Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsLiefde & Relaties

Liefde & Relaties

10 antwoorden
2 weergaven
18-5-2026
L
Levensgenieter🌈Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Je durft weinig tot niets. Ben je misschien wat onzeker? Dan werk aan jezelf, eventueel met behulp van een psycholoog.
Ga naar plekken waar je vrijblijvend meisjes kan leren kennen. Zoals wandel of renclubjes, of ga op salsadansen. Daar staan de dames in de rij voor een danspartner, want meestal is er een tekort aan mannen. Dan ligt er niet meteen de druk van een date op.

Verder is het best uitzonderlijk dat je nog maagd bent, maar niet abnormaal. Maakt dat je onzeker, dan zou ik gewoon een keer naar een prostituee gaan. Dat is een beetje taboe, maar ik vind het echt niet gek als je dat doet zodat eindelijk je kersje eens geplukt wordt. Daarna voel je je misschien wat zekerder, want die ervaring heb je dan in ieder geval.

En vraag tips aan vrienden, hoe zij een meisje aanspreken en versieren. Belangrijk is oogcontact maken, veel vragen stellen, galant en attent zijn.

Bij het kantoor waar ik werkte heb ik zoveel nerdy collega's gezien die eeuwig vrijgezel waren. Die zijn allemaal onder de pannen! Op ieder potje past een dekseltje.
Een verlegen jongen is tenminste geen player, zo denk ik dan. Je hoeft niet bang te zijn dat hij steeds achter anderen aangaat.

Onderneem actie, het komt niet altijd vanzelf op je pad! Veel succes, je kan het!
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#2
Natozlato zei:
Bij het kantoor waar ik werkte heb ik zoveel nerdy collega's gezien die eeuwig vrijgezel waren. Die zijn allemaal onder de pannen! Op ieder potje past een dekseltje.
Een verlegen jongen is tenminste geen player, zo denk ik dan. Je hoeft niet bang te zijn dat hij steeds achter anderen aangaat.
Klik om te vergroten...
Vrouwen die uiteindelijk maar settelen met een man met weinig zelfvertrouwen, zodat ze hem helemaal kunnen vastzetten. Die man gaat inderdaad toch helemaal nergens anders heen. Zolang ik maar onder de pannen ben denkt die.

Hele gezonde basis voor een relatie. :tonguewink: Vreselijk om mensen zichzelf vrijwillig zo gevangen te zien zetten. Natuurlijk zijn er gevallen waar het werkt maar ik ken er wel een flink aantal waar 'settelen' eigenlijk betekent: stoppen met persoonlijke ontwikkeling en elkaar wederzijds in gevangenschap houden tot zekere hoogte.
L
Levensgenieter🌈Lid
01-01-2024, 00:00
#3
@Mindless, zo bedoelde ik het helemaal niet. Ik bedoelde te zeggen dat een verlegen type man zijn eigen kwaliteiten heeft. Wie zegt dat mijn oude collega's nu allemaal onder de plak zitten? Hun is tenminste wel de ellende van talloze beëindigde relaties bespaard gebleven.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#4
Natozlato zei:
@Mindless, zo bedoelde ik het helemaal niet. Ik bedoelde te zeggen dat een verlegen type man zijn eigen kwaliteiten heeft. Wie zegt dat mijn oude collega's nu allemaal onder de plak zitten? Hun is tenminste wel de ellende van talloze beëindigde relaties bespaard gebleven.
Klik om te vergroten...
Wou dat ook niet zeggen hoor, dat jij dat zo bedoelde.

Maar zo gaat het soms (vaak?) wel. Geregeld moet ik zelfs van zulke mannen aanhoren hoe zij eigenlijk het schoothondje van hun vriendin/vrouw zijn. Dat is denk ik niet alleen de vrouw aan te rekenen, want het is een wisselwerking. Mensen accepteren dat het nou eenmaal niet beter wordt dan dit: ze settelen.

Verlegen zijn is vaak niet slechts een karaktertrek, maar er zit meer achter, namelijk angst. Het niet durven uitdrukken van wat je werkelijk denkt/bent. Ik kan dat weten want ik ben zelf vroeger vaak verlegen geweest. Settelen/in een comfortabele relatie zitten kan ervoor zorgen dat iemand stopt aan dat probleem te werken.

