#1
Mee eens 👌🏼
Compulsion vs obsession.Blij te horen dat aphip binnenkort verboden wordt. Ik ken iemand die verslaafd is en is echt niet leuk om te ervaren: hij wordt dan echt een ander persoon, een zombie eerder, met wanen, angsten, paranoïde met last van psychoses,… hierdoor niet meer instaat om te werken. Zijn kindjes ziet hij vandaag veel minder door zijn misbruik. Gebruik en ouderschap zijn nu eenmaal geen goeie combi. Hij is bezig aan zijn herstel nu, maar is helemaal niet gemakkelijk. Ik hoop met heel mijn hart dat hij kan afkicken, is een leuke kerel met veel competenties. Anders betekent dit het einde van een bijzondere relatie, ik kan de gevolgen van misbruik niet nog eens aanzien.
Jammer dus dat er dan direct wordt gezocht naar alternatieven ☹️
om te beginnen best bij de roa starten en niet meer roken of verbranden. Snuiven en overstappen naar eurylonr of zo en als hij zijn verslaving dan nog niet machtig is, opname…. Keihard maar het moet bij zo een dingen.