#1
Ik kwam op andere fora en websites een combinatie van research chemicals tegen die de niet te onderscheiden zou zijn van de MDMA-experience, maar met minder neurotoxiciteit (in theorie). Dit zou komen door de absentie van bepaalde neurotoxische afbraakstoffen die je bij MDMA wel hebt. Check deze links voor meer info:
http://www.reddit.com/r/Drugs/comments/224llv/the_mdma_experience_can_be_replicated_with_less/
http://www.bluelight.org/vb/threads/657421-The-Main-5-MAPB-Thread/page18
De stoffen moeten gemengd worden volgens deze formule, die Reddit gebruiker /u/Borax bedacht heeft:
5-MAPB = ((x/10)*30) + 45 mg
2-FMA = ((x/10)*10) + 15 mg
5-MeO-MiPT = 3 mg
Waarbij x de intensiteit is die je wilt hebben, op een schaal van 1 tot 10. Je moet afhankelijk van lichaamsgewicht punten erbij optrekken of aftrekken. Dus voor een intensiteit van 10, zou je moeten nemen:
5-MAPB = ((10/10)*30) + 45 = 75 mg
2-FMA = ((10/10)*10) + 15 = 25 mg
5-MeO-MiPT = 3 mg
Dat moet je dus allemaal tegelijkertijd nemen met bijvoorbeeld een capsule. Hoe werkt het precies?
5-MAPB zorg ervoor dat er serotonine vrijkomt. In tegenstelling tot MDMA krijg je er geen extra energie van, je hebt alleen de empathische en euforische gevoelens.
2-FMA is een stimulant, zoals bijvoorbeeld amfetamine. In tegenstelling tot amfetamine sulfaat (speed) zorgt 2-FMA maar beperkt voor euforie. Je krijgt er energie van en motivatie van. Het is dus een vrij simpele stimulant, maar daardoor kan hij goed gecombineerd worden met 5-MAPB. Met deze twee heb je al de energie en empathie van mdma, maar nog niet de 'magie'.
5-MeO-MiPT is een psychedelicum, en zorgt voor de 'magie'. Dat komt doordat een bepaalde receptor in je hersenen die geactiveerd wordt door mdma ook door 5-MeO-Mipt geactiveerd wordt. black53 op BlueLight legt dit goed uit:
"MDMA: serotonin, dopamine, norepinephrine release at a certain ratio + 5hta1 activation
5-mapb: serotonin, dopamine, norepinephrine release at a different ratio with more emphasis on serotonin.
The combo - serotonin/dopamine/norephinephrine release at a ratio closer to mdma (thanks to the 2-fma) + 5hta1 activation thanks to the tryptamine "
Dit klinkt natuurlijk fantastisch allemaal, en ik hoop dat dat het ook is. Ik heb de stoffen besteld en ga binnenkort experimenteren
. De voordelen van deze combo zijn, als alle verhalen waar zijn:
Heeft er al iemand van deze combo gehoord? Heeft iemand hem al overwogen, of geprobeerd? Wat denken jullie? Ik schrijf een trip report zodra ik het gedaan heb.
http://www.reddit.com/r/Drugs/comments/224llv/the_mdma_experience_can_be_replicated_with_less/
http://www.bluelight.org/vb/threads/657421-The-Main-5-MAPB-Thread/page18
De stoffen moeten gemengd worden volgens deze formule, die Reddit gebruiker /u/Borax bedacht heeft:
5-MAPB = ((x/10)*30) + 45 mg
2-FMA = ((x/10)*10) + 15 mg
5-MeO-MiPT = 3 mg
Waarbij x de intensiteit is die je wilt hebben, op een schaal van 1 tot 10. Je moet afhankelijk van lichaamsgewicht punten erbij optrekken of aftrekken. Dus voor een intensiteit van 10, zou je moeten nemen:
5-MAPB = ((10/10)*30) + 45 = 75 mg
2-FMA = ((10/10)*10) + 15 = 25 mg
5-MeO-MiPT = 3 mg
Dat moet je dus allemaal tegelijkertijd nemen met bijvoorbeeld een capsule. Hoe werkt het precies?
5-MAPB zorg ervoor dat er serotonine vrijkomt. In tegenstelling tot MDMA krijg je er geen extra energie van, je hebt alleen de empathische en euforische gevoelens.
2-FMA is een stimulant, zoals bijvoorbeeld amfetamine. In tegenstelling tot amfetamine sulfaat (speed) zorgt 2-FMA maar beperkt voor euforie. Je krijgt er energie van en motivatie van. Het is dus een vrij simpele stimulant, maar daardoor kan hij goed gecombineerd worden met 5-MAPB. Met deze twee heb je al de energie en empathie van mdma, maar nog niet de 'magie'.
5-MeO-MiPT is een psychedelicum, en zorgt voor de 'magie'. Dat komt doordat een bepaalde receptor in je hersenen die geactiveerd wordt door mdma ook door 5-MeO-Mipt geactiveerd wordt. black53 op BlueLight legt dit goed uit:
"MDMA: serotonin, dopamine, norepinephrine release at a certain ratio + 5hta1 activation
5-mapb: serotonin, dopamine, norepinephrine release at a different ratio with more emphasis on serotonin.
The combo - serotonin/dopamine/norephinephrine release at a ratio closer to mdma (thanks to the 2-fma) + 5hta1 activation thanks to the tryptamine "
Dit klinkt natuurlijk fantastisch allemaal, en ik hoop dat dat het ook is. Ik heb de stoffen besteld en ga binnenkort experimenteren
- Minder neurotoxiteit (theoretisch)
- Minder kater (anekdotisch bewijs, check links bovenaan)
- Kan goedkoper uitpakken dan MDMA (Voor mij ongeveer half zo duur)
- Gebruikt alleen 'legale' stoffen
- Je kan zelf ratios aanpassen als je meer empathie wil, meer stimulatie, of meer trippy
Heeft er al iemand van deze combo gehoord? Heeft iemand hem al overwogen, of geprobeerd? Wat denken jullie? Ik schrijf een trip report zodra ik het gedaan heb.