Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsBlaasontsteking

Blaasontsteking

7 antwoorden
2 weergaven
18-5-2026
v
vodeLid
01-01-2024, 00:00
#1
Soa testje doen? Er zijn er een aantal die hand in hand gaan met blaasontsteking bij vrouwen, maar die kans is klein. Verder weet ik ook niet wat je kan helpen behalve 2l water drinken per dag.
L
LauuLid
01-01-2024, 00:00
#2
Misschien moet je is naar een andere dokter voor een 2nd opinion? Die ziet misschien iets wat de ander mist. Mocht je dat nog niet geprobeerd hebben. :)
G
GeminiLid
01-01-2024, 00:00
#3
Misschien een beetje een vreemde vraag om te stellen op een drugsforum, maar ik ben ten einde raad en hoop dat mensen hier wat tips of advies hebben.

Ik heb erg vaak blaasontsteking (het laatste half jaar pakweg een keer of 4). Ik krijg altijd antibiotica, maar daar ben ik klaar mee, want m'n afweersysteem gaat op deze manier enorm naar de klote.
Nu heb ik het ruim een week. Ik slik 6 pillen met cranberry en D-mannose per dag, maar die helpen niet meer. Het gaat gepaard met enorme krampen in m'n onderbuik en pijn in m'n rug. Ook kan ik 's nachts niet langer dan uur slapen, want dan word ik alweer wakker om te moeten plassen en dan ben ik ook meteen klaarwakker door de pijnscheuten die ik heb. Soms loop ik scheef van de buikpijn.

Gisteren heb ik dan toch maar weer een plasje bij de dokter achtergelaten, in de hoop dat ie toch nog iets voor me kon doen. In het telefonisch consult, verteld ie me vervolgens dat ie niks kan vinden, dus ook niks voor me kan doen.

Ik word echt helemaal gek. Terwijl ik dit typ, ben ik ook alweer 2 keer naar de wc gegaan. Ik ga soms echt halfdood van de pijn en kan de deur niet meer uit. Ik heb de dokter zojuist al gebeld en die zegt dat ik nog een plasje moet inleveren, maar ik kan niet op de fiets erheen. Ik kan simpelweg niet fietsen.

Dus heeft iemand tips of ervaring hier mee?
D
DrientjeLid
01-01-2024, 00:00
#4
Tja, het enige wat ik kan adviseren is cranberry sap (puur van de reform zaak, wel aanlengen vanwege de zure smaak) te drinken in plaats van pillen. Verder kun je misschien eens bleekselderij proberen en heb je van zonnatura brandnetel thee met salie.
Bestel ook witte salie en zet daar eens thee van. Salie is ontstekingsremmend en vochtuitdrijvend.

En heb je een kruidenhuis bij je in de buurt? Meestal zijn dat van die mensen die je kunnen helpen met kruiden thee mixjes die lekker en gezond zijn!
D
DrientjeLid
01-01-2024, 00:00
#5
vode zei:
Soa testje doen? Er zijn er een aantal die hand in hand gaan met blaasontsteking bij vrouwen, maar die kans is klein. Verder weet ik ook niet wat je kan helpen behalve 2l water drinken per dag.
Klik om te vergroten...
Oh seks, ook zoiets wat niet iedereen weet. Na de seks meteen een plasje doen (preventief) want tijdens de seks kunnen bacterieen en zaadcellen in je urinebuis kruipen en dan in je blaas gaan ontsteken.
W
WackyLid
01-01-2024, 00:00
#6
En je vriendje moet zijn voorhuid schoon houden. :P
M
Miss KittinLid
01-01-2024, 00:00
#7
Ik heb ook vaak last van blaasontstekingen... Zelfs een keer een nierbekkenontsteking er van opgelopen en dat was al helemaal geen pretje. Zoals drientje ook al schreef, pure cranberrysap doet soms wonderen! Daarnaast is het ook belangrijk om na de seks meteen helemaal goed uit te plassen!

Sommige vrouwen - o.a. mijn moeder - hebben een te nauwe urinebuis. Hierdoor had mijn moeder vroeger ook om de haverklap blaasontstekingen, omdat ze nooit goed kon uitplassen en er dus restjes met bacterien achterbleven. Bij haar is haar urinebuis toen operatief wat opgerekt en sindsdien heeft ze bijna nooit meer blaasontsteking gehad.

Als dit zo bij jou blijft aanhouden, is het misschien ook een idee om daar eens naar te laten kijken...

Succes!!
L
LauuLid
01-01-2024, 00:00
#8
Helemaal vergeten idd! Succes Gemini :)

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."