Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumswintertenen (chilblain)

wintertenen (chilblain)

5 antwoorden
2 weergaven
18-5-2026
J
JanDeBrandweermanLid
01-01-2024, 00:00
#1
Dag allemaal, eergisteren lag ik te slapen in mijn kamer die nog niet zo koud was, toen ik plots wakker werd door pijn aan mijn tenen.
Eindstand bleken ze helemaal gezwollen en paars, maar ik snap niet hoe dat kan aangezien ik met dit weer amper buiten kom laat staan zonder schoenen of sokken.
Regelmatig speedgebruik zal het niet aan liggen sinds ik bij 3-mmc absoluut geen last had van vatenvernauwing.
Het ging zo snel weer weg als het kwam, alleen vandaag hetzelfde verhaal maar opvallen genoeg pas na het aanzetten van de verwarming. Iemand ervaring hiermee?
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#2
Kan je geen verklaring geven. Tenzij je diabetes of ziekte van raynoud hebt zonder dat je het weet.

Wat tegen jou klachten goed helpt is zilversokken
T
TootjeLid
01-01-2024, 00:00
#3
JanDeBrandweerman zei:
Dag allemaal, eergisteren lag ik te slapen in mijn kamer die nog niet zo koud was, toen ik plots wakker werd door pijn aan mijn tenen.
Eindstand bleken ze helemaal gezwollen en paars, maar ik snap niet hoe dat kan aangezien ik met dit weer amper buiten kom laat staan zonder schoenen of sokken.
Regelmatig speedgebruik zal het niet aan liggen sinds ik bij 3-mmc absoluut geen last had van vatenvernauwing.
Het ging zo snel weer weg als het kwam, alleen vandaag hetzelfde verhaal maar opvallen genoeg pas na het aanzetten van de verwarming. Iemand ervaring hiermee?
Klik om te vergroten...
Was het toen je wakker werd wel veel kouder dan toen je ging slapen ?
J
JanDeBrandweermanLid
01-01-2024, 00:00
#4
Tootje zei:
Was het toen je wakker werd wel veel kouder dan toen je ging slapen ?
Klik om te vergroten...
Nee ... blijkbaar heeft mijn moeder er ook last van dus dat verklaart het.
s
stefannntropicLid
01-01-2024, 00:00
#5
ik heb dat echt al 8 jaar ofso elke winter
kan aan heel veel dingen liggen

roken
vocht
temp verschil
sokken
aanzitten (word het snel erger)
warm/koud douchen

je kan er ook vrij weinig aan doen geen zalfjes ofso

dit jaar heb ik ze nog niet gehad maar slik wel vit C en D misschien dat het help?

het ga vanzelf weg als ze echt paars zijn heb je het al langer als gisteren ws niet gemerkt dan
bij mij duurde het meestal 2 weken ong s6!

(als je meer wil weten kan je me altijd een pm sturen)
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#6
stefannntropic zei:
je kan er ook vrij weinig aan doen geen zalfjes ofso
Klik om te vergroten...

Zilversokken.
En daarover een dikke wintersok.

Geldt ook voor handschoenen.
Zilverhandschoenen en daarover een normale.
Dan blijven je handen ook lekker warm.

Ver onder nul op training in Noorwegen droeg ik dit.
Werkt perfect.
Maar nu ook met een paar diabeten in de familie die snel last hebben van koude uiteinden. Ook bij hen werkt het prima.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."