Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsMisselijk na roken

Misselijk na roken

5 antwoorden
9 weergaven
18-5-2026
s
space jaceLid
01-01-2024, 00:00
#1
Had er vorig jaar veel last van. Bij mij kwam het door een combi van te weinig slaap, geen ontbijt en sowieso onregelmatig eetpatroon. Verder weet ik niet hoe oud je bent, maar als je onder de 21 bent (en dus nog in de groei) kun je last hebben van een zogenaamde ''groeimisselijkheid'' die getriggerd wordt door de peuken.

Ik hoop dat je er wat aan hebt.
L
LithiumLid
01-01-2024, 00:00
#2
Hoi, geen idee bij welk forum onderdeel dit hoort dus ik zet het hier maar...
Ik rook al vrij lang(jaren), nooit echt veel ong 1 pakje per week(door de week weinig in het weekend gaat het pak erdoor). Nooit last gehad buiten nu en dan licht in het hoofd na die 1e sigaret als het even geleden was)

Nu heb ik de laatste dagen veel last na het roken, al is het slechts 1 of 2 sigaretten per dag ik voel me meteen kotsmisselijk...
Ik neem rilatine om te studeren voor de herexamens en dat geeft veel stress vandaar dat ik die sigaret wel nodig heb. Ik heb nooit eerder last gehad van de combi rilatine en tabak...
Heeft iemand enig idee hoe dit komt??
Ik vind enkel verhalen van teveel nicotine enz maar van 2 sigaretten kan dat toch niet, zeker als ik in het weekend vaak een pak rook en daar nooit last van heb gehad.. Ook de combi rilatine en sigaretten heb ik aan gedacht als oorzaak maar dat doe ik al 2 jaar zo en ook nooit enige last van gehad...

==> weet niet of dit van belang is maar ik heb het sinds ik terug ben van festival(tomorrowland), waar ik wel veel wiet gerookt heb(iets wat ik maar enkele keren/jaar doe en ook nooit eerder last van had) Dit festival is nu een week geleden.. De eerste dag dacht ik dat het daardoor kwam maar dat kan nu toch niet meer na een week of wel???

Groetjes
L
LithiumLid
01-01-2024, 00:00
#3
Late reactie: ben 22, last is na een maand of 2 weg gegaan.. heb ook geminderd met roken die periode, geen idee hoe het kwam.. wrs teveel wiet/alcohol/enz ineens genomen die paar dagen tomorrowland :wink:
S
SkittlesAndMeLid
01-01-2024, 00:00
#4
Het heeft waarschijnlijk gewoon te maken met alles eromheen, je geeft aan dat je moe bent en herexamens leert. Je rookt maar twee sigaretten per dag, de eerste zul je dus altijd heftiger voelen omdat je lichaam dan weer moet wennen aan de nicotine.

Lichamelijke verslaving heb je niet echt bij die kleine hoeveelheden dus je lichaam moet weer wennen aan elke sigaret. Het is waarschijnlijk afhankelijk van hoe je je die dag voelt, wat je gegeten en gedronken hebt en wss ook nog hoe snel je de sigaret oprookt.

Als je bijvoorbeeld weinig eet en veel koffie drinkt en dn een sigaret aansteekt zul je sneller duizelig en misselijk worden.

Ik neem rilatine om te studeren voor de herexamens en dat geeft veel stress vandaar dat ik die sigaret wel nodig heb.
Klik om te vergroten...

Lijkt zo, sigaretten creëren stress :wink: Alleen op het moment dat je ze hebt is de stress weg maar de momenten eromheen raak je juist gestresst omdat je niet rookt. :wink:
L
LithiumLid
01-01-2024, 00:00
#5
SmartieAndMe zei:
Het heeft waarschijnlijk gewoon te maken met alles eromheen, je geeft aan dat je moe bent en herexamens leert. Je rookt maar twee sigaretten per dag, de eerste zul je dus altijd heftiger voelen omdat je lichaam dan weer moet wennen aan de nicotine.

Lichamelijke verslaving heb je niet echt bij die kleine hoeveelheden dus je lichaam moet weer wennen aan elke sigaret. Het is waarschijnlijk afhankelijk van hoe je je die dag voelt, wat je gegeten en gedronken hebt en wss ook nog hoe snel je de sigaret oprookt.

Als je bijvoorbeeld weinig eet en veel koffie drinkt en dn een sigaret aansteekt zul je sneller duizelig en misselijk worden.

Ik neem rilatine om te studeren voor de herexamens en dat geeft veel stress vandaar dat ik die sigaret wel nodig heb.
Klik om te vergroten...

Lijkt zo, sigaretten creëren stress :wink: Alleen op het moment dat je ze hebt is de stress weg maar de momenten eromheen raak je juist gestresst omdat je niet rookt. :wink:
Klik om te vergroten...


Weet ik wel, maar op die moment van rilatine inname is de stress zo hoog dat een sigaret me (een heel pak) kan kalmeren.. dat ik dan meer stress heb op het einde van de dag zogezegd kan me niet fel schelen, ik heb van mezelf uit totaal geen stress... dus eens die rilatine uitgewerkt is merk ik dat toch niet..
Wat je zegt klinkt wel wat logisch, maar het gevoel dat ik toen had was echt een ziekte gevoel, en ik had dat ervoor nooit gehad.. Het was sinds ik terug was van tomorrowland.. En nu heb ik het niet meer.. Maar ik denk dat mijn lichaam daar simpelweg te zwaar afgezien heeft(al is het echt raar dat het "herstel" toch een maand of 3 geduurd heeft, das wel zeeer lang, niet?..)
grtz
S
SkittlesAndMeLid
01-01-2024, 00:00
#6
Das vrij lang inderdaad. Ik denk eerder dat je onrustig wordt van de Ritalin en daarom gestresst raakt. Dan krijg je ook nog eens de stress van de sigaret die pas verdwijnt als je er een rookt...

De misselijkheid is niet raar, je lichaam geeft gewoon aan dat het de sigaret niet wilt. Als je hem dan naar binnen forceert kan je beroerd worden. Kan je alleen voorkomen door te stoppen of meer te gaan roken...

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."