Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsAllez! Vooruit! De liefde. Vertel je ervaring(en)

Allez! Vooruit! De liefde. Vertel je ervaring(en)

10 antwoorden
2 weergaven
18-5-2026
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#1
Beste medeleden van DF
Af en toe terloops hebben we het erover in allerlei andere topics, maar nu directement...de liefde.
In mijn beleving Eén van de allerbelangrijkste zaken in ons leven.

Ik heb door, en vanwege de liefde en het verlies ervan een zeer, zeer bewogen leven gehad.
Enorm, wat een impact dit onderwerp in ( ik denk elk mensenleven wel!) een leven heeft.
Ik ben benieuwd naar de ervaringen van jullie.

Ik kan wel zeggen dat de liefde mij tot een megagroot druggebruik gebracht heeft.
Al helemaal toen de breuk daar was.
Ontzettend, wat heeft dit onderwerp teweeg gebracht, voor mij, en heel veel anderen...

Elders hier heb ik er al het een en ander over neergezet.
In mijn leven is er maar één vrouw geweest, voor wie ik ruim 5 en een half jaar lang, door het vuur zou willen gaan. En in zekere zin dat later ook deed.

Hier volgt in grote lijnen mijn verhaal.

Op mijn 18 e levensjaar begon dit, als kalverliefde, en het duurde tot eind van mijn 23 e .
Ja. Erg lang, dus. Iedereen zag ons al als getrouwd stel verder gaan, en zeker in het derde jaar zag ik dat ook wel zo.
Hoe anders zou dit uit elkaar gaan spatten.!
De eerste drie jaren waren de beste, de gelukkigste van mijn leven.
Want, ze was knap.
Om door een ringetje te halen.
Eén juweel!
Ik, als onzeker manneke, zo een fotomodel aan de haak geslagen! Niet te geloven...
Maten 90 -60 - 90, lang blond haar, en nog langere benen..welgevormd, óók nog!
Het vierde jaar was" anders" en het vijfde helemaal.
Ze kon mij om haar vingers winden, en dit deed ze. Op het gemeen zijn, af.
Ze wist, dat ik haar nooit kwijt wilde raken , en buitte dat uit.

Op mijn 23 e vervulde ik mijn dienstplicht, en een broer van haar ging er uit na een daverende S5. Geestelijk instabiel, dus.
Ze vobd het maar niks, dat ik dat groene pak droeg, ze was tegen dat uniform.
Aangezien ik onderofficier was, moest ik langer dienen. zeer tegen haar zin.

Via diezelfde slapzwans van een broer, ging ik aan (opnieuw) de blowerij. Dom. Heel dom. Dat had ik niet moeten doen, maar achteraf gezien is rijk worden Geen kunst!
Met, of juist zonder bitcoins...
Want je verandert wel degelijk door dat spul. Echt waar.
En de eerste scheurtjes ontstonden in mijn relatie met de blondine...

En toen gebeurde het onvermijdelijke.
Eind 1980 en de datum, tijdstip en plaats weet ik nu nog exact, barstte de bom.
Het ging uit.
Eén afschuwelijke periode van verdriet, verbittering en woede brak aan, en ik hoop en blowde me te pletter.
Dat hielp niets, en op een gegeven moment vond ik dat het welletjes was.
Meer dan mijn halve inkomen naar de dealer, dit werd te gek.
Dus?
Eruit, die scène, en naar Frankrijk toe.
Aangemeld bij het legioen van vreemdelingen , en ik kwam door de selectie procedure. 10 % slaagt daar maar in..
Na 6 jaren dienen, en zeer veel te hebben meegemaakt, raakte ik zwaar geblesseerd en kon niet meer verder.
Er dus weer uit, een ik koos voor terug naar Nederland te gaan.
Ik had de Franse nationaliteit kunnen aannemen, en een nieuwe naam.
Dat heb ik niet gedaan.

Wat ik wel deed, was zoveel mogelijk de gangen van mijn ex na te gaan, zonder haar daarv a n iets te laten merken overigens.
Geen stalking. Nee.

Wat deed ik verder??
12 ambachten , 13 ongelukken.
Allerlei baantjes gehad, teveel om op te noemen...

