Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsVraag over alcoholisme en liefde

Vraag over alcoholisme en liefde

4 antwoorden
2 weergaven
18-5-2026
P
Paranoize.Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Misschien dat een tijdje, met nadruk op tijdje ff afstand nemen van haar juist heel gezond is letterlijk en figuurlijk en de beste keuze.

Gewoon even jezelf op nmr 1 zetten en de tijd nemen om na te denken over jullie relatie. Volg je hart kerel ik hoop dat je je geluk zult vinden, ✌🏼 Het beste.
G
GeelzuchterLid
01-01-2024, 00:00
#2
Hallo,

Ik ben een man van 26 en in het verleden heel vaak periodes gehad waarin ik drank extreem misbruikte. Soms periodes van een maand, maar ook wel van een jaar. De afgelopen jaren is het vallen en opstaan, maar niet meer zo heftig als toen ik 19/20 was. Ik en een vriendin van mij zijn sinds een paar maanden heel close geworden, zo close dat we verliefd op elkaar zijn en het liefst elke dag bij elkaar zijn. Er gaat geen dag voorbij dat we niet aan elkaar denken en we zien elkaar gemiddeld 4 keer per week. Als we elkaar niet zien appen we. Nu is er een "probleem" ontstaan: Ik ben gestopt met drinken. We zopen vaak veel als we met elkaar waren, ik gebruikte soms ipv alcohol keta of ghb. Sinds vorige maand is het drinken voor de 1000ste keer weer compleet uit de hand gelopen bij mij, een extreme binge van een week lang icm met veel ket en veel bromazolam. Wat resulteerde in black-outs, beschamend gedrag, extreme paniekaanvallen, onzekerheid, bizarre katers, 8 uur s'ochtends weer bij de slijter staan, verlatingsangst en zelfs suïcidale gedachtes. Ik ben nu 2 weken van de drank af en heb net weer 250mg refusal genomen wat bij mij 7 dagen effectief is. Ik voel mij een stuk beter, minder twijfels, minder angstig, meer steady. We hebben ook veel minder drank of drugs gerelateerde ruzies nu ik alleen in het weekend nog onder invloed ben. De periode dat ik van god los was hadden we eigenlijk heel vaak ruzie, veel huilen ook.

Pas nu ik ervan af ben is het me opgevallen dat zij ook een stevige drinker is, dat had ik eigenlijk nooit door misschien omdat we samen in die roes zaten. Ze drinkt een fles wijn per dag, altijd icm hash, steeds vaker ook met pep. De laatste 2 middelen boeien mij niet zo maar telkens die fles en die geur die uit haar mond komt triggert mij enorm. Ik kan het haar niet kwalijk nemen dat ik een alcoholist ben die door haar getriggert wordt en het dus ook absoluut niet verbieden. Ik ben daarnaast sowieso niet van mensen op gebruik wijzen als ze er zelf content mee zijn. Ze wist nog niet of ze bereid was niet te drinken als we samen waren omdat ik haar afgelopen maanden vaak heb belazerd en teleurgesteld met extreem keta gebruik en ze dus niet echt een reden ziet om nu naar mijn pijpen te dansen wat ik volkomen begrijp.

Sinds gisteren heeft ze haar huis verhuurd en is ze in haar camper gaan wonen, ze heeft geen idee waar ze heen gaat en voor hoe lang. Het feit dat ik geen idee ga hebben waar ze is de komende periode doet uiteraard pijn maar dit is haar droom en haar beslissing. Ze kon mij wel verzekeren dat we elkaar nog elke week gaan zien en ze max een uur rijden van Amsterdam blijft. ik ben er vrijwel zeker van dat ze niet gaat minderen met drinken want reizen en drinken en zomer gaat hand in hand. Ik weet zeker dat het niet goed met mij afloopt als ik haar vaak ga bezoeken en ik weer terugval. En ik ben zo bang voor die klote drank het sloopt me echt mentaal totdat ik niet meer wil. Nou drinken al mijn vrienden ook aardig wat maar ik vind het toch anders als ik met haar alleen ben en ik in die lucht zit tijdens het knuffelen/zoenen/vrijen etc.

