Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsZeer angstige klachten na stoppen drugs

Zeer angstige klachten na stoppen drugs

3 antwoorden
4 weergaven
18-5-2026
g
gewoon_ietsLid
01-01-2024, 00:00
#1
Beste lezers,

Sinds ongeveer april van dit jaar tot zo rond begin deze maand heb ik intensief en veelvuldig cocaïne gebruikt. Dagelijks in de vorm van snuif cocaïne en weleens xtc, mdma en speed gedaan. Toen ik meermalen negatieve ervaringen en doodsangsten heb uitgestaan had ik besloten op eigen benen, met pure wilskracht van de coke af te komen. Dit gaat best goed en heb al bijna 3 weken dat spul niet meer aangeraakt. Eergisteren was ik bij mijn vriendin en we bleven tot laat op, ik was pas rond de 6 uur ochtend naar bed gegaan en heb maar 4 uur kunnen slapen. Rond 6 uur thuis aangekomen ben ik 7 uur in slaap gevallen tot een uur of 12 en daarna 5 uur ochtend weer gaan slapen tot 7 uur avond. Wat hierbij erg opvalt is dat ik telkens, veelvuldig moest eten dit terwijl ik al langdurige niet zo'n sterke eetlust heb. Alles wat ik naar binnen werkte leek maar niet genoeg te zijn.

Toen ik wakker werd voelde ik mij erg raar, heel zweverig in mijn hoofd alsof ik niet op de wereld ben en alles gaat langs me heen. Heel erg zwak voelen en toen ik rond een uur of 12 bij mijn vriendin aankwam weer (gister nacht) heb ik spontaan weer last gehad van al die vreetkicken. Toen ik eindelijk weer wilde slapen had ik erg last van oorsuizen, heel beroerd voelen en dit is tot nu toe nog steeds gaande. Hele enge schokken ook in het hoofd waardoor ik een seconde niets meer zie.

Nu weet ik niet of dit een duidelijke link heeft met al dat drugsgebruik maar ik ben een gezonde jongeman van 21 en telkens slaap hebben, behoefte hebben om te eten en nog zo naar voelen ik weet niet wat ik ermee moet en hoop dat het vanzelf weer over gaat.

Weet iemand wat dit is en of het normaal is, misschien heb ik mijzelf wel te erg uitgeput de afgelopen periode graag jullie mening/advies

Alvast bedankt!!
g
gewoon_ietsLid
01-01-2024, 00:00
#2
Ik snap het, bedankt. Alleen heb er de energie niet voor om me bed uit te komen ben totaal uitgeput. Na lang googlen heb ik misschien mijn serotine uitgeput waardoor deze klachten nu ontstaan. Wie heeft eerder een serotine syndroom gehad en kan zijn ervaring hierover delen????
M
MeejheMLid
01-01-2024, 00:00
#3
je klachten kunnen goed resultaat van je drugsgebruik zijn. dat is met zo weinig informatie moeilijk in te schatten.

als dat het geval is zou je wel verwachten dat de klachten alleen maar verder af zullen nemen.

mocht je over 2 weken nog klachten ervaren moet je zeker contact opnemen met een arts, als de klachten erger worden ook zo snel mogelijk een arts waarschuwen.
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#4
Als je jezelf elke dag uitput zul je, nadat je gestopt bent, inderdaad de gemaakte uurtjes en energie (figuurlijk dan) terug moeten betalen. Probeer zo nu en dan eens een rondje te gaan hardlopen of een andere duursport te beoefenen? :)

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."