En nu, ?
Nu heb ik rust, op de nachtmerries na.
In de kerstdagen ben ik een ander mens.
Niet te genieten, depressief, want alles uit die tijd van liefde, het komt allemaal weer traumatisch naar boven.
Ik wil in die "feestmaand" geen enkel contact. Met niemand.
En de liefde?
Geen vrouwen meer in mijn leven.
Ik laat deze niet meer toe.
De pijn van het uit elkaar gaan, ikvwilvdat niet meer. nooit meer. Definitief!
De liefde is over, en voorbij.
Ik dien mijn laatste jaren uit, en dan naar Charon.
De hond voorbij, aan de overkant van de Styx, en dan zie ik wel weer.
Reïncarnatie stel ik zelf niet op prijs.
Ik heb mijn portie wel gehad...

Dat, beste mensen op DF, dat was mijn aandeel.

Brand maar los!
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#2
Prachtig geschreven @Legio Patria Nostra .

Ik ben zelf de helft van jouw leeftijd schat ik, dus mijn boek is niet zo vol geschreven.

Heb meerdere relaties gehad en erg veel one night stands in de periode dat ik nog veel drugs gebruikte bij het uitgaan. Klinkt allemaal heel stoer en zo, veel vrouwen versieren maar uiteindelijk is dat een lege huls. Het is veel mooier om met iemand een klik te hebben en iets op te bouwen. Dat geeft je uiteindelijk zo veel meer.

Maar in jouw geval snap ik helemaal dat je daar geen zin meer in hebt.
i
inner_searchLid
01-01-2024, 00:00
#3
In het kort.
Van men 13de tot men 15de altijd "losse flodders gehad.
1tje zat er tussen van 9 maanden.
Maar dan !.
Op men 16e met men pa naar de bakker en zag daar een mooi meisje staan , ze was er enkel in het weekend (het was het zusje van de bakker die er weekendwerk deed.).

Nummers gewisseld eens afgesproken en ze is nooit weg gegaan.
Ze heeft me leren kennen in men toen , net dagelijks speed gebruik en , wist ook alles direct van me.
We waren (en zijn nog altijd eerlijk en open over alles).
Veel ups and downs gehad (door men gebruik).
Wel veel meer ups dan downs.
Ik kan me voorstellen dat het voor men vrouw niet makkelijk geweest is , en met sommige periodes nog steeds zeer moeilijk is.
Toch zij we vandaag de dag 14 jaar samen en 3 gelukkig getrouwd.
Op ons 21 (men vrouw 20 , 1 jaar jonger als ik) ons eerste huis.
Dit was een totaal renavotie , maar we woonde alle 2 nog thuis en hebben in een jaar tijd alles kunnen verbouwen.
In dit rijhuis zonder garage hebben we 3 jaar gewoond en terug verkocht voor een halfopen woning in een rustige wijk , om de hoek bij men ouders.
Reden = alle 2 motard , zowel ik als men vrouw en haden geen garage of opslag voor ze.
Ondertussen staan er 3 in de garage , en 3 in het tuinhuis 😝 🥰

Dus nu zijn we stapje per stapje terug aan het renoveren.
De beneden is geheel gedaan en ben nu aan de badkamer bezig , vandaag een laatste keer schuren en plamuren en dan is die ook af.
Corona was hier natuurlijk verantwoordelijk voor , dat de badkamer zo snel vooruit schoot.

Edit.
Knap dat je zo een verhaal kan neerpennen.
Moest ik de liefde van men leven verliezen (eender welke reden) zou ik niet weten hoe ik in het leven zou staan.
Mss zoals jij , nooit meer een vrouw toelaten.
Maar hoogst waarschijnlijk , zou ik er toch geen meer vinden dan men lieve vrouwtje nu en zou ik terug een zwaar misbruiker worden en mezelf langs geen kanten in de hand hebben.
Suïcide en suïcide gedachten heersen langs 1 kant van de familie maar die heb ik toch niet geerft allesinds.
Ik ben alles behalve bang voor de dood maar zou nooit op eigen houtje mezelf van het leven kunnen beroven (denk ik.) , nog nooit aan gedacht.
P
PloemLid
01-01-2024, 00:00
#4
Lang getwijfeld mijn verhaal hier te delen... Maar aangezien dit topic zich voordeed...

Zelf heb ik nooit drugs gedaan, weinig interesse in, tot enkele maanden geleden. Ik had een relatie met iemand die verslaafd is aan wiet en wou ervaringen, gedachtegangen etc van anderen weten. Vandaar het bezoek aan dit forum.