Mijn vraag is: Moet ik afstand van haar nemen? Zij wilt dat ik met haar mee ga op reis, maar dat gaat gewoon niet ik moet mezelf beschermen van de fles hoe kut ik dat ook vind. Ik weet dat ik het niet bij 1 biertje/wijntje houdt en ga aan de gladiators en sterke drank, en als het op is haal ik nieuwe. Ik WIL echt niet meer terug naar de ellende die het telkens langzaam maar zeker weer veroorzaakt. Ik ben tot dusverre door het gaatje gegaan afgelopen binge dat ik nu zelfs als echte feestganger festivals of avondjes met vrienden af zeg. Ik zie het niet zo zitten om telkens voordat we elkaar zien te moeten vragen of er al een slok in zit en of ze nog van plan is meer te drinken.. Dat autoritaire spelletje helpt niet echt mee aan een gezonde relatie lijkt mij.. Ik weet het even niet meer. Aan de ene kant ben ik misschien over een maand sterk genoeg dat het me niks meer doet, aan de andere kant voel ik dat ik nu voor mezelf moet kiezen. Maar het zou zo fijn zijn als er een tussenweg is en we van elkaar kunnen blijven genieten!

Groeten
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#3
Stoppen met drank is als je alcoholist bent, al een prestatie van formaat!
Het is nog veel moeilijker om vol te houden, als je partner ook van een stevige slemppartij houdt, door deze omstandigheden zag ik meerdere relaties stranden.
Is jouw vriendin bereid om ook te stoppen met drinken, of wil zij verdergaan op deze weg van vernietiging?
Ik ben ook alcoholist, ik moet eerlijk zeggen dat ik met een situatie zoals hierboven toch voor mezelf zou kiezen en mijn eventuele partner voor de keuze stellen.
Of stoppen met zuipen en samen een normaal en gelukkig leven gaan leiden,
Of stoppen met de relatie.
Want dit ga je niet volhouden, zelf nuchter blijven en een partner die doorgaat met die drank...de andere drugs zou ik toch ook aan de kant zetten, keta schijnt ook erg ongezond te zijn ( blaas functie)
Ga voor een gezond en normaal leven!
Uiteindelijk is een nuchter leven met een partner die van je houdt, zonder die drank en drugs, veel leuker en veel goedkoper. Je houdt geld over om andere leuke dingen te doen!
Alcohol sucks. Houd vol met niet meer te drinken!
Sterkte met dit probleem!
S
SpatsenLid
01-01-2024, 00:00
#4
Het is net alsof ik mijn eigen verhaal lees!!
Ik heb ook een relatie gehad met echt een hele, hele lieve meid. We gebruikten samen ook verschillende soorten drugs, en dronken daar ook stevig alcohol bij. Dit liep ook sporadisch uit de hand.

Op een gegevens moment kwam ik op een punt dat ik wilde ( eigenlijk moest ) stoppen met het gebruiken van drugs.

Als iemand vecht tegen een verslaving, terwijl de partner er wel verantwoordelijk mee om, en door kan gaan.. dan is de relatie flink uit elkaar gegroeid.

Op een gegeven moment heeft ze er ook een punt achter gezet. Uiteraard ben ik hier een hele tijd kapot van geweest. Achteraf gezien heeft ze wel de beste keuze gemaakt, het kon gewoon niet meer langer zo.
Helaas ben ik na een enige tijd toch weer gaan gebruiken.

Puntje bij paaltje.. je komt voor een hele moeilijke keuze te staan. Je verstand zegt “ weg “ je gevoel zegt “ ik hou van haar “

Na regen komt zonneschijn, en ik kijk ook terug op de leuke momenten terug samen met mijn ex, ik hoop ook dat het haar goed gaat!

Succes met het maken van je keuze 🙏🏻
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#5
Je zult straks een leuke meid tegenkomen, die niet gebruikt. Niets van drugs wil weten.
Een ware zegen!
Wat doe jij dan...ook stoppen met gebruiken en drinken?
Dat lijkt me dan een must!
Anders kom je weer voor een nare keuze te staan...en kan de relatie weer zwaar onder druk komen te staan.
Kap ermee tegen die tijd igg!
Dan kun je samen een fijne, gezonde relatie hebben zonder gebruik!

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."