Excuses als het leek dat ik mijn post persoonlijk aan jou richtte.
w
wapboyLid
01-01-2024, 00:00
#5
Weet je zeker dat je op het goede forum zit?
R
RivalrieLid
01-01-2024, 00:00
#6
Waarom geen Tinder? Ideaal om een beetje sex ervaring op te doen....
L
Levensgenieter🌈Lid
01-01-2024, 00:00
#7
@Mindless ok, ja het leek zo omdat je me quotte.
Niemand moet zich onder de duim laten krijgen alleen omdat ie zich wil settelen. En grote onzekerheid is een grote belemmering in je leven. Ik was vroeger ook heel erg verlegen en onzeker. Ik heb er nu ook nog wel eens last van.

@wapboy ja tuurlijk, dit is toch het subforum liefde, sex en relaties?
H
Heart4HardLid
01-01-2024, 00:00
#8
Hi iedereen,

Tja, waar zal ik eens beginnen. Ik ben een jongen van 23 jaar, en heb eigenlijk alles wel meegemaakt in vergelijking met anderen rond mijn leeftijd. Vrienden, feesten, drugs, studeren en inmiddels een baan. Echter heb ik toch altijd wel een gemis gehad op het gebied van liefde en relaties. Ik benoem dit als gemis, omdat ik denk dat dit mijn leven had en nog steeds kan verrijken.

Alles op zijn tijd, zeg ik altijd maar. Toch merk ik aan mijzelf dat naarmate ik ouder wordt, ik steeds onzekerder wordt op dit gebied. Dit komt de ontwikkeling hierin natuurlijk ook niet ten goede.

Vandaar deze post. Ik ben benieuwd naar jullie inzichten, tips etc. Vragen mogen natuurlijk altijd gesteld worden.
L
Levensgenieter🌈Lid
01-01-2024, 00:00
#9
Hoe bedoel je alles wel meegemaakt in vergelijking met je vrienden? Je bent pas 23 :grin:

Heb je wel dates gehad? Zo nee, durf je een date af te spreken via Tinder ofzo? Ik zou daar beginnen, en niet meteen van alles verwachten, maar gewoon mensen leren kennen.
Je hoeft niet veel ervaring te hebben om een leuk meisje tegen te komen. Er hoeft er maar eentje de juiste te zijn, toch. Zoek er eentje uit die lief en geduldig is.
Hoeveel ervaring heb je met meisjes?
Z
ZweevteevLid
01-01-2024, 00:00
#10
2 van de 3 partners die ik gehad heb heb ik leren kennen doordat we een gemeenschappelijke interesse hadden en ons daar heel erg veel mee bezig hielden/gepassioneerd over waren. Misschien een idee om je bij een vereniging aan te sluiten? Zoek contact met mensen die dezelfde passie delen als jij en misschien bloeit er wel wat moois uit. Zo'n gemeenschappelijke interesse delen zorgt ervoor dat praten met iemand ook al heel wat makkelijker is. Dan is het niet iedere keer dat slappe, geforceerde gelul zoals op Tinder en gaat het ook daadwerkelijk ergens over (en dus misschien ook wel ergens heen).
H
Heart4HardLid
01-01-2024, 00:00
#11
Natozlato zei:
Hoe bedoel je alles wel meegemaakt in vergelijking met je vrienden? Je bent pas 23 :grin:

Heb je wel dates gehad? Zo nee, durf je een date af te spreken via Tinder ofzo? Ik zou daar beginnen, en niet meteen van alles verwachten, maar gewoon mensen leren kennen.
Je hoeft niet veel ervaring te hebben om een leuk meisje tegen te komen. Er hoeft er maar eentje de juiste te zijn, toch. Zoek er eentje uit die lief en geduldig is.
Hoeveel ervaring heb je met meisjes?
Klik om te vergroten...

Ik ben ook pas 23 inderdaad, maar bedoel meer in zijn algemeenheid.

Dates gehad? Nee. Ik durf weinig tot niets. 0 ervaring. Ik ben bijvoorbeeld in de kroeg altijd degene die zich op de achtergrond houd, bij de bekende vriendenkring blijft etc.

Tinder zie ik zelf totaal niet zitten. De ongemakkelijkheid en onpersoonlijkheid. Maar inderdaad, er hoeft er maar één de juiste te zijn.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."