Het (afwezige) gedrag dat wiet veroorzaakt en de macht die een verslaving heeft, hebben me enorm gekwetst dat ik uiteindelijk met pijn in het hart de relatie heb stopgezet (vrij korte relatie, dus geen basis om zo'n zware problemen al te doorstaan)...

Liefde kan heel mooi zijn, maar ook zeer pijnlijk. En hoe sterk de liefde ook is, soms sta je machteloos en zijn er factoren los van liefde die een relatie doen mislukken...

Ik vroeg me af of jullie ervaringen hebben in relaties met 'cleane' mensen of een relatie met een 'clean' persoon als no go zien... Hoe jullie er tegenover staan?

Mijn ogen tov wiet zijn zo opengegaan, wist niet dat het zo verslavend was... Dus voor mij niet meer...

Ieder doet mij zijn of haar leven wat ie wil natuurlijk, het leven bestaat uit keuzes en er zijn verschillende wegen waar we uit kunnen kiezen 🙂 dit bericht is zeker niet veroordelend bedoeld, maar mijn liefdeservaring die ik wou delen.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#5
Mijn eerste relatie, en die duurde dus ruim 5 jaar, daarvan ben ik 4 1/2 jaar van clean geweest.
Op mijn 18 e begon deze en op mijn 23 e kwam het einde.
Vanwege de hash, die ik kreeg van een familielid van haar, het zwarte schaap in de familie, als toch wel één van de hoofd oorzaken, klapte de boel.
Ik ken geen middel of drug, die mij zo ontzettend lang, behalve later de ethanol, waaraan ik zó ontzettend verslingerd aan ben geweest. Jazeker....

Het leven bestaat uit keuzes maken.
Ja. Inderdaad.
Ik zal het mee de oven in nemen dat de keuze om die eerste keer de waterpijp ter hand te nemen van dat zwarte schaap.
De ontzettend stupide keuze om dat te doen, die eerste paar diepe teugen cannabisrook mijn longen in te trekken.
Wat geeft die keuze mij toch ongelooflijk veel narigheden opgeleverd.
Daar denk ik nog vaak aan.
Heel vaak.
Er is geen kruid tegen gewassen. Geen drug, geen medicatie, geen therapie.
Alleen maar straks die oven van 900 graden heet.
Daar zal ik in terugkeren naar het stof, waarvan ik ooit gemaakt ben.
In ongeveer 90 minuten.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#6
Legio Patria Nostra zei:
Er is geen kruid tegen gewassen. Geen drug, geen medicatie, geen therapie.
Alleen maar straks die oven van 900 graden heet.
Daar zal ik in terugkeren naar het stof, waarvan ik ooit gemaakt ben.
In ongeveer 90 minuten.
Klik om te vergroten...
Dat hoop je dan. Voor hetzelfde ben je niet slechts je lichaam en is het mind over matter en neem je je bagage/karma gewoon mee. Iets waar ik zelf sterk in geloof. (maar ik geef toe, dat is een geloof)

Wat als dít je kans is. Niet het hiernamaals, maar nú. Dat we hier zijn om voor onszelf, in het reine te komen met onszelf. Want als je eenmaal in dat hiernamaals komt, is dat je nu. Eenmaal daar, ga je dan wachten tot het hierna-namaals? Tot je mogelijk volgende lichaam - fysiek of etherisch - tot een einde komt? In bepaalde zin is dit hier nu denk ik het hiernamaals. Tenminste, het is het beste om het als dat te beschouwen, want net zoals morgen ook nooit echt zal komen, zal het hiernamaals natuurlijk ook nooit echt komen. Je bent altijd hier en nu, het is altijd vandaag en dat is de enige plek en tijd waar je verandering kunt brengen. Waar er de capaciteit is om te genezen en die capaciteit is denk ik oneindig. Maar alleen als je hier en nu bent en niet al met je hoofd bij de dag dat je zult sterven.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#7
Daar op het punt van sterven, daarmee in betrekking moet je wel alles geregeld hebben, voor wat er aan bijvoorbeeld je bezittingen over blijft.
Meer eigenlijk niet.

