Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForums2CC

2CC

12 antwoorden
3 weergaven
18-5-2026
2
2ccisokeLid
01-01-2024, 00:00
#1
Geneesmiddel zei:
Wat leuk dat je liefhebber bent van deze iets onbekendere drug, eigenlijk wordt ze een beetje overschaduwd door 2C-B maar ik vind 2C-C ook heel fijn.


Uiteraard kan niets uitgesloten worden maar het lijkt erop dat 2C-C een erg vergelijkbare uitwerking heeft op het lichaam als 2C-B. Ookal kun je dit niet met 100% iets over zeggen door een gebrek aan wetenschappelijk onderzoek, maar alles wijst er tot nu toe op dat 2C-B niet neurotoxisch is.

Jouw dosis in combinatie met frequentie is dan ook nog eens erg verantwoord.


Poppers zijn vooral gevaarlijk in combinatie met andere stoffen die de bloedvaten verwijden (=vasodilatatie), zoals Viagra of hogere doses alcohol.

2C-C is geen vasodilatator, sterker nog, het is een lichte vasoconstrictor. Ondanks dat ik combinatiegebruik moet afraden 😉, kunnen we dus een beetje zeggen dat 2C-C de risico's van poppers verminderd indien eenzelfde dosis wordt aangehouden.
Klik om te vergroten...
De combinatie met een beta blocker (standaard medicatie) zou ook geen problemen op moeten leveren? Uiteraard niet icm de poppers.
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#2
Geneesmiddel zei:
alles wijst er tot nu toe op dat 2C-B niet neurotoxisch is.
Klik om te vergroten...
Alles wijst erop dat 2c-b wel neurotoxisch is. Laten we wel bij de feiten blijven, we weten dat drugs die dopamine en serotonine vrijmaken schade veroorzaken. Die neuronen gaat kapot. Dat is wetenschappelijk aangetoond, maar we weten niet hoe exact hoe sterk dat gebeurt bij 2c-c.
2
2ccisokeLid
01-01-2024, 00:00
#3
Dirkjan zei:
Alles wijst erop dat 2c-b wel neurotoxisch is. Laten we wel bij de feiten blijven, we weten dat drugs die dopamine en serotonine vrijmaken schade veroorzaken. Die neuronen gaat kapot. Dat is wetenschappelijk aangetoond, maar we weten niet hoe exact hoe sterk dat gebeurt bij 2c-c.
Klik om te vergroten...
Ik dacht dat 2C’s ongeveer hetzelfde werkten op serotonine, als bijvoorbeeld LSD en Truffels. Vandaar niet schadelijk. Niet dus?
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#4
2ccisoke zei:
Ik dacht dat 2C’s ongeveer hetzelfde werkten op serotonine, als bijvoorbeeld LSD en Truffels. Vandaar niet schadelijk. Niet dus?
Klik om te vergroten...
Nee het werkt niet zoals LSD, althans, voor zover we weten. LSD is een lysergamide, en 2c-b is een gesubstitueerde phenethylamine.
G
GeneesmiddelLid
01-01-2024, 00:00
#5
2ccisoke zei:
De combinatie met een beta blocker (standaard medicatie) zou ook geen problemen op moeten leveren? Uiteraard niet icm de poppers.
Klik om te vergroten...
Dat zou ik niet weten, sorry
G
GeneesmiddelLid
01-01-2024, 00:00
#6
Dirkjan zei:
Alles wijst erop dat 2c-b wel neurotoxisch is. Laten we wel bij de feiten blijven, we weten dat drugs die dopamine en serotonine vrijmaken schade veroorzaken. Die neuronen gaat kapot. Dat is wetenschappelijk aangetoond, maar we weten niet hoe exact hoe sterk dat gebeurt bij 2c-c.
Klik om te vergroten...
Oke oke, maar in ieder geval nauwelijks neurotoxisch in normale doseringen en bij niet frequent gebruik. Niets vergeleken met MDMA bijv
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#7
Geneesmiddel zei:
Oke oke, maar in ieder geval nauwelijks neurotoxisch in normale doseringen en bij niet frequent gebruik. Niets vergeleken met MDMA bijv
Klik om te vergroten...
Het is altijd neurotoxisch maar natuurlijk hoe minder hoe beter, logisch. En in hoeverre MDMA schadelijker is durf ik niet te zeggen. Wat ik wel weet is dat MDMA vooral serotonine vrij maakt in de hersenen, waarbij 2c’s deze stof vooral imiteren. Maar het is te makkelijk om hieruit een conclusie te trekken.
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#8
Trouwens misschien wel interessant om erbij te vertellen, 2c-c is "4-Chloro-2,5-dimethoxyphenethylamine", dus een gechloreerde gesubstitueerde phenethylamine, maar je hebt ook DOC, dat is "4-Chloro-2,5-dimethoxyamphetamine", dus in plaats van een phenethylamine een amfetamine. Wat maakt dat uit? Een streepje, en dat streepje maakt het 10x potenter. Dus zorg niet dat je die in handen hebt.
y
yelliumLid
01-01-2024, 00:00
#9
Heb je ook een of meer linkjes (papers) naar die vermeende neurotoxicteit van 2cb / phenethylamines? Van mdma/mda weet ik dat daar lang geleden het nodige over is gepubliceerd, maar ook dat dat uit dierproeven kwam waarbij die dieren doseringen kregen die ver uit gingen boven wat normale mensen nemen (gabbers die 10 pillen op een nacht namen uitgezonderd :sunglasses:), plus dat je a) zit met het extrapoleren van dierproeven naar mensen en b) dat die 'neurotoxiciteit' afgeleid was aan het feit dat er minder receptoren van een bepaald type aanwezig waren , wat op zich logisch is als je ze eerst helemaal overspoelt met serotonine; dan gaat je lichaam receptors downreguleren.

