Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsSuggesties qua RC's (stimulerend/entactogeen)

Suggesties qua RC's (stimulerend/entactogeen)

8 antwoorden
2 weergaven
18-5-2026
K
KaapStadLid
01-01-2024, 00:00
#1
Hi allen,

Over een paar weken heb ik een gezellige dag uit (biertjes drinken, blowtje roken, kano varen, 's avonds koken + kampvuur) met vrienden.
Een aantal van de aanwezigen, waaronder ikzelf, zijn niet vies van een beetje middelengebruik (iets meer energie, beetje een roesje). Zowel oraal als nasaal gebruik.
Daarom ben ik benieuwd naar jullie suggesties/aanraders voor deze dag. De dag valt op te delen in twee delen.

Overdag kunnen we wel een beetje extra stimulatie gebruiken. Het liefst met een heel klein (of nauwelijks/geen) entactogeen randje.
Zelf zit ik te denken aan bijvoorbeeld: 2-mmc, 2-fa of 3-fa. Bij voorkeur iets dat nasaal te nemen is, vanwege de sneller opkomende rush.
Belangrijk om te vermelden is dat we 's avonds met elkaar gaan koken en dineren - het middeltje mag de eetlust dus niet té veel remmen!

Als de avond vordert, willen we iets meer 'gas geven'. Wat sterker, stimulerend, spul met een sterker entactogene rand wel lekker.
De afgelopen dagen veel gelezen, en ik lees positieve (maar wisselende) verhalen over bijvoorbeeld: 4-fma, 6-apb, 5-apb en 5-mapb. (met 5-mapb heb ik ervaring, lekker maar erg 'couch lock').

Aangezien ik in veel reports wisselende ervaringen over al deze stofjes lees, ben ik benieuwd wat jullie zouden adviseren.

Ik ben mij ervan bewust dat middelen combineren (al dan niet in combinatie met alcohol) niet per se verstandig is!
Tot slot: coke & mdma zijn geen opties. :wink:
P
PlexLid
01-01-2024, 00:00
#2
Voor het eerste deel is denk ik 2-FMA wel fijn, als je hier bescheiden mee doseert heb je een schone stimulatie met amper tot geen bijwerkingen. Het werkt ook erg lang door, 6/9 uur. Als dit te lang is kan je ook voor iets als 4F-MPH gaan. Dit middel is redelijk vergelijkbaar op lage dosering maar werkt een paar uurtjes korter 5/6 uur.

Voor de avond zou ik zelf 6-APB aanraden of 4-FMA, 6-APB werkt erg lang door en is voor mij een fijne entactogeen. Mocht je iets meer stimulatie willen en wat helderder zijn is 4-FMA een goede. 4-FMA werkt meer op de dopamine maar alsnog ook erg veel op seratonine. Het is dus beide een stimulant en een entactogeen.

Probeer er wel voor te zorgen dat het ene middel is uitgewerkt voor je het andere middel neemt, dit bespaart een hoop schade aan je hart.
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#3
Ik zou 3-FA doen. Dat geeft een vrij schoon stimulerend effect zonder al te veel bijwerkingen. En het blijft een hele tijd werken zonder al te veel cravings.
Y
Yort55Lid
01-01-2024, 00:00
#4
Neo-Shulginist zei:
Ik zou 3-FA doen. Dat geeft een vrij schoon stimulerend effect zonder al te veel bijwerkingen. En het blijft een hele tijd werken zonder al te veel cravings.
Klik om te vergroten...
De hele tijd? Of kan je dat eerste deel ook 3-fa doen en daarna 6apb?
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#5
Yort55 zei:
De hele tijd? Of kan je dat eerste deel ook 3-fa doen en daarna 6apb?
Klik om te vergroten...
Je kan beter geen uppers en empathogenen met elkaar combineren ivm verhoogd risico op hartklachten en neurotoxiciteit.
K
KaapStadLid
01-01-2024, 00:00
#6
Dank voor jullie reacties.

Voor nu ga ik mij iets verder verdiepen in 3-fa, 4-fma.
Ik denk dat 6-apb gezien de lange werkingsduur (en kans op psychedelische mindset) minder geschikt is.

Nu vraag ik mij nog af; zouden jullie voorkeur geven aan orale of nasale inname?
In een ver verleden heb ik wel eens 4-fa gesnoven, dat was geen pretje.
Ik vraag me dus af hoe dat dan voor bijvoorbeeld 3-fa of 4-fma geldt...
P
PlexLid
01-01-2024, 00:00
#7
KaapStad zei:
Nu vraag ik mij nog af; zouden jullie voorkeur geven aan orale of nasale inname?
In een ver verleden heb ik wel eens 4-fa gesnoven, dat was geen pretje.
Ik vraag me dus af hoe dat dan voor bijvoorbeeld 3-fa of 4-fma geldt...
Klik om te vergroten...
Ik zou 4-FMA niet snuiven, erg korte matige effecten. Bovendien een ramp voor je neus. 3-FA zou ik niet weten.
Y
Yort55Lid
01-01-2024, 00:00
#8
Neo-Shulginist zei:
Je kan beter geen uppers en empathogenen met elkaar combineren ivm verhoogd risico op hartklachten en neurotoxiciteit.
Klik om te vergroten...
Nee dat is ook waar. Voorheen wel eens speed en mdma gecombineerd. Was een beste aanslag ja.. iets kortwerkends zou mooi zijn zodat je het na elkaar gebruikt ipv tegelijk
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#9
KaapStad zei:
Dank voor jullie reacties.

Voor nu ga ik mij iets verder verdiepen in 3-fa, 4-fma.
Ik denk dat 6-apb gezien de lange werkingsduur (en kans op psychedelische mindset) minder geschikt is.

Nu vraag ik mij nog af; zouden jullie voorkeur geven aan orale of nasale inname?
In een ver verleden heb ik wel eens 4-fa gesnoven, dat was geen pretje.
Ik vraag me dus af hoe dat dan voor bijvoorbeeld 3-fa of 4-fma geldt...
Klik om te vergroten...
3-FA gewoon oraal innemen. Snuiven heeft geen voordelen.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."