Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsZiek van Sint-Janskruid

Ziek van Sint-Janskruid

7 antwoorden
3 weergaven
18-5-2026
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#1
Oké, misschien dat dat er wat mee te maken had.

Vind het ook raar hoor, dat dat zomaar verkocht wordt bij de andere thee in de AH.
M
MezelfLid
01-01-2024, 00:00
#2
Sint-Janskruid staat er zeer om bekend wisselwerkingen te hebben met andere middelen. Hier moet je echt goed om denken! Grote kans dus dat het daarmee te maken heeft.
G
Guapo TemudginLid
01-01-2024, 00:00
#3
Google is je beste vriend: https://www.apotheek.nl/medicijnen/sint-janskruid#!
c
chipmunkLid
01-01-2024, 00:00
#4
Hi,

ik wil graag even mijn slechte ervaring meedelen na het gebruik van Sint-Janskruid; in de vorm van de AH thee dan nog wel. Ik lees voornamelijk dat het een natuurlijke antidepressiva is en het wordt nogal vaak als wondermiddel geclaimd maar ik heb dit anders ervaren.

Ik had de thee al lang in huis en had al wel eens over Sint-Janskruid gelezen, echter op de verpakking staat 10% Sint-Janskruid en ik ging er van uit dat dit een verwaarloosbare dosis is i.t.t. als je het in tabletjes zou nemen.
Ik wou eigenlijk ook niet bewust een Sint-Janskruid kuur doen (maar ben wel nogal depri), het was eerder dat het in de kast lag en ik zin had in thee.

Ik heb hier knallende hoofdpijn van gehad en koude rillingen voor zeker 2 weken. Ik dacht dat ik griep van iemand had opgedaan, maar ik heb helemaal geen koorts gehad.
Omdat ik koude rillingen had, dronk ik 's avonds weer van die thee, waardoor ik dan de volgende dag weer knallende hoofdpijn had. (ik had de associatie nog niet gemaakt dat het van Sint-Janskruid zou kunnen komen)
Ook heb ik 's nachts mijn bed volgezweet en rare dromen gehad; overdag had ik het ijskoud en 's nachts baadde ik in het zweet.
Daarnaast ook een warme gloed over mijn voorhoofd; beetje als bij mdma dat je voelt dat er iets met je serotonine aan de gang is.

Ter vergelijking: moest ik me na een avondje drugs weken zo slecht voelen zou het zeker een reden zijn om dat middel niet meer te gebruiken. Als ik dit gevoel zou hebben na 4-fa was ik waarschijnlijk naar de huisarts gelopen in vrees voor een hersenbloeding haha.

Het leek mij ook belachelijk dat je je zo slecht kan voelen van Sint-Janskruid, maar ik heb vergelijkbare ervaringen gelezen op internet, en dan vooral ook van de AH thee. Misschien krijg je net veel te veel van het kruid binnen als je de thee laat trekken ofzo, maar ik wou dit toch even meedelen en vind het eigenlijk raar dat dit zomaar tussen de andere thee ligt in de supermarkt.
र
रतिLid
01-01-2024, 00:00
#5
chipmunk zei:
Hi,

ik wil graag even mijn slechte ervaring meedelen na het gebruik van Sint-Janskruid; in de vorm van de AH thee dan nog wel. Ik lees voornamelijk dat het een natuurlijke antidepressiva is en het wordt nogal vaak als wondermiddel geclaimd maar ik heb dit anders ervaren.

Ik had de thee al lang in huis en had al wel eens over Sint-Janskruid gelezen, echter op de verpakking staat 10% Sint-Janskruid en ik ging er van uit dat dit een verwaarloosbare dosis is i.t.t. als je het in tabletjes zou nemen.
Ik wou eigenlijk ook niet bewust een Sint-Janskruid kuur doen (maar ben wel nogal depri), het was eerder dat het in de kast lag en ik zin had in thee.

Ik heb hier knallende hoofdpijn van gehad en koude rillingen voor zeker 2 weken. Ik dacht dat ik griep van iemand had opgedaan, maar ik heb helemaal geen koorts gehad.
Omdat ik koude rillingen had, dronk ik 's avonds weer van die thee, waardoor ik dan de volgende dag weer knallende hoofdpijn had. (ik had de associatie nog niet gemaakt dat het van Sint-Janskruid zou kunnen komen)
Ook heb ik 's nachts mijn bed volgezweet en rare dromen gehad; overdag had ik het ijskoud en 's nachts baadde ik in het zweet.
Daarnaast ook een warme gloed over mijn voorhoofd; beetje als bij mdma dat je voelt dat er iets met je serotonine aan de gang is.

Ter vergelijking: moest ik me na een avondje drugs weken zo slecht voelen zou het zeker een reden zijn om dat middel niet meer te gebruiken. Als ik dit gevoel zou hebben na 4-fa was ik waarschijnlijk naar de huisarts gelopen in vrees voor een hersenbloeding haha.

Het leek mij ook belachelijk dat je je zo slecht kan voelen van Sint-Janskruid, maar ik heb vergelijkbare ervaringen gelezen op internet, en dan vooral ook van de AH thee. Misschien krijg je net veel te veel van het kruid binnen als je de thee laat trekken ofzo, maar ik wou dit toch even meedelen en vind het eigenlijk raar dat dit zomaar tussen de andere thee ligt in de supermarkt.
Klik om te vergroten...
Kan hier echt geen zinnig woord over zeggen. Kan je een link doorsturen naar slechte ervaringen van anderen?
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#6
Gebruik je misschien medicijnen waarmee de st. Janskruid mogelijk een interactie zou kunnen hebben? Je moet goed weten wat je mag innemen als je st. Janskruid gebruikt.
c
chipmunkLid
01-01-2024, 00:00
#7
Ja ik heb enkele malen wel betablokkers gebruikt, echter zeer lage dosis.

Hierbij linkje naar de slechte ervaringen: https://www.gezondheidsplein.nl/aan...sint-janskruid/item44111?ReactieModel_page=22
c
chipmunkLid
01-01-2024, 00:00
#8
Ik lees nu dat er gezegd wordt dat hartpatiënten geen Sint-Janskruid mogen gebruiken, in combinatie met betablokkers.

Ik ben geen hartpatiënt maar het gebruik van betablokkers zal misschien meegespeeld hebben. Ook was ik vergeten te vermelden dat ik naast hoofdpijn en koude rillingen last had van hartkloppingen in deze periode.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."