#1
Je bent ook op de hoogte van de "regel" dat je beter minimaal 3 maanden tussen gebruik van stimulanten die op je serotonine werken, laat?Zeker waar, het is ook niet zo dat ik dit nu maandelijks of wekelijks ga doen. Heb het in ieder geval zelf een keer ervaren.
Deze drugs verbruiken namelijk niet alleen je lichaamseigen serotonine (dat in de weken erna weer langzaam aangevuld wordt, al zal dit een te simplistische omschrijving ervan zijn), maar beschadigen daarnaast ook je serotonine receptoren, wat nog langer tijd kost voor je lichaam om (hopelijk zoveel mogelijk) te herstellen.
(Voor de experts: mocht ik iets verkeerd zeggen hier, corrigeer me aub)