Alweer een interessante bijdrage, Mindless.
Idd. Het enige, waar je wat in kunt veranderen, dat is in het n u. En eventueel over een uur, en morgen.
Vwb het karma, reïncarnatie, daarvan ben ik geen kenner, ik zeg eerder: mensen, leef!
Geniet van wat je hebt, want je hebt maar één leven, en dit ervaar je dus in het nu!
Al zou je reïncarneren, heel leuk, maar je herinnert je niets van vorige levens en ik geloof niets van mediums, die je terug laten gaan naar wat er 150 jaar, of veel langer nog, gebeurd is ofwel je terug sturen naar die vorige levens. Nee.
Dit beschouw ik als kolder, en geldklopperij.
Maar, iedereen mag erover denken naar zijn bril, en geloof.
Ik hoop maar één ding.
En dat is, dat ik zodra ik overgezet ben door de veerman met de naam Charon, over de Styx, dat ik rust krijg.

Meer niet.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#8
Legio Patria Nostra zei:
Ik hoop maar één ding.
En dat is, dat ik zodra ik overgezet ben door de veerman met de naam Charon, over de Styx, dat ik rust krijg.

Meer niet.
Klik om te vergroten...
Het ding met dingen die je krijgt: ze kunnen ook weer afgepakt worden.

Als we voor dit leven ook al diezelfde rust ervoeren, dan was dat niet veel waard, want Bam je wordt geboren en weg is die rust. Miljoenen mensen leven een waar hels bestaan op deze aarde en nog meer hebben een waar hels bestaan geleefd op deze aarde. Velen daarvan denken/dachten dat de dood eeuwige rust zal brengen. Maar waarom? Je rust is je eerder toch ook afgepakt? Hoelang zal het duren totdat deze weer afgepakt wordt? Het is minimaal 1 keer gebeurd dus je hebt geen enkele garantie dat de rust die je krijgt eeuwig duurt.

Het klinkt hard maar om deze reden geloof ik niet in rust na de dood. De echte rust ligt in de diepte van het moment, ongeacht welke vorm dat moment aan de oppervlakte aanneemt. En die rust is wél een garantie. We moeten ons er alleen naartoe werken, in dit leven, niet in het hiernamaals maar het hiernumaals. :tonguewink: Rust/vrede is iets dat je moet claimen als je geboorterecht, dat is wat ik geloof.

Maar goed, gaat weer lekker offtopic zo. :sweatsmile: Bij sommige dingen voel ik zo'n drang om te reageren..
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#9
Wat is daar mis mee?
Als je een goeie reactie kunt plaatsen, dan heb ik er i.i g. Problemen mee.
Misschien ergens een moderator, en het moet niet al te gek worden.
Aangezien ik deze reply van jou weer een hele goeie vind, ben ik blij dat je reageert.

Behalve Charon de veerman.
Die moet alwéér geduld opbrengen.
N
NeohippieLid
01-01-2024, 00:00
#10
Alles wat ik dacht dat liefde was en dat liefde had.....was niet zo.
Een, op zijn minst genoemde, bijzondere opvoeding gehad en "liefde" op vele manieren gezocht, gevonden, verpest en verloren. Vaak teleurgesteld, pijn ervaren en opgegeven. 4.5 jaar van eind 16 tot 21 jarige leeftijd de hel leren kennen die zich liefde noemde, geïsoleerd, gepijnigd, mishandeld, gebroken en vernederd voor de moed er was er een streep erdoor te zetten. Voorlopig geen relatie meer voor mij, eerst mezelf weer terug vinden riep ze hard......en toen! Toen was hij daar, hij die mij alles liet voelen wat ik ooit gemist had, werelden verplaatste op mijn verzoek en al mijn demonen accepteerde of weg joeg. Nu 13 jaar later, 3 nakomelingen rijker en afgelopen oktober getrouwd.....nog steeds een ondoorbroken band. Geen geheimen, alle ervaringen samen opgedaan en alle fantasieën gedeeld....ik ben hem en hij is mij, samen zijn wij absoluut 1.

De gedachte aan een leven zonder hem is onwerkelijk, puntje bij paaltje heb ik genoeg shit meegemaakt om ook dat te overwinnen dat weet ik zeker. Wel na al mijn tranen opgehuild te hebben en de pijn in mijn hart als normaal te accepteren. Maar nooit zal ik ooit nog iemand binnenlaten om mij op deze manier te kennen, doorgronden en lief te hebben. @WuceBrayne
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#11
Dat gevoel, dat statement, hoe herkenbaar is dit voor mij.
Zoiets maak je maar één keer mee.
Al het andere erna, wel, kippestront....

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."