Sowieso kun je je ook nog afvragen in hoeverre 'veanderingen in receptoraantallen' ook automatisch 'neurotoxiciteit' betekenen. Daarnaast werd er ook gesuggereerd dat 'pruning' van receptors juist het bevorderen van neuroplasticiteit in de hand werkt.
P
PartyLifeLid
01-01-2024, 00:00
#10
De dosering van 30 mg is zeker in orde, toch zeker blijven aandacht besteden aan de signalen van je lichaam. Het is zeker ook goed dat je dit niet te vaak begint te gebruiken, ik zou zeker oppassen met afhankelijkheid.

Wat betreft het combineren van 2CC met andere middelen daar zou ik echt wel mee oppassen, dit is niet zonder enig risico voor je gezondheid. Combinaties zijn riskant. De combinatie van cocaïne, xtc en speed en poppers vormt een zware belasting voor je hart- en bloedvaten.

Ik hoop dat je hier alvast wat wijzer uit geworden bent, moest je nog verdere vragen hebben mag je die zeker altijd stellen.



Poppers - Risico's | drugsinfoteam.nl

2C-C - PsychonautWiki
2
2ccisokeLid
01-01-2024, 00:00
#11
Ik heb wat vragen over 2CC: 1) Ik gebruik dit eens per 2 maanden op een feestje, met 30mg als dosering. Kan dit kwaad, qua (neuro)toxiciteit? Psychedelica is niet schadelijk, maar 2CC hoort natuurlijk niet helemaal in dat rijtje thuis. 2) Voor de experts, kan het gebruik icm poppers enig kwaad?
G
GeneesmiddelLid
01-01-2024, 00:00
#12
Wat leuk dat je liefhebber bent van deze iets onbekendere drug, eigenlijk wordt ze een beetje overschaduwd door 2C-B maar ik vind 2C-C ook heel fijn.

2ccisoke zei:
Ik gebruik dit eens per 2 maanden op een feestje, met 30mg als dosering. Kan dit kwaad, qua (neuro)toxiciteit?
Klik om te vergroten...
Uiteraard kan niets uitgesloten worden maar het lijkt erop dat 2C-C een erg vergelijkbare uitwerking heeft op het lichaam als 2C-B. Ookal kun je dit niet met 100% iets over zeggen door een gebrek aan wetenschappelijk onderzoek, maar alles wijst er tot nu toe op dat 2C-B niet neurotoxisch is.

Jouw dosis in combinatie met frequentie is dan ook nog eens erg verantwoord.

2ccisoke zei:
kan het gebruik icm poppers enig kwaad?
Klik om te vergroten...
Poppers zijn vooral gevaarlijk in combinatie met andere stoffen die de bloedvaten verwijden (=vasodilatatie), zoals Viagra of hogere doses alcohol.

2C-C is geen vasodilatator, sterker nog, het is een lichte vasoconstrictor. Ondanks dat ik combinatiegebruik moet afraden 😉, kunnen we dus een beetje zeggen dat 2C-C de risico's van poppers verminderd indien eenzelfde dosis wordt aangehouden.
2
2ccisokeLid
01-01-2024, 00:00
#13
Geneesmiddel zei:
Wat leuk dat je liefhebber bent van deze iets onbekendere drug, eigenlijk wordt ze een beetje overschaduwd door 2C-B maar ik vind 2C-C ook heel fijn.


Uiteraard kan niets uitgesloten worden maar het lijkt erop dat 2C-C een erg vergelijkbare uitwerking heeft op het lichaam als 2C-B. Ookal kun je dit niet met 100% iets over zeggen door een gebrek aan wetenschappelijk onderzoek, maar alles wijst er tot nu toe op dat 2C-B niet neurotoxisch is.

Jouw dosis in combinatie met frequentie is dan ook nog eens erg verantwoord.


Poppers zijn vooral gevaarlijk in combinatie met andere stoffen die de bloedvaten verwijden (=vasodilatatie), zoals Viagra of hogere doses alcohol.

2C-C is geen vasodilatator, sterker nog, het is een lichte vasoconstrictor. Ondanks dat ik combinatiegebruik moet afraden 😉, kunnen we dus een beetje zeggen dat 2C-C de risico's van poppers verminderd indien eenzelfde dosis wordt aangehouden.
Klik om te vergroten...
Wat een goede reactie, dankjewel!

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."