#1
Dan ben je racist.Wat gebeurd er als ik dat doe onder de noemer white power?
Speel je 2 donkere vrouwen in een film als blanke mannen dan ben je ook een racist. Andersom is het allemaal prima (zie White chicks).
Ik ben wel van mening dat er meer aandacht nodig is voor de rechten van donkere mensen in Amerika. Alleen al door donkere Amerikanen "afro-american" te noemen, betekent dat ze nooit gewoon Amerikaan kunnen worden. In Amerika is echt veel meer mis met racisme dan in Nederland.
De donkere gemeenschap kan ook een hand in eigen boezem steken. Elkaar (ik noem voor het verhaal en gebruik het woord zelf nooit) niggas noemen getuigt van weinig respect voor de geschiedenis. Daarnaast is het exclusief gebruik door donkere mensen automatisch racistisch. Een positieve twist geven aan een negatief woord is ook bullshit. Blanken noemen elkaar ook geen nazi's.