakt op de dansvloer 🤐 Wat voor mij enorm helpt is een zonnebril dragen zodat het licht wat minder intens is.
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#9
Van stimulanten is bekend dat ze de convulsiedrempel verlagen. Dus als die van nature al vrij laag bij je ligt, kun je epileptische symptomen krijgen (je kunt hier dus gevoeliger voor zijn, ook als je geen diagnose van epilepsie hebt). Ik zou goed oppassen in dat geval en liefst helemaal niet dat soort drugs gebruiken, als je het toch doet dosis laag houden en extra triggers zoals flikkerende lichten zo veel mogelijk vermijden/beperken.
P
Plucky DuckLid
01-01-2024, 00:00
#10
Bedankt voor de bovenstaande tips! Gisteren op Awakenings waren er geen stroboscopen dus nergens last van gehad.
L
Levensgenieter🌈Lid
01-01-2024, 00:00
#11
iPlucky zei:
Bedankt voor de bovenstaande tips! Gisteren op Awakenings waren er geen stroboscopen dus nergens last van gehad.
Klik om te vergroten...
Gisteren? Op een woensdag??
Z
ZeehondLid
01-01-2024, 00:00
#12
Natozlato zei:
Gisteren? Op een woensdag??
Klik om te vergroten...
Ja, hoezo? Op ADE is er de hele week elke dag van alles te doen in de stad. Vanavond ook.
Gisteren waren wij ook bij Awakenings, was zo geweldig.
Z
ZeehondLid
01-01-2024, 00:00
#13
iPlucky zei:
Dat vuurwerk was echt heerlijk!
Klik om te vergroten...
Charlotte was onwijs goed, maar die Alignment vond ik ook echt heerlijk.
Jij ook?
P
Plucky DuckLid
01-01-2024, 00:00
#14
Natozlato zei:
Gisteren? Op een woensdag??
Klik om te vergroten...
ADE 😁
P
Plucky DuckLid
01-01-2024, 00:00
#15
Zeehond zei:
Ja, hoezo? Op ADE is er de hele week elke dag van alles te doen in de stad. Vanavond ook.
Gisteren waren wij ook bij Awakenings, was zo geweldig.
Klik om te vergroten...
Dat vuurwerk was echt heerlijk!
P
Plucky DuckLid
01-01-2024, 00:00
#16
Zeehond zei:
Charlotte was onwijs goed, maar die Alignment vond ik ook echt heerlijk.
Jij ook?
Klik om te vergroten...
Jaa, was echt top!

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."