Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsEerste keer 4-FMA. Tips?

Eerste keer 4-FMA. Tips?

3 antwoorden
3 weergaven
18-5-2026
S
Saar123Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Goedenavond,

Graag zou ik wat meer ervaringen horen en wat informatie willen over 4-FMA.

Laat ik allereerst voorop stellen dat ik géén ervaren gebruiker ben. Af en toe vind ik het leuk tijdens een festival, maar het hoeft van mij lang niet altijd. Nadat ik nu vier keer XTC heb genomen (tijdspanne van 2,5 jaar), ben ik daar wel een beetje klaar mee. De laatste twee keer bevielen niet zo goed; misselijkheid naar het einde toe en een niet zo'n fijne nasleep.

Een vriend van mij adviseerde om eens te kijken naar 4-FMA. Hij gaf aan dat dit wat milder is en misschien wat beter bij mij past. Ik heb momenteel vijf pellets in mijn bezit van ieder 100mg. Is hier iemand die mij het volgende kan vertellen:

- Wat is een 'veilige' dosering?
- Hoe lang werkt één dosering bij 100mg?
- Is de nasleep intens?

Hier wat informatie over mijzelf om het beantwoorden van de vragen wellicht wat makkelijker te maken:
- F
- 24
- 60kg
- 170cm
- Fitness 4 keer per week, eet gezond en ben een gelukkig mens (:

Ook wil ik even toevoegen dat ik begrijp dat iedereen anders reageert, geen situatie hetzelfde is en er bij dit soort RC's geen 'juiste' dosering is.
Toch hoop ik dat hier wat forumleden zijn die hun ervaring m.b.t. deze RC willen delen en mij wat meer inzicht kunnen geven (:

Dank!
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#2
Saar123 zei:
Goedenavond,

Graag zou ik wat meer ervaringen horen en wat informatie willen over 4-FMA.

Laat ik allereerst voorop stellen dat ik géén ervaren gebruiker ben. Af en toe vind ik het leuk tijdens een festival, maar het hoeft van mij lang niet altijd. Nadat ik nu vier keer XTC heb genomen (tijdspanne van 2,5 jaar), ben ik daar wel een beetje klaar mee. De laatste twee keer bevielen niet zo goed; misselijkheid naar het einde toe en een niet zo'n fijne nasleep.

Een vriend van mij adviseerde om eens te kijken naar 4-FMA. Hij gaf aan dat dit wat milder is en misschien wat beter bij mij past. Ik heb momenteel vijf pellets in mijn bezit van ieder 100mg. Is hier iemand die mij het volgende kan vertellen:

- Wat is een 'veilige' dosering?
- Hoe lang werkt één dosering bij 100mg?
- Is de nasleep intens?

Hier wat informatie over mijzelf om het beantwoorden van de vragen wellicht wat makkelijker te maken:
- F
- 24
- 60kg
- 170cm
- Fitness 4 keer per week, eet gezond en ben een gelukkig mens (:

Ook wil ik even toevoegen dat ik begrijp dat iedereen anders reageert, geen situatie hetzelfde is en er bij dit soort RC's geen 'juiste' dosering is.
Toch hoop ik dat hier wat forumleden zijn die hun ervaring m.b.t. deze RC willen delen en mij wat meer inzicht kunnen geven (:

Dank!
Klik om te vergroten...
Welkom!

Via de zoekfunctie hier is een boel te vinden: https://drugsforum.nl/search/7277390/?q=4-fma&o=relevance

Verder is het belangrijk je drugs te testen, zodat je zeker weet wat je in huis hebt gehaald. Qua dosering kan je altijd op https://m.psychonautwiki.org/ kijken. Daar staan ook enorm veel ervaringen!
M
MezelfLid
01-01-2024, 00:00
#3
He welkom Saar!

Ikzelf vind 4-FMA eigenlijk 1 van de meest interessante M vervanger in de RC wereld. Ik vind het effect 6-APB of 5-MAPB wel dichter bij de ervaring van MDMA/XTC komen echter wel met een vergelijkbare nasleep die ik bij 4-FMA niet heb. Wel heb ik bij 4-FMA wat meer last van cardiovasculair bijwerkingen dan bij de eerder genoemde middelen.

Voor het effect wat je van 4-FMA krijgt, vind ik dat er relatief (nagenoeg niet zelfs) weinig nasleep is. Is dan welenswaar milder in zijn werking (al is dat natuurlijk ook dosis afhankelijk) maar heeft in verhouding dus erg weinig nadelige effecten dag(en) erna.

Verder blijft het een RC waar we nog erg weinig vanaf weten dus voorzichtigheid blijft altijd raadzaam natuurlijk.

Ik zou echter wel even goed naar de dosis kijken want ik denk dat een hele pil van 100mg misschien wat veel is. Vooral voor in 1x tegelijk.

Hier de link rechtstreeks naar de psychonautwiki over 4-FMA

Als ik naar de doseringen kijk en werkingsduur lijkt dit me aardig te kloppen:
1684279639673.png

Echter lijkt de werkingsduur wat lang in mijn ogen. Ik had het idee dat het max 4 uur werkt en eigenlijk maar een piek van 2 uur heeft en dus iets korter werkt dan MDMA waar 6-APB dan weer behoorlijk langer werkt.

Hoop dat je hier wat aan hebt en blijf altijd voorzichtig wat je van een ander krijgt en laat eigenlijk altijd, zoals @FredKroket al aangaf, je drugs testen waar mogelijk.
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#4
Mezelf zei:
Ikzelf vind 4-FMA eigenlijk 1 van de meest interessante M vervanger in de RC wereld.
Klik om te vergroten...
Ik vind het niet eens in de buurt komen van MDMA. Het is vooral stimulerend en minder entactogeen. Oh, niet snuiven. Heel slecht plan.
Saar123 zei:
Hoe lang werkt één dosering bij 100mg?
Klik om te vergroten...
Dat is vrij veel maar bij mij werkt het meestal 6-8 uur.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."